Reaktioner på TV2 udsendelsen her!!
Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 21:37

Min mening:

Den cykel fra mc galleriet! Den er meget karakteristisk med den forlygte
osv. Det er en CBR600 med 900 motor der er sat til salg derinde!

Håber sq han enten kører galt (nok lidt groft sagt, men det kan vel sætte en
stopper for ham), eller at han bliver taget! Magen til idioti har jeg sq
ikke set længe!
Kan kun tilslutte mig det betjenten sagde med "mindre begavet". Hold da kæft
de var dumme at høre på!

Bare min mening! Bliver så arrig over sådanne fjolser!

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 21:39

Kan tilføje der ligeledes er kæmpe debat på galleriet allerede!
Der er folk der stå inde for det.. *suk*

Fra : MKS - 74

Dato : 31-10-05 21:42

On Mon, 31 Oct 2005 21:39:15 +0100, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:

>Kan tilføje der ligeledes er kæmpe debat på galleriet allerede!
>Der er folk der stå inde for det.. *suk*

Undrer det dig da?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 21:45

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Undrer det dig da?

Kæmper også min kamp derinde'!! :)

Fra : Moller

Dato : 31-10-05 21:43

S.G wrote:
> Kan tilføje der ligeledes er kæmpe debat på galleriet allerede!
> Der er folk der stå inde for det.. *suk*

   Det viser jo også nivauet derinde fra, og forklare hvorfor en del
herinde fra ikke bruger det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 31-10-05 21:42

S.G wrote:
> [...]
> de var dumme at høre på!
>
> Bare min mening! Bliver så arrig over sådanne fjolser!

   Tjaaaa... de er bare nogen fjolser der har købt for dyre maskiner til
de ik har råd til at tage på bane ;) det næste er vel et indslag hvor de
hulker over at de absolut skal ha hjelm på, og derved er nød til at køre
så hurtigt for at få hovede kølet ned.

   Skal man køre race, og være sej, så tag på bane... på den anden side,
de har vel været der, og opdaget at det ikke er så nemt igen når man
også skal dreje hurtigt :)

Fra : Hekto

Dato : 31-10-05 21:57

> [...]
>
> Skal man køre race, og være sej, så tag på bane... på den anden
> side, de har vel været der, og opdaget at det ikke er så nemt igen

Teorien er sikkert rigtig nok; men hvorfor er det så ikke gået op for
nogen at det er sådan det hænger sammen?
I miljøets hellige navn, kan man ikke have den slag støj og larm!

Igen:
..... det er vigtigere med fred til eftermiddagskaffen, end at naboens
datter bliver kørt ihjel af en sindsyg motorcykellist!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 21:44
Fra : MKS - 74

Dato : 31-10-05 22:21

On Mon, 31 Oct 2005 21:44:23 +0100, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:

>Dette her skulle være den ene!
>
>http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14

Ja så meget for anonymitet , men selv med Fireblade motor kan
Klaus' F2/F3/Fireblade-hybrid vist ikke køre "over 300 km/t" , som det
hævdes, men hvad overdrivelse fremmer.....osv.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 31-10-05 21:44

S.G wrote:
> Kan kun tilslutte mig det betjenten sagde med "mindre begavet". Hold da kæft
> de var dumme at høre på!
>
> Bare min mening! Bliver så arrig over sådanne fjolser!

Ja, det gør jeg også!

Men det ærgeligt at de bevidst kun har valgt den slags mennesker at
interviewe. Det skulle jo nødigt være iorden og legalt at køre
motorcykel. Dette er blot med til at give endnu mere foragt blandt de
uvidende

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Hekto

Dato : 31-10-05 21:58

> [...]
> interviewe. Det skulle jo nødigt være iorden og legalt at køre
> motorcykel. Dette er blot med til at give endnu mere foragt blandt de

'den omhyggeligt udvalgte - nøje redigerede - sandhed!'

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 06:10

Kenneth Østrup <ksFJERN@skysovs.com> wrote in

> [...]
> interviewe. Det skulle jo nødigt være iorden og legalt at køre
> motorcykel. Dette er blot med til at give endnu mere foragt blandt de

os "unge" som gerne vil have noget legalt streedrace, for de 4-hjulede
har samme problem, med at det ofte er den mest hjernedøde de snakker med
på striben osv. Men det sælger jo ikke at tage den fornuftige talsmand,
for at få lavet noget legalt
Det er fandme træls at det altid er sådanne folk som skal ødelæge det
for aldre !!

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 01-11-05 06:37

Rasmus RS50 wrote:
> [...]
> for at få lavet noget legalt
> Det er fandme træls at det altid er sådanne folk som skal ødelæge det

Præcist, poblemet synes vel blot at være, at der rent faktisk er nogle
mennesker som er dumme nok til at hoppe på vognen og tro blindt på det
som bliver sagt i fjernsynet. Eksempelvis det med klip med nordmanden og
den lige lovlig opreklamerede hastighed på 300 falske km/t.

Hvad kan forarge mig er, at et statsstøttet medie laver sådan noget
propaganda skræmme-tv

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-05 08:06

> [...]
> som bliver sagt i fjernsynet. Eksempelvis det med klip med nordmanden og
> den lige lovlig opreklamerede hastighed på 300 falske km/t.

Der formulerede speakeren sig ret præcist og lidt for dygftigt. Han sagde at
nordmandens speedometer viste 300 - ikke en skid om hvad han kørte

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-05 08:04

> Ja, det gør jeg også!

Samme her

> [...]
> interviewe. Det skulle jo nødigt være iorden og legalt at køre
> motorcykel. Dette er blot med til at give endnu mere foragt blandt de

Jeg syntes nu egenligt at de forsøgte. Road racing køreren og mc-betjentene.
Specielt den ene betjent fik brugt sin skærmtid ganske fornuftigt med at
tale generelt om farene ved at køre på mc.

Men ikke for at pudse glorien, jeg kører ikke altid efter lovens bogstab,
men jeg synes nu også at man er for langt ude når man forsøger at lyde
seriøs og siger at ghostrider er et forbillede og at man altid bare kan køre
fra politiet .... Det er ligeså så sund en indstilling som de unge i en
århus forstad der er sure over at de har politiets opmærlsomhed og derfro
brænder en børnehave af - ja undskyld men jeg kan ikke se logikken.

/A

Fra : Bongo

Dato : 31-10-05 22:16

Jeg kan jo godt blive lidt bekymret over om en eller anden politiker
pludselig får den idé at sætte en øvre effektgrænse på gadecykler :(

Fra : Moller

Dato : 31-10-05 22:33

Bongo wrote:
> Jeg kan jo godt blive lidt bekymret over om en eller anden politiker
> pludselig får den idé at sætte en øvre effektgrænse på gadecykler :(

   Så ryger min Bandit til salg prompte... og så skal der købes en
varevogn i stedet.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-10-05 22:43

"Bongo" <nomail@nospam.dk> wrote in message
> Jeg kan jo godt blive lidt bekymret over om en eller
> anden politiker pludselig får den idé at sætte en øvre
> effektgrænse på gadecykler :(

Sørgeligt...

Det ville medføre mindre og lettere cykler som så kørte ræs på mindre veje
og i byen for at finde spændingen.

Desuden ville det medføre at dem der alligevel kører deres mc som udroslede
ville være endnu "værre" lovovertrædere og dermed ville være hurtigere til
at forsøge at stikke af fra strømerne. Mener også at klippekortet har den
effekt. De unge mennesker med et par klip i kortet ville jeg ikke turde
satse på standser nær så tit som før, hvis de bliver vinket ind.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-10-05 22:22

> Bare min mening! Bliver så arrig over sådanne fjolser!

Ham der skal bruge et kick før han kommer hjem til ungerne er da det mest
tåbelige jeg har hørt på længe. "Far skal lige ud og køre åndsvagt, så i kan
blive forældreløse!"

Stef

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 31-10-05 22:27

Stefan Jacobsen wrote:

> Ham der skal bruge et kick før han kommer hjem til ungerne er da det mest
> tåbelige jeg har hørt på længe. "Far skal lige ud og køre åndsvagt, så i kan
> blive forældreløse!"

Enig, jeg håber de to i indslaget snart bliver lidt mere voksne og ikke
fortsætter med at udsætte andre for fare for at få stillet deres egne
lyster og behov.

Spring faldskærm, elastik spring, ta ud at klatre og rapelle det giver
jer måske det kick i søger, uden at i sætter andres liv og lemmer på spil.

Om i ødelægger jer selv og jeres maskiner er jo en ting i selv vælger -
at lille ole på 5 får en motorcykelist i nakken når han går over vejen
er bestemt ikke noget han selv vælger!

Og det håber jeg også for alle andre "GhostRider WannaBees"!

My 5 cent!

/T

Fra : Benny Sørensen

Dato : 31-10-05 22:32

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> skrev:

>Ham der skal bruge et kick før han
> [...]

--Og så spørger jeg bare, er der noget stort tab ved IKKE at
have sådan en klaphat til far ??

Lisbeth Sejberg Sørensen

Fra : BJ

Dato : 31-10-05 22:42

"Benny Sørensen (slet 1UPXE)" <fennec@1UPXEpost5.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11307945170.849271794101952@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> --Og så spørger jeg bare, er der noget stort tab ved IKKE at
> have sådan en klaphat til far ??

Heri tror jeg faktisk ikke børnene kan følge dig.

Vi kan naturligvis diskutere om en MC-kører bliver mindre slået flad med 170
km/t eller ved ca. 300 km/t.

Et er sikkert, det han/hun rammer tager også alvorligt skade.

Problemet er i Danmark, ingen forventer nogen kommer med sådan en hastighed
og opfører sig således ikke derefter.

PS: Jeg vil og skal på ingen måde undskylde "jetpiloterne" på MC.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-10-05 22:50

> --Og så spørger jeg bare, er der noget stort tab ved IKKE at
> have sådan en klaphat til far ??
>
> Lisbeth Sejberg Sørensen

Sandsynligvis ikke da de sikkert vil få samme mentalitet, men alligevel er
det sgu synd for ungerne. Og dem som han en dag ender med at ramme med sin
raket! Desværre er der altid en til at tage over når sådan en idiot smadres!

Stef

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 31-10-05 22:44

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> raket! Desværre er der altid en til at tage over når sådan en idiot smadres!

Og der er ikke en hel spand fuld, der er et helt motorcykelgalleri fuld!
- kunne ikke nære mig

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-10-05 22:57

> Og der er ikke en hel spand fuld, der er et helt motorcykelgalleri fuld!
> - kunne ikke nære mig

Scary stuff dude!

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 22:55

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
> Og der er ikke en hel spand fuld, der er et helt motorcykelgalleri fuld!
> - kunne ikke nære mig

kører man uforsvarligt blot fordi man har sin cykel på galleriet ?

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 01-11-05 06:28

Dannie wrote:

> kører man uforsvarligt blot fordi man har sin cykel på galleriet ?

Nej, sådan tror jeg ikke man kan generalisere.

Jeg har også en profil med min motorcykel derinde, jeg mener ikke at jeg
kører uforsvarligt. Jeg kender også flere fornuftige mennesker som
ligeledes bruger motorcykelgalleriet.

Men hvad de fleste giver udtryk for i deres forums, er langt under
lavmålet :-/

Fra : Steen E.

Dato : 31-10-05 22:44

> Bare min mening! Bliver så arrig over sådanne fjolser!

At køre 260 på landeveje og tilmed fortælle om det på TV ... begge dele
er lavmål af dumhed.

Men - og der er jo altid et men, når det er TV og aviser - på
mc-galleriet hævder den ene, at interviewet ialt varede 2 timer !

Og at han talte for baner bl.a.

Så gæt selv hvordan TV2 har klippet i et 2 timers interview - seertal er
gud for en tv-kanal .....

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-10-05 22:56

> [...]
>
> Og at han talte for baner bl.a.
>
> Så gæt selv hvordan TV2 har klippet i et 2 timers interview - seertal er

Som vi sikkert kan blive enige om stadigt ikke retfærdigør 260/300 km/t på
offentlig vej. Hvis man virkeligt vil køre stærkt og sjovt, så kør på bane,
uanset om det er i æske eller mc. Hvem ved, det kunne ske de faktisk blev de
blev bedre trafikanter af det!!!

Stef

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 01-11-05 10:44

Skriver du ikke lige noget andet i tråden" tur til Køge og de små veje i
dag" men det kan være jeg har misforstået !
der var vist også et par cruisere der måtte køre hjem igen.
--
Venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen

Fra : Futte & Co.

Dato : 01-11-05 17:35

Steen E. wrote:

> [...]
>
> Og at han talte for baner bl.a.
>
> Så gæt selv hvordan TV2 har klippet i et 2 timers interview - seertal er

Jamen tro ikke det i ser i fjerneren. I mine ca. 20 år som
fotograf/redigeringstekniker... og producent, har jeg klippet mange
indslag til ukendelighed. Især i de såkaldte medietrænings øvelser
Siden TV2 startede, er det gået ned ad bakke med troværdigheden i hele
nyhedsverdenen i andedammen, det er laveste fællesnævner der gælder.
Research er kun noget "de andre" beskæftiger sig med. Uden at nævne
navne skal det nævnes at jeg har redigeret for een af de såkaldte
journalister på omtalte program. Det var ikke noget at råbe "hurra" for
.. Der var hverken hoved eller hale i indslagene og de fleste blev også
skrottet. Men ikke mine ord igen , jeg er bare glad for at have
forladt branchen i tide

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Emil

Dato : 31-10-05 23:22

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> effekt. De unge mennesker med et par klip i kortet ville jeg ikke turde
> satse på standser nær så tit som før, hvis de bliver vinket ind.

Nye billister/mcister der har haft kørekort i mindre end 3 år har kun
2 klip, og får ikke en betinget frakendelse men et køreforbud. Jeg
har haft kørekort i ca. 1 år. Hvor stor tror du chancen er for at jeg
stopper hvis en blåblinker ser mig i noget der koster klip?

Mvh.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-10-05 23:42

"Emil" <sofushansen@gmail.com> writes:

> [...]
> køreforbud. Jeg har haft kørekort i ca. 1 år. Hvor stor tror du
> chancen er for at jeg stopper hvis en blåblinker ser mig i noget der

Man kan jo veje det op mod hvor stor risikoen er for at noget går galt
i flugtsituationen. Der skal jo lidt mere til end bare frisk kørsel
for at slippe væk, og så kan det jo hurtigt blive temmeligt
farligt. Det er jo heller ikke kun sig selv, man bringer i fare.

Men ok, een ting er at forsøge at stikke af med syg fart i et
byområde, en anden ting er at hoppe fra 160 til 250 i et stykke tid på
en øde motorvej fordi man så noget med syltetøjsbøtter i sit
sidespejl. Ikke at det er videre fornuftigt, men der er da en
forskel. Til slut tror jeg heller ikke at det er så let at stikke af
fra politiet som mange tror*, og betjentene er jo nok næppe mere
venligtsindede, når man lige har prøvet at stikke af fra dem

*: Du har jo nok næppe en 150 hestes mc, Emil, og du lader jo til at
være ret sikker på at kunne slippe væk.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Rene Joergensen

Dato : 01-11-05 10:21

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:

> [...]
> fra politiet som mange tror*, og betjentene er jo nok næppe mere
> venligtsindede, når man lige har prøvet at stikke af fra dem

Personligt kører jeg også med nummerplade på min MC, og kan de nå at
læse den, kan jeg køre så meget fra dem som jeg har lyst til, for så kan
de jo bare køre hjem til mig istedet.

Jeg kører ikke så stærkt på landevej at de ikke ville kunne køre mig op.

Hvorfor overhovedet forsøge at køre fra dem? Det lugter langt væk af
knallertbrian som ikke kan stå ved det han laver og derfor ikke tage
straffen. Jeg er ikke villig til at risikere min førelighed for at
beholde mit kørekort eller slippe for en bøde.

Laver du noget lort, må du tage straffen. Det er min holdning.

--
-René
Som går og venter på om der dukker et brev med et fint billede i op fra

Fra : Ronni

Dato : 01-11-05 08:36

Min reaktion:

Skulle vi nu ikke lige komme ned på jorden igen?
Som I selv så i programmet, var der ingen af de to herrer der kørte så
stærkt som de gerne ville have journalisterne til at tro - 300 km/t var der
ihvertfald ikke tale om på noget tidspunkt.

Mon ikke TV2 har fundet frem til nogle mennesker med lidt for lidt selvværd,
hvor det egentlige kick nok mest består i at blive interviewet til
fjernsynet?

Og så vidt jeg er orienteret, er der ingen danske politikere der har noget
specielt imod motorcyklister - så om en uge er denne sag glemt, og alt er
tilbage ved det gamle igen. I øvrigt skulle sådan en lovgivning vel ske på
EU niveau, så hvis der var nogle hurtige politikere fremme i morgenaviserne,
ville det nok også primært være spil for galleriet.

Så klap lige hesten og dæmp hysteriet - det var udemærket TV vi så i går, så
træk lige 50 % fra, så er I måske nede i nærheden af sandheden.

Mvh
Ronni

Fra : MKS - 74

Dato : 01-11-05 11:22

On Tue, 1 Nov 2005 08:35:32 +0100, "Ronni" <rhessellund@gmail.com>
wrote:

>Mon ikke TV2 har fundet frem til nogle mennesker med lidt for lidt selvværd,
>hvor det egentlige kick nok mest består i at blive interviewet til
>fjernsynet?

Ganske tydeligt joh, den ene siger det jo næsten selv...

>Og så vidt jeg er orienteret, er der ingen danske politikere der har noget
>specielt imod motorcyklister

Det ved jeg nu ikke rigtig, sidst da en evt. afgiftslettelse for MC'er
var fremme synes jeg nu nok at nogle var vel tendentiøse, men ellers
generelt enig i at der ingen sammensværgelse er fra politikerside .

> [...]
>EU niveau, så hvis der var nogle hurtige politikere fremme i morgenaviserne,
>ville det nok også primært være spil for galleriet.

En 100 Hk-grænse har jo været på tapetet før, men det faldt nu ret
hurtigt til jorden da det kunne påvises at der ikke var sammenhæng
mellem antal HK og uheldsfrekvens. Jeg er nu heller ikke så nervøs for
at denne slags TV-indslag isoleret set kan skabe lovgivning "mod"
MC'isme.

>Så klap lige hesten og dæmp hysteriet - det var udemærket TV vi så i går, så
>træk lige 50 % fra, så er I måske nede i nærheden af sandheden.

Lidt bekymrende kan dog være dem i den generelle befolkning der i
forvejen har let eller svær antipati mod MC'ister og hverken kan eller
vil skille skidt fra kanel - De vil nok føle sig bekræftet i at det
vist er noget farligt uvæsen det der, og det er der jo ligesom ikke
meget vundet ved....

Fra : Emil

Dato : 01-11-05 13:46

Rene Joergensen wrote:

> [...]
> --
> -René
> Som går og venter på om der dukker et brev med et fint billede i op fra

Er du sikker på du ikke bare er sur fordi du blev blizet og ikke fik
chancen for at give dem baghjul? ;).

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 13:48

"Emil" <sofushansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Rene Joergensen wrote:

> [...]
> politiet.

>Er du sikker på du ikke bare er sur fordi du blev blizet og ikke fik

Hehe
Jeg har nu samme holdning. Det er så pisselavt at trække noget i retten for
at undgå noget man rent faktisk har gjort!

Fra : Rene Joergensen

Dato : 01-11-05 14:19

Emil <sofushansen@gmail.com> wrote:

> Er du sikker på du ikke bare er sur fordi du blev blizet og ikke fik
> chancen for at give dem baghjul? ;).

Min familieslæde er ikke så nem at give politiet baghjul i :)

--
-René
Familieslæde == Peugeot 307SW 2.0 HDI 110hk