Storkøb af fuglefrø
Fra : Mark Schiller

Dato : 29-10-05 14:45

Hej alle,

er der nogen som har et godt fif til, hvor man kan købe større mængder
vildtfuglefrø (i københavnsområdet) med passende mængde rabat?

De små asener spiser et par kilo om dagen, så hvis ikke vi andre skal
sulte, så må der lidt mængderabat på banen

/Mark

PS
Bilka har i morgen tilbud på 15kg for 50 kroner, men de holder jo
heller ikke forevigt

Fra : Finn Christiansen

Dato : 29-10-05 16:59

Hej
Jeg kender et firma som importerer disse produkter og sælger dem videre jeg
ved ikke om de sælger til private men jeg ved de sender en masse pr fragtbil
og det er da til at betale sig fra.
Måske leverer han til firmaer i Københavnsområdet.
Det hedder Natural
Og ligger på adressen
Gl Kærvej 17 Uhre
7330 Brande
Tlf 97187040

mvh FC

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-10-05 19:23

> De små asener spiser et par kilo om dagen, så hvis ikke vi andre skal
> sulte, så må der lidt mængderabat på banen

De små asner spiser lige så meget pr dag som du sætter ud, så du skal
beslutte dig for hvor mange fugle du vil fodre på.

Husk vand - det er vigtigere end foder.

Mvh Maria

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-10-05 22:02

Maria Frederiksen wrote:
> Husk vand - det er vigtigere end foder.
> Mvh Maria

God ide

Men husk at skifte det tit - beskidt vand er værre end ikke noget vand.

Her er en lille artikel om vinterfodring af fugle:

http://naturnet.dk/index.asp?page=/discussion/discussion.asp%3Fi%3D280%26s%3D280

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Max

Dato : 29-10-05 22:11

Hej

> Men husk at skifte det tit - beskidt vand er værre end ikke noget vand.

Hvordan forhindre man det i at fryse, nogen gode ideer ?

Mvh Max

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 29-10-05 22:10

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Hvordan forhindre man det i at fryse, nogen gode ideer ?

En sjat snaps?

/klaus

Fra : Jens U. K.

Dato : 31-10-05 15:49

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> Hvordan forhindre man det i at fryse, nogen gode ideer ?

En dypkoger... har sidste læst om nogen der havde en lillebitte en
liggende i vandet, som kun trak nogen få watt...

/Jens Ulrik

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 30-10-05 18:17

Maria Frederiksen skrev:

> De små asner spiser lige så meget pr dag som du sætter ud, så du skal
> beslutte dig for hvor mange fugle du vil fodre på.

- men det er en slem fejl at fodre nu, hvis det er det du gør.
Der bør først fodres, når frosten er streng.

Men vand er helt fint hele året - med eller uden shjnappsj.

Poul Erik