Spørgsmål ang. excentersliber:
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-05 21:21

Hej med jer,

Jeg har købt en DeWalt 423 og har i dag brugt den for første gang.

Jeg undrer mig over hastigheden for hvor hurtigt papiret roterer. Det går
ikke særligt hurtigt!

Den sliber umiddelbart ok, men jeg troede at den kørte MEGET hurtigt rundt
sådan en maskine.

Er det korrekt at den skal gøre sådan?

På forhånd tak.

MVH

Bo

Fra : Max

Dato : 29-10-05 21:44

Hej

> Er det korrekt at den skal gøre sådan?

Ja, det er lige nøjagtig den måde den skal fungere på.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 09:19

> Ja, det er lige nøjagtig den måde den skal fungere på.

Ok, tak for det, så virker den jo

MVH

Bo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-10-05 22:03

"EJSMB" <ejsmb(snabelA)privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke særligt hurtigt!
>
> Den sliber umiddelbart ok, men jeg troede at den kørte MEGET hurtigt rundt

Den er indrettet til, at jo hårdere man trykker, jo mere roterer den. Men
den er mere rystepudser end den er sliberondel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 09:19

Fra : Per H

Dato : 30-10-05 09:22

On Sat, 29 Oct 2005 22:21:25 +0200, "EJSMB" <ejsmb(snabelA)privat.dk>
skrev:

> [...]
>ikke særligt hurtigt!
>
>Den sliber umiddelbart ok, men jeg troede at den kørte MEGET hurtigt rundt

ja den skal nemlig ikke rotere ret meget.
Vh Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-11-05 15:42

> [...]

> ikke særligt hurtigt!
> Den sliber umiddelbart ok, men jeg troede at den kørte MEGET hurtigt rundt

En excentersliber bør ikke rotere ret meget. Fidusen er derimod, at den
roterer om sin egen akse i et bestemt mønster. Jeg har verdens ubetingede
bedste excebtersliber, og når den arbejder, så roterer skiven stort set
ikke. Samtidig er den så blid, at man selv med korn 40 kan sætte skiven alle
steder på kroppen, uden at komme til skade. Alligevel tager den virkelig
godt fat i alle materialer.

Billige discountmaskiner roterer som død og helvede, fordi gearhuset er
noget bras, så glæd dig over, at du har fået en ordentlig maskine.

Netop en excentersliber er den maskine, hvor det simpelthen ikke kan betale
sig at købe discount, fordi gearhuset er forholdsvis kompliceret.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 17:08

> [...]
>
> Netop en excentersliber er den maskine, hvor det simpelthen ikke kan
> betale sig at købe discount, fordi gearhuset er forholdsvis kompliceret.

Tak for det

MVH

Bo