WC - vandet bliver ved med at løbe
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-10-05 14:58

Vandet bliver periodisk ved med at løbe. Et dask på knappen får den til at
holde op.

Men hvordan får man den til at holde op med at løbe? Hvilke reservedele skal
jeg bruge?

Og hvordan får jeg låget af toilettet.

Det er et toilet med vandbeholderen lige bagved hvor man sidder når man
laver stort :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-10-05 10:57

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> [...]
> Og hvordan får jeg låget af toilettet.
> Det er et toilet med vandbeholderen lige bagved hvor man sidder når man

Du skal bruge masser af eddikesyre eller anden syre...

Der sidder en lille ventil, som bliver aktiveret af svømmeren ( flamingo).
Når vandet når et givent niveau, så presser svømmerarmen på ventillen.
Denne ventil er kalket til. Det kan evt også skyldes, at selve svømmeren er
kalket så meget til, at den simpelthen kiler sig fast op af cisternevæggen.
Navnlig de "firkantede", flade cisterne har svømmeren, som ofte er
rektangulær, siddende meget tæt på væggen. Er der så meget kalk på, så
sætter den sig fast.

Du skruer knappen og den lille pyntering af, så kan du løfte låget af.
Dernæst kan du enten skille det hele ad og afkalke delene i en spand, elller
du kan lukke for vandet og så tømme en passende mængde vand af, og så fylde
eddikesyre eller saltsyre i vandet.

Lad det gerne stå i 24 timer. Brug en almindelig spand til at skylle ud med,
når du skal på toilettet. Hæld vandet mod toiletvæggen, så skyller det bedre
end hvis du hælder det lige ned i hullet.

Post evt. et billede af knap og pyntering, så skal jeg fortælle dig, hvirdan
du skiller det ad.
PS har ikke adgang til binære grupper.

Claus

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-10-05 13:14

Claus Tersgov skrev:

> Der sidder en lille ventil,

Man kan som tommelfingerregel sige at, hvis vandet løber
umiddelbart efter at man har trukket ud, er det
gummiklokken der ikke lukker tæt til udløbet. Løber
vandet først når cisternen er fuld, er det ventilen
der ikke lukker. Begge dele kan, til mærkevaretoiletter,
renses eller skiftes forholdsvis nemt. Dog kan svømmerarmen
være et genstridigt bæst, især hvis splitten er irret og
der er meget kalk.

Peter Schrøder

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-10-05 15:52

http://imageshack.dk er din (eller Pers ;)) ven...

--
Michael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-11-05 15:17

> Post evt. et billede af knap og pyntering, så skal jeg fortælle dig,
> hvirdan
> du skiller det ad.
> PS har ikke adgang til binære grupper.

Jeg har sendt dig en mail til nospam...

--
Per, Esbjerg

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-10-05 18:28

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> reservedele skal jeg bruge?
>
> Og hvordan får jeg låget af toilettet.
>
> Det er et toilet med vandbeholderen lige bagved hvor man sidder når

Hvilket fabrikat og hvilken model?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen