/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Manglende papirer
Fra : Carsten


Dato : 31-10-05 11:41

Er der nogen der ved, hvordan man forholder sig ved manglende reg.attest.
Jeg ved man kan få forrige ejer til at underskrive en erklæring om
manglende reg.attest, men hvad hvis han egentlig har køb cyklen til dele
og derfor ikke har kendskab til reg.attesten?
Kan de finde ud af om cyklen har været dk indreg. via stelnr. ??
Mvh
Carsten


 
 
Ib Jakobsen (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-10-05 12:30

Carsten skrev:
> Er der nogen der ved, hvordan man forholder sig ved manglende reg.attest.
> Jeg ved man kan få forrige ejer til at underskrive en erklæring om
> manglende reg.attest, men hvad hvis han egentlig har køb cyklen til dele
> og derfor ikke har kendskab til reg.attesten?
> Kan de finde ud af om cyklen har været dk indreg. via stelnr. ??

Gå du trygt til motorkontoret. Med stelnummer på en lap
papir. De kan forklare dig hvordan du griber sagen an. En
reg.attest kan kun sendes til seneste reg. ejer. Den koster
en 50'er.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Steen Gruby (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 31-10-05 17:38

On Mon, 31 Oct 2005 12:29:45 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej.
>
>Gå du trygt til motorkontoret. Med stelnummer på en lap
>papir. De kan forklare dig hvordan du griber sagen an. En
>reg.attest kan kun sendes til seneste reg. ejer. Den koster
>en 50'er.

Hvis cyklen er fra før 1964 kan man glemme alt om at få en kopi af
attesten idet hele papirrefisteret gik op i røg.
Efter den tid bør de have alt elektronisk.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ib Jakobsen (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-10-05 22:12

Steen Gruby skrev:

> Hvis cyklen er fra før 1964 kan man glemme alt om at få en kopi af
> attesten idet hele papirrefisteret gik op i røg.
> Efter den tid bør de have alt elektronisk.
>

Så kan der fås en smule hjælp fra T&S. Men det er dælme også
kun en smule. Men skal vi ikke helt op til '75 før det
ligger elktronisk?.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Steen Gruby (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 31-10-05 22:40

On Mon, 31 Oct 2005 22:11:33 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.
>
>Så kan der fås en smule hjælp fra T&S. Men det er dælme også
>kun en smule. Men skal vi ikke helt op til '75 før det
>ligger elktronisk?.

Jeg har været hele møllen igennem med en NSU Super Fox fra 1958.

Hverken Centralregisteret eller T&S har så meget som een stavelse på
den.

Fremgangsmåden var for mit vedkommende følgende:

Først fremskaffede jeg navnet på den person der sidst havde haft den
indregistreret, hvilket tilfældigvis også var dens første ejer.
Den havde kun været indregistreret nogle få år svarende til ca. 18.000
Km, og var derefter landet bagest i en garage med en defekt motor .

Derefter papir på at den var min på hæderlig vis
Så til Centralregisteret for Motorkøretøjer, der intet havde på den
idet alt papir fra dengang var gået op i røg.
Så en ansøgning til Rigspolitichefen om tilladelse til at
indregistrere den, hvilket afstedkom et endog særdeles høfligt brev
der opfyldte mit ønske, såfremt jeg kunne enes med T&S om mit
forehavende.
Jeg vil pointere at behandlingen fra Rigspolitichefens kontor er i top
- Ingen slinger i valsen der.

Altså skulle den først til syn + toldsyn for at blive "revurderet".
SBI's deltagelse i projektet er også helt pletfri - 5 kokkehuer
At erlægge 926 Kr i depositum og så hele møllen igennem, inclusive
"udendørs" vurdering idet det er en veteran.
Slut afgift 0 Kr, altså 926 Kr tilbage af de penge T&S havde trukket
renter af i ½ år.
Det er noget af en speciel behandling af borgerne når det er mere end
sandsynliggjort at cyklen har været indregistreret i DK tidligere.
OK, der blev ikke betalt afgift af den, men det har kostet en del
renderi at komme så vidt.
Hvis man derfor står med en nyere MC uden papirer som ikke kan findes
i Centralregisteret skal man søge så langt tilbage som muligt og helst
have navn og adresse på første ejer samt en kvittering på det
oprindelige køb af cyklen.
Centralregisteret (Rigspolitichefen) er så vidt jeg har forstået meget
karrig med at udstede tilladelse til genregistrering på et tyndt
grundlag, idet man ikke vil risikere at "hvidvaske" et køretøj der
evt. kan være stjålet i udlandet, hvilket er helt forståeligt.
Så hvis man skal på samme øvelse skal man enten være så heldig at
cyklen findes i arkiverne eller gøre sit forarbejde særdeles godt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste