Middelalderlige kvindelige billister der i~
Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-10-05 23:13

Jeg synes personligt, at hvis station2 skal gøre så stort et nummer ud af
det med nogle mc'ister der kører for stærkt, skal de også lave et 10min
indslag om hende kællingen der, i en køsituation med vejarbejde, ikke
forstod sammenfletningsreglerne på motorvejen i dag, så jeg i farten var
nødt til at dytte af hende og tage fat i hendes sidespejl, for at hun kunne
se hvor tæt hun egentlig var på at køre mig ned.

og nej... jeg knækkede det ikke eller noget. Jeg rørte det bare ganske
blidt. Hun gad ikke engang kigge i min retning, så det hjalp ikke en skid
alligevel. Virkede som om hun var komplet blind.

Jeg forsøger ihærdigt at lade være med at hidse mig op i trafikken mere. Har
prøvet at køre op på siden af folk og fortælle dem hvorfor de ikke bør gøre
som de lige har gjort, istedet. De bliver tit lidt forskrækkede bare over,
at nogen siger noget til dem, så det slet ikke er nødvendigt at råbe eller
lave fagter. Det kunne jeg jo bare ikke på motorvejen i dag, så jeg er
stadig sur på hende og det vil jeg nok være et stykke tid endnu.

Det irriterer mig virkeligt at den slags trafikanter aldrig bliver afkrævet
deres kørekort, mens så mange andre nærmest bliver forfulgt. Deres
lovovertrædelse er da absolut lige så farlig, som dem der kører 30% for
stærkt et par gange eller 60% en enkelt gang. Medierne tager sgu heller
aldrig fat i uopmærksomme eller deciderede dumme billister, men kun i de
"farlige" hastighedsoverskridende bøller. Latterligt...
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : MKS - 74

Dato : 31-10-05 23:25

On Mon, 31 Oct 2005 23:12:52 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

<Snip>

Jeez, jeg vidste slet ikke at de havde biler i Middelalderen .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-10-05 23:46

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
> On Mon, 31 Oct 2005 23:12:52 +0100, "Jacob Larsen"
> <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>
> <Snip>
>
> Jeez, jeg vidste slet ikke at de havde biler i
> Middelalderen .

Hehe... Ja, jeg var vist lidt hurtig med overskriften der.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 31-10-05 23:29

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> aldrig fat i uopmærksomme eller deciderede dumme billister, men kun i de
> "farlige" hastighedsoverskridende bøller. Latterligt...

Jeg er 100% enig med dig!

Det er som om det stadigvæk ikke er gået op for hverken, pressen,
politiet eller politikerne at det og køre eksempelvis 50 km/t for
stærkt, på en motorvejsstrækning uden trafik *ikke* *nødvendigvis* er
årsagen til at folk dør (?)

Jeg vil da gerne vædde min nye hat på, at størstedelen af trafik ulykker
sker på baggrund af en "abe" som har overset eller simpelthen ikke
forstår begrebet af vigepligt. Og det kan selvfølgelig undgåes hvis folk
kører max 5 km/t så man kan nå og bremse ligegyldigt om en lastbil
skulle falde ned fra himlen.

Et farligt vognbaneskift på motorvejen, eller en tilfletning til
motorvejen med 40 km/t (har set det, ét par gange!) er langt farligere
end en lille overskridning af hastighedsgrænsen.

Man får lidt fornemmelsen af, at Big Brother kigger med over skulderen,
og skulle du så meget som krydser hastighedsgrænsen får du bank :-|

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-10-05 23:43

> Jeg vil da gerne vædde min nye hat på

Hva er det for en hat... Sådan man ved om den er værd at vædde om

Stef

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 01-11-05 00:27

Stefan Jacobsen wrote:

> Hva er det for en hat... Sådan man ved om den er værd at vædde om

Haha, nu du spørger
<http://blog.riskoger.net/photos/20051007_01.jpg>

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-11-05 13:00

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blidt. Hun gad ikke engang kigge i min retning, så det hjalp ikke en skid
> alligevel. Virkede som om hun var komplet blind.

2 X klip :P

> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Det er ikke nok at tage fat/røre spejlet
9 ud af 10 side spejle idag sidder med en fjeder så¨de kan fint tåle et
dask ..
Hvilket vil lyde voldsomt inde i bilen den virker 100% hvergang, Gjore det
nummer en del gange da jeg racede rundt i byen i myldre tiden på 45 scooter
som de færreste billister kan finde ud af at holde afstand til

Nu køre jeg på en Aprillia Classic Den har de lidt mee respekt for

OZ3BTO

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-11-05 13:26

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> wrote in message
> Det er ikke nok at tage fat/røre spejlet
> 9 ud af 10 side spejle idag sidder med en fjeder så¨de
> kan fint tåle et dask ..

Hehe, ja men jeg vil jo heller ikke gøre dem sure eller bange, så de kører
mig ned. Har prøvet en gang at politiet kom og kiggede efter mig, fordi jeg
havde skældt en dame ud, efter hun forsøgte at køre mig og kæresten af
vejen. Det eneste jeg gjorde var at åbne hendes bildør, for hun gad ikke
lytte til mig, da jeg bare bankede på ruden og råbte igennem glasset. Hun
blev stiktosset, og jeg var sgu da den eneste der havde ret til at blive
sur.

> [...]
> billister kan finde ud af at holde afstand til
>
> Nu køre jeg på en Aprillia Classic Den har de lidt mee

Hmmm, billister er sgu underlige nogle gange! Det gælder bare om at se lidt
større ud og så ændrer de opførsel.

Du er nede sydfra, ikke? Bliver ved med at tro, du også er her fra Aalborg
nemlig, men det er da vist ikke rigtigt? Forveksler dig vist med ham, som
blev kørt ned af en løssluppen trailer på limfjordsbroen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 16:35

> [...]

> meddelelse news:436696e3$0$41139$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu køre jeg på en Aprillia Classic Den har de lidt mee respekt for

Jeg køre nu på en RS50, fra toreby til nyk. F. og retur hverdag, og jeg har
ikke oplevet nogle kedelige episoder, endnu
Faktisk er der en del mc´er som hilser på mig, tak for det !

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-11-05 21:30

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> [...]
> aldrig fat i uopmærksomme eller deciderede dumme billister, men kun i de
> "farlige" hastighedsoverskridende bøller. Latterligt...

Jeg tror vi er ret enige, men det skyldes jo nok at
hastighedsoverskridelser er langt lettere at kvantificere i form af en
procentvis overskridelse i stedet for fx uopmærksomhed i trafikken,
som jo er udpræget accepteret.

Det er godt nok blevet forbudt at tale i håndholdt telefon mens man
kører, men man må stadig gerne drikke kaffe, ryge, stille på radioen
og alt muligt andet, som fjerner opmærksomheden fra trafikken. Det
giver heller ikke et klip i kortet at tale i telefon, og koster kun
det samme som at køre 5 km/t for hurtigt i en byzone.

Man må derfor også gå ud fra at hastighedsbegrænsningen i nogen grad
er fastsat efter at trafikanterne er uopmærksomme en del af tiden, og
ved at tvinge folk til at overholde hastighedsbegrænsningen, så
nedsætter man konsekvenserne af deres uopmærksomhed. Sygt, men sandt!

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-11-05 13:40

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> [...]
> koster kun
> det samme som at køre 5 km/t for hurtigt i en byzone.

Egentlig lidt dumt. At tale i tlf inde i byen, mener jeg er meget mere
farligt end at køre 5 km/t for stærkt samme sted, hvis man ellers antager
personen i det sidste tlilfælde har opmærksomheden fuldt rettet mod
trafikken, mens han udøver lovovertrædelsen.

> [...]
> ved at tvinge folk til at overholde
> hastighedsbegrænsningen, så
> nedsætter man konsekvenserne af deres uopmærksomhed.

Måske men IMO bliver folk jo mindre opmærksomme, når man "tvinger" dem til
at køre langsommere end de ellers ville have gjort. Politikerne må jo bare
have en anden mening.

Når man så kører stærkere end man må, bruges en del af opmærksomheden på at
kigge efter politi og fotovogne. Det gør da at risikoen vokser en del.