fugtspærre
Fra : Martin

Dato : 27-10-05 10:36

jeg har et gulv med fliser på,går 100 % ud fra at der er beton under og så
jord,det er fra 1900 og fliserne ligger i entreen og jeg skal hæve nivuet
ca. 1½ cm,er det nødvendigt at lægge fugtspærre under først ?

Martin

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-10-05 15:22

In news:43609f8d$0$8856$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Martin <ole@ole.ole> Typed:

> er det nødvendigt at lægge fugtspærre under
> først ?

nej.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Martin

Dato : 27-10-05 16:04

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4360e29d$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:43609f8d$0$8856$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> Martin <ole@ole.ole> Typed:

> nej.

ok,og det er ikke nødvendig overhovedet ? jeg vil gerne vær e100 %
sikker,det forbygger intet ?`

Martin

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-10-05 17:42

In news:4360ec38$0$8858$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Martin <ole@ole.ole> Typed:

> ok,og det er ikke nødvendig overhovedet ? jeg vil gerne vær e100 %
> sikker,det forbygger intet ?`

Hvad er det du ønsker?

En fugtspærre sørger for at fugt ikke trænger igennem..

Er du bekymret for om jordens fugtighed trænger op igennem betonen, og op
til dine gulvklinker?
Er du bekymret for om dit vandpjaskeri i huset siver ned gennem klinkerne?

Fra : Martin

Dato : 27-10-05 21:22

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4361036a$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> til dine gulvklinker?
> Er du bekymret for om dit vandpjaskeri i huset siver ned gennem klinkerne?

jeg er bekymret for evt fugt fra jorden der stiger op

Fra : jpo

Dato : 27-10-05 22:13

"Martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse

> "Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i
> en meddelelse news:4361036a$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> jeg er bekymret for evt fugt fra jorden der stiger op

Det er ikke så meget fugten der stiger op - jeg tror du skal være berymret
for. Nej det er nærmere kondensdannelse på gulvet.

Har man et koldt gulv, som man vil have med et uisoleret betongulv fra 1900,
så vil det danne kondens hver eneste gang der er varmere i rummet end der er
på gulvet.

Har selv gamle betongulve i staldbygningerne - og hver eneste gang der
kommer pludselig varme i luften - sveder gulvene, og de kan være helt våde
af kondensvand.

Hvis du har fugtproblemer på gulvet, så er mit råd at banke det gamle gulve
op og lægge isolering ned og støbe nyt gulv. Fugtspærre tror jeg ikke vil
hjælpe.

mvh.
jpo

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-10-05 12:25

In news:436142de$0$1850$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
jpo <spamfrivækjpo@adslhome.dk> Typed:

> Hvis du har fugtproblemer på gulvet, så er mit råd at banke det gamle
> gulve op og lægge isolering ned og støbe nyt gulv. Fugtspærre tror
> jeg ikke vil hjælpe.

Den løsning kan jeg tilslutte mig.