|
| CBR600F vs. CBR900RR Fra : Jacob Larsen |
Dato : 31-10-05 22:48 |
|
Hey.
Sådan en CBR900RR fra omkring 92, er den lige så velstyrende, holdbar og
omgængelig som en 600F2'er?
Sidder og overvejer lidt hvad min næste mc skal være, når pengene har hobet
sig op henover vinteren.
En 900 har jo nogle flere kræfter hvilket jeg synes kunne være meget sjovt
at prøve et stykke tid. Kæresten har jo også et godt øje til den
barbiefarvede, så måske den ikke er til at få adgang til, når solen begynder
at skinne igen.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
MKS - 74 (31-10-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 31-10-05 23:19 |
|
On Mon, 31 Oct 2005 22:47:43 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>Hey.
>
>Sådan en CBR900RR fra omkring 92, er den lige så velstyrende, holdbar og
>omgængelig som en 600F2'er?
Nej, velstyrende er nok et spørgsmål om hvad man ligger i det, men den
er bestemt ikke lige så neutral som en F2'er, holdbar ja næsten, men
de har generelt nok fået lidt flere tæsk end F2'erne, omgængelig nej,
specielt de første årgange af Fejebladet var lidt nervøse i det ganske
modsat F2'erne, det blev efterhånden pillet lidt ud af den op gennem
årene, til stor fortrydelse for nogle.
>En 900 har jo nogle flere kræfter hvilket jeg synes kunne være meget sjovt
>at prøve et stykke tid.
Jamen så gør det! En Fireblade er en sjov cykel.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jacob Larsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 01-11-05 11:27 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:3j5dm1htfr9p4mjdpir54jmor5em440hbv@4ax.com
> On Mon, 31 Oct 2005 22:47:43 +0100, "Jacob Larsen"
> <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>
> > Hey.
> >
> > Sådan en CBR900RR fra omkring 92, er den lige så
> > velstyrende, holdbar og omgængelig som en 600F2'er?
>
> Nej, velstyrende er nok et spørgsmål om hvad man ligger i
> det, men den
> er bestemt ikke lige så neutral som en F2'er, holdbar ja
> næsten, men
> de har generelt nok fået lidt flere tæsk end F2'erne,
> omgængelig nej, specielt de første årgange af Fejebladet
> var lidt nervøse i det ganske modsat F2'erne, det blev
> efterhånden pillet lidt ud af den op gennem årene, til
> stor fortrydelse for nogle.
Ok, det lyder jo ikke så skidt. Dog synes jeg ikke, at det lyder som en
voldsom stor stigning at hoppe til 124hk, når nu vægten også stiger med
20kg. Vil den effektforøgelse rigtigt kunne mærkes, eller ville det være
mindst lige så godt at hoppe på en 600ccm med mindre vægt og ca. samme antal
hk? F.eks. en R6 eller en ZX6-R 636 2004.
Ja ja, jeg ved godt det ikke er en Honda.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jacob Larsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 01-11-05 11:32 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote
in message news:436742d7$0$41151$14726298@news.sunsite.dk
> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
> news:3j5dm1htfr9p4mjdpir54jmor5em440hbv@4ax.com
> > On Mon, 31 Oct 2005 22:47:43 +0100, "Jacob Larsen"
> > <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
> >
> > > Hey.
> > >
> > > Sådan en CBR900RR fra omkring 92, er den lige så
> > > velstyrende, holdbar og omgængelig som en 600F2'er?
> >
> > Nej, velstyrende er nok et spørgsmål om hvad man ligger
> > i det, men den
> > er bestemt ikke lige så neutral som en F2'er, holdbar ja
> > næsten, men
> > de har generelt nok fået lidt flere tæsk end F2'erne,
> > omgængelig nej, specielt de første årgange af Fejebladet
> > var lidt nervøse i det ganske modsat F2'erne, det blev
> > efterhånden pillet lidt ud af den op gennem årene, til
> > stor fortrydelse for nogle.
>
> Ok, det lyder jo ikke så skidt. Dog synes jeg ikke, at
> det lyder som en voldsom stor stigning at hoppe til
> 124hk, når nu vægten også stiger med 20kg.
Hov, retter lige mig. Var blevet fejlinformeret. En CBR900RR vejer
tilsyneladende ikke rigtigt mere end en CBR600F2.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
MKS - 74 (01-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 01-11-05 11:50 |
|
On Tue, 1 Nov 2005 11:26:32 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>Ok, det lyder jo ikke så skidt. Dog synes jeg ikke, at det lyder som en
>voldsom stor stigning at hoppe til 124hk,
Det er det nu heller ikke...Det er mest en lidt anden køreoplevelse,
da Firebladen opfører sig lidt mere "loon"-agtigt end en F2'er der er
sååååå fornuftig og venlig.
> når nu vægten også stiger med 20kg.
Hvor har du det fra, F2'eren og Firebladen er opgivet til stort set
samme tørvægt 180-185 og 200-205 curbside.
> Vil den effektforøgelse rigtigt kunne mærkes,
Jah, den vil kunne mærkes også sammenholdt med køreegenskaber osv, men
det er ikke den helt store (kraft)revolution når man kommer fra en
F2'er, din F2 yder ca. 85 på baghjulet i std. trim en '92 Fireblade
omkring 25 hk mere, kan godt mærkes i starten men man vil nok hurtigt
blive vant til det.
> eller ville det være
>mindst lige så godt at hoppe på en 600ccm med mindre vægt og ca. samme antal
>hk? F.eks. en R6 eller en ZX6-R 636 2004.
De har ikke det samme antal hk, idet 600'erne ydelse dels er vildt
overdrevet og dels i nogen grad indregnet med ram-air, en opgivet 120
hk's R6 yder ca. 98 hk på baghjulet. Til gengæld vejer de ganske
rigtigt lidt mindre og jeg ville til enhver tid vælge en 600 frem for
en Fireblade, men nu går jeg heller ikke efter ydelse.
>Ja ja, jeg ved godt det ikke er en Honda.
Honda laver også en CBR600RR.....
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jacob Larsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 01-11-05 12:20 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:k2hem1hs74qmkc42oq0gbpnr5mj192dqm8@4ax.com
> On Tue, 1 Nov 2005 11:26:32 +0100, "Jacob Larsen"
> <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>
> > Ok, det lyder jo ikke så skidt. Dog synes jeg ikke, at
> > det lyder som en voldsom stor stigning at hoppe til
> > 124hk,
>
> Det er det nu heller ikke...Det er mest en lidt anden
> køreoplevelse,
> da Firebladen opfører sig lidt mere "loon"-agtigt end en
> F2'er der er sååååå fornuftig og venlig.
>
> > når nu vægten også stiger med 20kg.
>
> Hvor har du det fra, F2'eren og Firebladen er opgivet til
> stort set
> samme tørvægt 180-185 og 200-205 curbside.
Det var en svipser. Har senere fundet ud af min første antagelse om vægt var
forkert.
> > Vil den effektforøgelse rigtigt kunne mærkes,
>
> Jah, den vil kunne mærkes også sammenholdt med
> køreegenskaber osv, men
> det er ikke den helt store (kraft)revolution når man
> kommer fra en
> F2'er, din F2 yder ca. 85 på baghjulet i std. trim en '92
> Fireblade
> omkring 25 hk mere, kan godt mærkes i starten men man vil
> nok hurtigt
> blive vant til det.
Ja, sådan er det jo med alle cykler. Jeg forsøger dog også at lære at dreje,
så jeg ikke behøver at købe større cykel hele tiden, ligesom nogle folk jo
gør. Jeg synes dog egentlig, at jeg har lært en del denne sommer på
600'eren.
> > eller ville det være
> > mindst lige så godt at hoppe på en 600ccm med mindre
> > vægt og ca. samme antal hk? F.eks. en R6 eller en ZX6-R
> > 636 2004.
>
> De har ikke det samme antal hk, idet 600'erne ydelse dels
> er vildt overdrevet og dels i nogen grad indregnet med
> ram-air, en opgivet 120
> hk's R6 yder ca. 98 hk på baghjulet. Til gengæld vejer de
> ganske
> rigtigt lidt mindre og jeg ville til enhver tid vælge en
> 600 frem for
> en Fireblade, men nu går jeg heller ikke efter ydelse.
Burde nok prøve lidt forskelligt inden jeg finder ud af om jeg vil
opgradere. Synes bare jeg gerne ville have en mere vild følelse af acc. men
jeg er ikke sikker på om det ikke bare vil være en kort fornøjelse før jeg
igen vil have noget lidt vildere. (Som du jo også selv siger.) Lysten til
nyt er der jo også bare. Det kender du da, om nogen gør.
> > Ja ja, jeg ved godt det ikke er en Honda.
>
> Honda laver også en CBR600RR.....
Mmmm... ja den er jo fin.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
MKS - 74 (01-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 01-11-05 12:42 |
|
On Tue, 1 Nov 2005 12:20:09 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>Det var en svipser. Har senere fundet ud af min første antagelse om vægt var
>forkert.
Ja så det, men da havde jeg allerede postet indlægget .
>Ja, sådan er det jo med alle cykler.
Ja faktisk ja, men det er nok en fase man skal igennem det der med at
man hele tiden vil ha' noget lidt vildere, da jeg startede ville jeg
også bare ha' en Fireblade og det skulle hellere være igår end
imorgen, jeg nåede det dog aldrig før jeg nåede Zen-erkendelsen (at
ydelse ikke er sagliggørende, men køreegenskaber og velafstemmethed
er).
> Jeg forsøger dog også at lære at dreje
Hvad med lidt banekørsel, det giver mange ting, man finder ud af at
ydelse er sekundært, at det man troede var vildt er det rene pildskade
og man gider derfor sjældent køre idiotkørsel i trafikken efterflg.
idet det alligevel ikke når banekørsel til sokkeholderne, men er mange
gange farligere, ja det er dyrt og besværligt, men i sidste ende nok
alliwl pengene værd.
>så jeg ikke behøver at købe større cykel hele tiden, ligesom nogle folk jo
>gør.
Som sagt, det er nok en fase, man skal igennem (nogle kommer aldrig)
og det er vel også fint nok, prøv det af.
> Jeg synes dog egentlig, at jeg har lært en del denne sommer på
>600'eren.
Men du kunne garanteret sagtens lære mere på banen...
>Burde nok prøve lidt forskelligt inden jeg finder ud af om jeg vil
>opgradere.
Lyder som et fornuftigt udgangspunkt.
>Synes bare jeg gerne ville have en mere vild følelse af acc. men
>jeg er ikke sikker på om det ikke bare vil være en kort fornøjelse før jeg
>igen vil have noget lidt vildere.
Jeg har prøvet de fleste af de "vildeste" cykler std. cykler, den
sjoveste cykel vedbliver stadig at være min RS250, som til gengæld er
totalt uegnet som gadecykel. De første par gange jeg var ude på en
Haya, var det også sådan lidt, tjuh-hej det går tjep det her, men
allerede 3. gang var gassen gået lidt af ballonen, og man begyndte at
blive irriteret over hvor træg sådan en færge også er...
>(Som du jo også selv siger.) Lysten til
>nyt er der jo også bare. Det kender du da, om nogen gør.
Ja det er kan jeg sagtens relatere til, skift da endeligt når lysten
og muligheden er der, det gør jeg selv, det skal jo være lysten der
driver værket...
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jacob Larsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 01-11-05 13:10 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:g1kem1dlq920h1pr6jgaccr7v9fjp9lp4h@4ax.com
> On Tue, 1 Nov 2005 12:20:09 +0100, "Jacob Larsen"
> <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
> > Ja, sådan er det jo med alle cykler.
>
> Ja faktisk ja, men det er nok en fase man skal igennem
> det der med at
> man hele tiden vil ha' noget lidt vildere, da jeg
> startede ville jeg
> også bare ha' en Fireblade og det skulle hellere være
> igår end
> imorgen, jeg nåede det dog aldrig før jeg nåede
> Zen-erkendelsen (at
> ydelse ikke er sagliggørende, men køreegenskaber og
> velafstemmethed
> er).
Det prædiker jeg også altid for "de unge", men jeg er nu ikke nået 100%
dertil endnu selv. Jeg kan dog godt mærke, at jeg måske er ved at have
fundet mig et leje, hvor jeg passer ind. Det behøver ikke længere være det
vildeste af det vilde for at have min interesse.
> > Jeg forsøger dog også at lære at dreje
>
> Hvad med lidt banekørsel, det giver mange ting, man
> finder ud af at
> ydelse er sekundært, at det man troede var vildt er det
> rene pildskade
> og man gider derfor sjældent køre idiotkørsel i trafikken
> efterflg.
> idet det alligevel ikke når banekørsel til sokkeholderne,
> men er mange gange farligere, ja det er dyrt og
> besværligt, men i sidste ende nok
> alliwl pengene værd.
Det kunne da godt være jeg skulle overveje det. Nu har jeg jo endelig også
fået bil (selvfølgelig også en honda ). Det gør det jo ret meget nemmere
at komme rundt.
> > Jeg synes dog egentlig, at jeg har lært en del denne
> > sommer på 600'eren.
>
> Men du kunne garanteret sagtens lære mere på banen...
Jeg kan helt sikkert også lære mere på vejen, også uden at jeg skulle køre
råddent. Man kan altid blive bedre.
Derfor virker banen nu alligevel særdeles tillokkende.
> > Synes bare jeg gerne ville have en mere vild følelse af
> > acc. men
> > jeg er ikke sikker på om det ikke bare vil være en kort
> > fornøjelse før jeg igen vil have noget lidt vildere.
>
> Jeg har prøvet de fleste af de "vildeste" cykler std.
> cykler, den
> sjoveste cykel vedbliver stadig at være min RS250, som
> til gengæld er totalt uegnet som gadecykel. De første par
> gange jeg var ude på en
> Haya, var det også sådan lidt, tjuh-hej det går tjep det
> her, men
> allerede 3. gang var gassen gået lidt af ballonen, og man
> begyndte at
> blive irriteret over hvor træg sådan en færge også er...
Jeg synes altid, at når jeg (på en lang lige vej) når topfarten på en mc,
tænker jeg: "Øv, kan den ikke køre stærkere?." Det er jo meget sjovere at
komme ud på de små veje og kun køre med halv fart.
Acceleration er jeg dog stadig vild med.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
MKS - 74 (01-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 01-11-05 13:21 |
|
On Tue, 1 Nov 2005 13:10:06 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>Jeg synes altid, at når jeg (på en lang lige vej) når topfarten på en mc,
>tænker jeg: "Øv, kan den ikke køre stærkere?." Det er jo meget sjovere at
>komme ud på de små veje og kun køre med halv fart.
Lån en RS250'er en dag (der er flere i Aalborg ved jeg), og tag ud på
den allermest snoede (og øde) vejstrækning du kender, jeg er ret
sikker på at så vil du for evigt være kureret for HK-sygen hvis
svingkørsel er 1. prioritet, men som sagt den duer jo ikke rigtig til
hverdag, så der må man ha' noget lidt mindre fokuseret.
>Acceleration er jeg dog stadig vild med.
Det er vi nok allesammen et sted, ellers kørte vi jo nok ikke MC, det
rigtige kompromis for mig er 120-140 kg og 80-100 hk, lav sådan en
cykel, så er jeg køber...
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jacob Larsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 01-11-05 13:34 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:stmem19she1t93kfu208jl49f5ntuk00m0@4ax.com
> On Tue, 1 Nov 2005 13:10:06 +0100, "Jacob Larsen"
> <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:
>
> > Jeg synes altid, at når jeg (på en lang lige vej) når
> > topfarten på en mc, tænker jeg: "Øv, kan den ikke køre
> > stærkere?." Det er jo meget sjovere at komme ud på de
> > små veje og kun køre med halv fart.
>
> Lån en RS250'er en dag (der er flere i Aalborg ved jeg),
> og tag ud på den allermest snoede (og øde) vejstrækning
> du kender, jeg er ret
> sikker på at så vil du for evigt være kureret for
> HK-sygen hvis svingkørsel er 1. prioritet, men som sagt
> den duer jo ikke rigtig til hverdag, så der må man ha'
> noget lidt mindre fokuseret.
Har alligevel et samler-gen såman kunne jo nok bygge en garage til dyrene
eller noget.
> > Acceleration er jeg dog stadig vild med.
>
> Det er vi nok allesammen et sted, ellers kørte vi jo nok
> ikke MC, det rigtige kompromis for mig er 120-140 kg og
> 80-100 hk, lav sådan en cykel, så er jeg køber...
Nu er jeg ikke ingeniør, men datalog, så det bedste jeg kan gøre er vist at
programmere noget til den.
Men du har helt sikkert ret. Sådan en cykel ville være rigtig spændende. Der
er gået voldsom inflation i hk de seneste år, men folk køber de samme
størrelse cykler rent motormæssigt. Der er heller ikke meget blære-værdi i
at sige, at ens cykel har 100 hk, hvis ham ved siden af har en mc, der har
120. De andre kvaliteter bliver skubbet i baggrunden, hvis der er tale om
samtaler med ikke-kendere. Dette image-pleje kan vel være noget af grunden.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Rene Joergensen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Rene Joergensen |
Dato : 01-11-05 13:44 |
|
Jacob Larsen <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]> wrote:
> Men du har helt sikkert ret. Sådan en cykel ville være rigtig spændende. Der
> er gået voldsom inflation i hk de seneste år, men folk køber de samme
> størrelse cykler rent motormæssigt. Der er heller ikke meget blære-værdi i
> at sige, at ens cykel har 100 hk, hvis ham ved siden af har en mc, der har
> 120. De andre kvaliteter bliver skubbet i baggrunden, hvis der er tale om
> samtaler med ikke-kendere. Dette image-pleje kan vel være noget af grunden.
Jeg er glad for min FZR600 som "kun" har 91hk til 200kg, den vinder ikke
noget på 0-100, men jeg synes den er nem at få rundt i svingene, men nu
er jeg ikke erfaren nok til at min mening tæller noget :)
--
-René
| |
Pizzabager (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 01-11-05 18:13 |
|
>
> De har ikke det samme antal hk, idet 600'erne ydelse dels er vildt
> overdrevet og dels i nogen grad indregnet med ram-air, en opgivet 120
> hk's R6 yder ca. 98 hk på baghjulet. Til gengæld vejer de ganske
> rigtigt lidt mindre og jeg ville til enhver tid vælge en 600 frem for
> en Fireblade, men nu går jeg heller ikke efter ydelse.
En ZX6R 636 2004 yder så tit op omkring de 105-110. (efter hvad jeg har læst
mig til..)
kan ikke forstille mig en CBR900 fra 92, er meget mere hidsig end en ZX6R
636, på trods af CBR900 har flere HK på papiret.
kasper
| |
MKS - 74 (01-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 01-11-05 18:41 |
|
On Tue, 1 Nov 2005 18:13:00 +0100, "Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk>
wrote:
>En ZX6R 636 2004 yder så tit op omkring de 105-110. (efter hvad jeg har læst
>mig til..)
Det er så heller ikke en 600.... (så lige i underkanten af de 105
lyder sandsynligt, omend jeg ikke har set en troværdig dyno på lige
den)
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Ukendt (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-11-05 13:28 |
|
> Ok, det lyder jo ikke så skidt. Dog synes jeg ikke, at det lyder som en
> voldsom stor stigning at hoppe til 124hk, når nu vægten også stiger med
> 20kg. Vil den effektforøgelse rigtigt kunne mærkes, eller ville det være
> mindst lige så godt at hoppe på en 600ccm med mindre vægt og ca. samme
> antal hk? F.eks. en R6 eller en ZX6-R 636 2004.
en 900r er NEM at køre på! Det der kan blive et problem er at man nogle
gange kommer til at gå "for meget" ind i et sving fordi den netop er så
letkørt!
| |
Ukendt (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-11-05 13:27 |
|
> Nej, velstyrende er nok et spørgsmål om hvad man ligger i det, men den
> er bestemt ikke lige så neutral som en F2'er, holdbar ja næsten, men
> de har generelt nok fået lidt flere tæsk end F2'erne, omgængelig nej,
> specielt de første årgange af Fejebladet var lidt nervøse i det ganske
> modsat F2'erne, det blev efterhånden pillet lidt ud af den op gennem
> årene, til stor fortrydelse for nogle.
Hvad mener du med neutral?
Hvad er neutral i forhold til velstyrende?
Synes alle snakker om Honda og neutrale styreegenskaber!
Min brors cbr900rr sc28 er i mine øjne MEGET styrevillig, da det er ligesom
at sidde på en knallert og styre! Den gør det man vil med det samme og
brokker sig ikke. Den reagerer hurtigt og prompte, og nogle gange også lidt
mere end man forventer, hvis ikke man lige har kørt dne et stykke tid
Min TL´er er i mine øje neutral, da den bare kører som man beder den om. Den
er lige mere træg en min brors cbr, men ikke negativt, da cbr´en jo er
MEGET styrevillig.
| |
MKS - 74 (01-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 01-11-05 13:37 |
|
On Tue, 1 Nov 2005 13:26:55 +0100, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:
>Hvad mener du med neutral?
Neutral betyder netop neutral , at den gør præcis hvad man beder
den om og nix weiter, og at den ikke tenderer mod skabe vanskeligheder
for piloten hvis denne laver en lille fejl.
>Hvad er neutral i forhold til velstyrende?
For 95-99% af MC'ister er de identiske.
>Synes alle snakker om Honda og neutrale styreegenskaber!
Why is that, U think? .
> Den reagerer hurtigt og prompte, og nogle gange også lidt
>mere end man forventer, hvis ikke man lige har kørt dne et stykke tid
Og det er akkurat dette sidste, der ligger i let nervøse
køreeegenskaber, det er på ingen måde slemt og mange andre cykler er
_meget_ værre.
>Min TL´er er i mine øje neutral, da den bare kører som man beder den om. Den
>er lige mere træg en min brors cbr, men ikke negativt, da cbr´en jo er
>MEGET styrevillig.
En TL-R er i hvert fald uhyggelig træg.....føj for en klump.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Ukendt (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-11-05 13:52 |
|
> Neutral betyder netop neutral , at den gør præcis hvad man beder
> den om og nix weiter, og at den ikke tenderer mod skabe vanskeligheder
> for piloten hvis denne laver en lille fejl.
Så mener 90% af alle mcister vel at netop deres cykel er neutral! Kan du se
hvor jeg vil hen? .)
>>Hvad er neutral i forhold til velstyrende?
>
> For 95-99% af MC'ister er de identiske.
Et hint mere :)
>>Synes alle snakker om Honda og neutrale styreegenskaber!
>
> Why is that, U think? .
Honda er for bøsser :D
>> Den reagerer hurtigt og prompte, og nogle gange også lidt
>>mere end man forventer, hvis ikke man lige har kørt dne et stykke tid
> Og det er akkurat dette sidste, der ligger i let nervøse
> køreeegenskaber, det er på ingen måde slemt og mange andre cykler er
> _meget_ værre.
Ja, men for nogle er det positivt jo! Men for andre er det skidt hvis de
kommer til at dreje over i modsatte bane fx
>
>>Min TL´er er i mine øje neutral, da den bare kører som man beder den om.
>>Den
>>er lige mere træg en min brors cbr, men ikke negativt, da cbr´en jo er
>>MEGET styrevillig.
>
> En TL-R er i hvert fald uhyggelig træg.....føj for en klump.
Ja og nu håber jeg ikke du er en af dem der skærer TLR og TLS over samme kam
:) Der er MEGET forskel på de to maskiner! Færge vs speedbåd :)
Du skal ud og køre min skal du! Det kommer du til næste sæson, så har du
også en TLS at sammenligne andre cykler med!
| |
MKS - 74 (01-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 01-11-05 14:02 |
|
On Tue, 1 Nov 2005 13:51:52 +0100, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:
>Så mener 90% af alle mcister vel at netop deres cykel er neutral! Kan du se
>hvor jeg vil hen? .)
Næh egentligt ikke, det må de da om, man kan jo se på hvad andre mener
om ens cykel f.eks i anmeldelser,
>> For 95-99% af MC'ister er de identiske.
>
>Et hint mere :)
For langt de fleste MC'ister vil neutrale køregenskaber være at
foretrække, enkelte vil gerne ha' let nervøse køregenskaber og endnu
færre vil faktisk med fordel kunne udnytte det.
>Honda er for bøsser :D
Ja da, hvorfor skulle de ikke _også_ ha' lov.
>> En TL-R er i hvert fald uhyggelig træg.....føj for en klump.
>
>Ja og nu håber jeg ikke du er en af dem der skærer TLR og TLS over samme kam
Næh, det var skam lidt med vilje fordi du skrev din TL'er og ikke
specificerede, selvom jeg naturligvis godt ved du har en S'er, en R'er
er en konebåd
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jacob Larsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 01-11-05 16:20 |
|
"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> wrote in message
news:436764e7$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> > > Synes alle snakker om Honda og neutrale
> > > styreegenskaber!
> >
> > Why is that, U think? .
>
> Honda er for bøsser :D
Men det er gode argumenter vist ikke?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Martin Guld Thomsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 01-11-05 12:56 |
|
Hej
Du har da ikke engang kørt en ½ sæson på din F2, og så er du allerede klar
til en 900, sådan en koster vel også ca. 80.000 og så kan du vel ikke
længere undvære kasko.
Jeg vil dog nok også før eller siden have en 900-1000cc, det sgu irriterende
så meget der skal arbejdes med koblingen for at lette snuden bare en lille
smule.
Mvh.
Martin
Kawasaki ZZR600
| |
Jacob Larsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 01-11-05 13:18 |
|
"Martin Guld Thomsen" <snewareFJERN@tiscali.dk> wrote in
message news:436757dd$0$8768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Hej
Hej.
> Du har da ikke engang kørt en ½ sæson på din F2, og så er
> du allerede klar til en 900, sådan en koster vel også ca.
> 80.000 og så kan du vel ikke længere undvære kasko.
Nej, den næste cykel jeg skal have skal sikkert være lidt dyrere end min
nuværende, så kasko bliver nok et krav.
Har forresten nået at køre ca. 4000 km på CBR'eren indtil nu. Hvor meget har
du nået på kawa'en? I har jo vist nogle gode lange veje oppe i Thy og en
frygtelig mangel på politi.
> Jeg vil dog nok også før eller siden have en 900-1000cc,
> det sgu irriterende så meget der skal arbejdes med
> koblingen for at lette snuden bare en lille smule.
Hehe. Indrøm det nu bare! Du vil gerne have den lige nu.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Anders Majland (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 01-11-05 18:34 |
|
>> Du har da ikke engang kørt en ½ sæson på din F2, og så er
>> du allerede klar til en 900, sådan en koster vel også ca.
>> 80.000 og så kan du vel ikke længere undvære kasko.
> Har forresten nået at køre ca. 4000 km på CBR'eren indtil nu.
Det var godt nok hurtigt du blev "færdig" på den .... Efter et par måneders
vinter pause er kan du jo i det tidlige forår starte med at lære den at
kende igen ... Men selvfølgelig hvis pengene brænder i lommen og hjertet har
fokuseret på noget ....
Ja jeg ved godt jeg er en meget atypisk motorcyklist. Kørte 63000km på den
første (der nu står med med en motorskade) og rundet 43000km på den anden...
| |
Jacob Larsen (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 02-11-05 13:35 |
|
"Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4367a719$0$8770$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> > > Du har da ikke engang kørt en ½ sæson på din F2, og
> > > så er du allerede klar til en 900, sådan en koster vel også
> > > ca. 80.000 og så kan du vel ikke længere undvære kasko.
>
> > Har forresten nået at køre ca. 4000 km på CBR'eren
> > indtil nu.
>
> Det var godt nok hurtigt du blev "færdig" på den .... Efter et par
> måneders vinter pause er kan du jo i det
> tidlige forår starte med at lære den at kende igen ...
> Men selvfølgelig hvis pengene brænder i lommen og hjertet
> har fokuseret på noget ....
Nej nej, er heller ikke færdig i den forstand. Det var nu mere hvis jeg
skulle finde noget at bruge penge på. Har jo købt bil så mangler ikke en hel
masse lige nu, og vil gerne prøve at eje en vild maskine, der bare rykker,
så den letter ved rent kraftoverskud. Ved ikke lige hvad det bliver til, så
lufter lige nogle tanker herinde for at få noget feedback på mine
overvejelser.
> Ja jeg ved godt jeg er en meget atypisk motorcyklist.
> Kørte 63000km på den første (der nu står med med en
> motorskade) og rundet 43000km på den anden...
Nåh ja, men den første var jo heller ikke en rigtig motorcykel, vel?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Anders Majland (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-11-05 15:13 |
|
>> Ja jeg ved godt jeg er en meget atypisk motorcyklist.
>> Kørte 63000km på den første (der nu står med med en
>> motorskade) og rundet 43000km på den anden...
>
> Nåh ja, men den første var jo heller ikke en rigtig motorcykel, vel?
Nej for den rykkede jo ikke så den løftede forhjulet ved rent kraftoverskud
!! Og det gør den anden heller ikke så den er vel heller ikke en rigtig
motorcykel - den har jo heller ikke engang 100hk og kan slet ikke acc. fra
politiet ....
| |
Jacob Larsen (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 02-11-05 16:08 |
|
"Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4368c95c$0$8838$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> > > Ja jeg ved godt jeg er en meget atypisk motorcyklist.
> > > Kørte 63000km på den første (der nu står med med en
> > > motorskade) og rundet 43000km på den anden...
> >
> > Nåh ja, men den første var jo heller ikke en rigtig
> > motorcykel, vel?
>
> Nej for den rykkede jo ikke så den løftede forhjulet ved
> rent kraftoverskud !! Og det gør den anden heller ikke så
> den er vel heller ikke en rigtig motorcykel - den har jo
> heller ikke engang 100hk og kan slet ikke acc. fra
> politiet ....
Det var bare en joke, da det jo var en scooter. Undskyld hvis du følte dig
stødt. Det var ikke meningen.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Anders Majland (02-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-11-05 16:30 |
|
>> > Nåh ja, men den første var jo heller ikke en rigtig
>> > motorcykel, vel?
>>
>> Nej for den rykkede jo ikke så den løftede forhjulet ved
>> rent kraftoverskud !! Og det gør den anden heller ikke så
>> den er vel heller ikke en rigtig motorcykel - den har jo
>> heller ikke engang 100hk og kan slet ikke acc. fra
>> politiet ....
>
> Det var bare en joke, da det jo var en scooter. Undskyld hvis du følte dig
> stødt. Det var ikke meningen.
Så godt 'en man valgte at reagere alligevel - Jeg har ikke det store
problem i at folk kalder den en knallert . Slet ikke når de sidder i en
billetluge og sparer mig for en sjat penge
Men det var lidt en reaktion på dig og dine skift CZ180, GS500, CBR600 der
åbenbart ikke holder længe inden de ikke har krafter nok - som jeg startede
med i første indlæg i tråden. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor længe du har
haft/kørt de 2 første men 4000km på CBR600'eren er jo ikke meget ... Fortsæt
du bare og om et par år har du postet penge i en 1L maskine med
eftermonteret turbo eller lign som du kan fyre af ud af motorvejen. ... Imho
har din CBR600 rigelig effekt til danske veje, medmindre du kører som de
båtnakker på tv2 - så overvej at få slidt lidt på dæksiderne af den inden
du går efter mere effekt for effektens skyld ... (Og gerne på bane hvis det
skal gå stærkt)
/A
| |
Jacob Larsen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-11-05 11:00 |
|
"Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4368db6a$0$8843$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> > > > Nåh ja, men den første var jo heller ikke en rigtig
> > > > motorcykel, vel?
> > >
> > > Nej for den rykkede jo ikke så den løftede forhjulet
> > > ved rent kraftoverskud !! Og det gør den anden heller
> > > ikke så den er vel heller ikke en rigtig motorcykel - den har
> > > jo heller ikke engang 100hk og kan slet ikke acc. fra
> > > politiet ....
> >
> > Det var bare en joke, da det jo var en scooter.
> > Undskyld hvis du følte dig stødt. Det var ikke meningen.
>
> Så godt 'en man valgte at reagere alligevel - Jeg har
> ikke det store problem i at folk kalder den en knallert .
> Slet ikke når de sidder i en billetluge og sparer mig for
> en sjat penge
Hehe, dobbelmoral?
> Men det var lidt en reaktion på dig og dine skift CZ180,
> GS500, CBR600 der åbenbart ikke holder længe inden de
> ikke har krafter nok - som jeg startede med i første
> indlæg i tråden. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor længe du
> har haft/kørt de 2 første men 4000km på CBR600'eren er jo
> ikke meget ... Fortsæt du bare og om et par år har du
> postet penge i en 1L maskine med eftermonteret turbo
> eller lign som du kan fyre af ud af motorvejen. ... Imho
> har din CBR600 rigelig effekt til danske veje, medmindre
> du kører som de båtnakker på tv2 - så overvej at få
> slidt lidt på dæksiderne af den inden du går efter mere
> effekt for effektens skyld ... (Og gerne på bane hvis det
> skal gå stærkt)
Jeg blev 26 i tirsdags. CZ'eren købte jeg da jeg var 19 (efter at have kørt
en 45'er offroader siden jeg var 18). CZ'eren står stadig hjemme i min fars
garage. Da jeg var 23 købte jeg GS'eren som jeg solgte igen i sommers efter
mere end 2 år. CBR'eren købte jeg ca. 2 mdr forinden.
Jeg kører ikke råddent, men har da alligevel haft fodhvilerne i asfalten
under nedlægning. Ikke alle der overvejer at opgradere til en af de rigtigt
kraftige cykler er totale trafiktumper uden evner og som udelukkende får
deres kicks af at køre hurtigt ligeud. Jeg ved godt, at de findes, for jeg
kender også nogen, men jeg kan love dig, at det ikke er mig. De folk har et
helt andet kørselsmønster og ofte et problem med selvtilliden. Jeg siger
slet ikke, at jeg er en fantastisk mc-kører. Jeg siger bare, at jeg ikke
føler jeg er ligesom dem, du sætter mig i bås med. Selvom jeg ikke er
superdygtig er det stadig i svingene, at jeg finder mest sjov og det er vel
det der er det primære i kategoriseringen af mig som person?
Jeg købte CBR'eren pga dens gode rygte, men også fordi den var relativt
billig og jeg dermed kunne køre uden kasko. Ville gerne have haft en lidt
nyere/større cykel, men ville ikke smide for mange penge uden at have kasko
på. Jeg ville dog også have en smart bil i god stand og ville ikke ud og
låne penge til nogen af delene. Det er jeg altså for jysk til. Derfor valgte
jeg at spare lidt på cyklen (og med en "billig" mc er det jo også tåbeligt
at have kasko, da prisen for kasko på en helt ny mc er nogenlunde den samme
som for en der er 10+ år gammel).
Efter endt uddannelse er udsigterne til at øge opsparingen jo noget bedre.
Derfor overvejer jeg, at bruge noget af denne på at opgradere endnu en gang,
men til en større mc med kasko denne gang.
Forstår du mig bedre nu?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Anders Majland (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 03-11-05 11:31 |
|
> Forstår du mig bedre nu?
Yep - men det kunne jeg jo ikke se ud af starten af tråden
Men du må da også give mig lidt ret i at dine indlæg i starten af tråden
nemt kunne give et noget andet billede ...
> Hehe, dobbelmoral?
Dobbelt så sgodt som ingen moral ?
> Ville gerne have haft en lidt nyere/større cykel, men ville ikke smide for
> mange penge uden at have kasko på. Jeg ville dog også have en smart bil i
> god stand og ville ikke ud og låne penge til nogen af delene. Det er jeg
> altså for jysk til.
Sålænge man ikke skriver jysk med stort j er det jo et kvalitetsstempel
> Derfor valgte jeg at spare lidt på cyklen (og med en "billig" mc er det jo
> også tåbeligt at have kasko, da prisen for kasko på en helt ny mc er
> nogenlunde den samme som for en der er 10+ år gammel).
Så overvej at skifte forsikringsselskab. Hos GF er min Tenere forsikret
efter aktuel værdi, og ikke nypris. For et år siden skiftede vi den gamle
mazda ud. Den havde vi kun ansvar på, men jeg gav mindre i kasko på mc'en
end ansvar på mazda'en ... Den primære grund til at jeg har kasko på
tenere'en er at den ofte står på gaden i kbh. og så sover jeg lidt bedre om
natten med kasko'en (Præmien er ~14% af værdien så jeg finder den rimelig).
Samme sted har min gamle aprilia stået en del år og der har i snit været
mere end et tyveriforsøg på den om året (som jeg dog ikke har belastet
kaskoen med)
/A
/A
| |
Jacob Larsen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-11-05 11:55 |
|
"Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4369e6e1$0$8773$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> > Forstår du mig bedre nu?
> Yep - men det kunne jeg jo ikke se ud af starten af
> tråden
> Men du må da også give mig lidt ret i at dine indlæg i
> starten af tråden nemt kunne give et noget andet billede
> ...
Ja, det kan jeg såmæn godt se.
> > Derfor valgte jeg at spare lidt på cyklen (og med en
> > "billig" mc er det jo også tåbeligt at have kasko, da
> > prisen for kasko på en helt ny mc er nogenlunde den
> > samme som for en der er 10+ år gammel).
>
> Så overvej at skifte forsikringsselskab. Hos GF er min
> Tenere forsikret efter aktuel værdi, og ikke nypris. For
> et år siden skiftede vi den gamle mazda ud. Den havde vi
> kun ansvar på, men jeg gav mindre i kasko på mc'en end
> ansvar på mazda'en ... Den primære grund til at jeg har
> kasko på tenere'en er at den ofte står på gaden i kbh. og
> så sover jeg lidt bedre om natten med kasko'en (Præmien
> er ~14% af værdien så jeg finder den rimelig). Samme sted
> har min gamle aprilia stået en del år og der har i snit
> været mere end et tyveriforsøg på den om året (som jeg
> dog ikke har belastet kaskoen med)
Det bedste tilbud jeg har fået på kasko på CBR'eren er 9200kr med 7000kr i
selvrisiko. Fordi det er en sportsmc koster det jo en god slat mere end
ellers. Men med præmiestigning osv indregnet er det jo ikke ret sandsynligt,
at det bliver en god forretning, bare jeg ellers låser den grundigt fast og
holder kæresten fra den.
Du nævner selv GF (som jeg har en billig ansvarsforsikring hos nu), men de
vil ikke lade mig tegne en kaskoforsikring pga. min alder. Da jeg spurgte på
bilen i sidste uge ville de forresten have 22.000kr for den. Den endte med
en præmie på 7500kr. et andet sted gennem min fagforening. Noget af en
forskel må man sige. Det er desværre noget af det samme med præmier på
mc-forsikringer, men hvis jeg var 30 eller mere ville GF tilsyneladende være
et godt bud.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Martin Guld Thomsen (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 03-11-05 12:20 |
|
GF sælger ikke kasko til hvalpe under 30 år, kun ansvar, så det har både
Jacob og undertegnede så måtte nøjes med :)
Nu har vi heldigvis begge IDA forsikring i baghånden, og så er det
overskueligt at få forsikret en 900-1000 racer med kasko.
Jeg har også planlagt at jeg før eller siden vil have en 900, men jeg regner
dog med en sæson mere på min ZZR600, det skyldes dog også at brugt priserne
på en Kawasaki ZX-9R Ninja fra 94-96 ligger på 85-105 t.kr, dertil kommer så
næsten 10.000 ekstra til kasko forsikring, og mit budget tillader pt. ikke
mere end 80.000kr til MC.
Mvh.
Martin Guld Thomsen
| |
Anders Majland (03-11-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 03-11-05 14:40 |
|
> Nu har vi heldigvis begge IDA forsikring i baghånden, og så er det
> overskueligt at få forsikret en 900-1000 racer med kasko.
Da IDA forsikring skiftede fra GF til Tryg modtog jeg en fin oversigt hvoraf
der fremgik at min besparelse ved at skifte ville være -2000kr. Jeg forhørte
mig om det kunne være korrekt - og det var det. Da første frist for
flytning var overskredet kom så også en standard "rykker" om jeg da ikke var
interesseret i at spare -2000kr ... En lille smule korrekturlæsning ville
nok have været på sin plads ...
Samtidig reklamede de med bedre vilkår - Så måske var merprisen på de
2000kr/årligt det værd. Men dem kunne jeg heller ikke umiddelbart få øje på
.....
Selvrisiko på mc ved tyveri ville stige til 20%
Selvrisiko på indbo ville stige fra 0 til 1000
Resten af vilkårne vart stort set det samme ....
Så jeg er stadig (tilfreds) kunde hos GF - Det er ikke sålænger siden jeg
igen undersøgte markedet og hvis vi tager alle forsikringer under et så ser
det pt ikke ud til at vi kan få noget bedre..
Det hjælper jo ikke meget at mange selskaber vil have en som helkunde for en
ordenligt pris på en mc kasko hvis de heller ikke ønsker en som kunde bare
fordi vi har lidt udhus (Et alm. murermesterhus, men det ligger på landet og
vi har et par hundrede kvadratmeter udhus). Ved GF er det egenligt også for
dyrt, da vi betaler det samme for husforsikringen som hvis vi havde 400m2
bolig, men prisen er samlet ok...
Pt er det mc-ansvar, mc-kasko, bil-kasko, hus-brand/storm/mm & familie-basis
| |
Ukendt (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-11-05 13:29 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:436690fe$0$41141$14726298@news.sunsite.dk...
> Hey.
>
> Sådan en CBR900RR fra omkring 92, er den lige så velstyrende, holdbar og
> omgængelig som en 600F2'er?
Prøv dem begge inden du køber og dan din egen mening :)
| |
Jacob Larsen (01-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 01-11-05 13:36 |
|
"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> wrote in message
news:43675fa0$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:436690fe$0$41141$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hey.
> >
> > Sådan en CBR900RR fra omkring 92, er den lige så
> > velstyrende, holdbar og omgængelig som en 600F2'er?
>
> Prøv dem begge inden du køber og dan din egen mening :)
Nu har jeg jo allerede en F2'er, så jeg overvejer bare lidt om sådan en
opgradering overhovedet ville være interessant for mig.
Men du har da helt ret. Foretrækker bare altid at vide noget om sagerne
inden jeg går i gang med dem.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
|
|