Fjerne rust fra køkkenbord
Fra : malling@iname.com

Dato : 31-10-05 17:03

Vi har haft en metalbakke stående med et opvaskestativ, og det har
efterladt en stor rustplet på køkkenbordet. Vi har prøvet at fjerne
den med traditionelle rengøringsmidler (Ajax og skurepulver), men det
lader sig ikke gøre at fjerne pletten helt. Der er stadig en rustrød
plet, der hvor bakken har stået.

Hvordan får vi pletten væk? Tak for alle gode råd.

Mvh Peter.

Fra : Max

Dato : 31-10-05 17:14

Hej

>Hvordan får vi pletten væk? Tak for alle gode råd.

Hvad materiale er bordet lavet af ?

Mvh Max

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 31-10-05 20:59

Oxalsyre, hvis bordet kan tåle det.
Mvh Thomas

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 31-10-05 21:53

On 31 Oct 2005 08:03:02 -0800, malling@iname.com wrote:

> [...]
>plet, der hvor bakken har stået.
>
>Hvordan får vi pletten væk? Tak for alle gode råd.

Prøv med tandpasta og knofedt. Jeg har engang fjernet rustpletter fra
en gammel køkkenbordplade ved at lægge en klat tandpasta, tage en
fugtet klud og så ellers bare gnubbe til det er væk, Jeg bruger det
også til at fjerne div. tusch-kunster på møbler i det hele taget.

Venlig hilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : malling@iname.com

Dato : 31-10-05 22:40

Tusind tak for det. Efter at både jeg og min kone har investeret en
god gang knofedt og det meste af en tube tandpasta i projektet, er man
faktisk begyndt at kunne skimte bordpladens oprindelige farver.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 01-11-05 15:21

On 31 Oct 2005 13:40:10 -0800, malling@iname.com wrote:

>Tusind tak for det. Efter at både jeg og min kone har investeret en
>god gang knofedt og det meste af en tube tandpasta i projektet, er man
>faktisk begyndt at kunne skimte bordpladens oprindelige farver.

Fornøjelsen er min.

Det kan godt være en sej "slibe"omgang - men jeg er nu glad for ikke
at skulle fare i byen efter et nyt (og af og til tviivlsomt) middel
til sådan en opgave. Tandpasta og knofedt har vi jo som regel altid
ved hånden...

Fortsat god arbejdslyst!

Venlig hilsen
Dorte