Problem med løse rørbærer
Fra : Max

Dato : 27-10-05 09:43

Hej

I min kælder er alle rørinstallationer (vand og varrme) sat
op med rørbære af denne type

http://www.vvsweb.dk/productdetails.aspx?productid=78527

nogle af disse sidder løse og dem vil jeg gerne have til
at sidde fast igen, nogen lyse ideer derude ?`

Mvh Max

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-10-05 13:07

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> nogle af disse sidder løse og dem vil jeg gerne have til
> at sidde fast igen, nogen lyse ideer derude ?`

Hvis du ikke kan bøje røret til side, og det kan du sikkert ikke, så er
der ikke mange muligheder.

Du kan måske prøve at trække det ud fra vægen, og så sprøjte noget
monteringsklæber ind bagved, og så trykke det på plads indtil det
hærder.
Men det duer sikkert ikke hvis væggen er porøs.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Max

Dato : 27-10-05 13:21

Hej Ole

> Hvis du ikke kan bøje røret til side, og det kan du sikkert ikke, så er
> der ikke mange muligheder.

Jeg kan netop ikke bøje rørene til side, kunne jeg det var
løsningen jo ikke noget problem.

> Men det duer sikkert ikke hvis væggen er porøs.

Vægen er ikke porøs, problemet er at rørene er opsat før rawplug's
kom frem, så man har brugt træpropper der er muret ind i muren og
disse propper er simpelthen tørret så meget ud at de sidder løse
i hullet.

Mvh Max

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-10-05 21:17

In news:4360930c$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> Typed:
> [...]
>
> nogle af disse sidder løse og dem vil jeg gerne have til
> at sidde fast igen, nogen lyse ideer derude ?`

Bor nogle nye op ved siden af de eksisterende, ja røret sidder i vejen, men
hvis du borer lidt på skrå, og vridder lidt i røret kan det nok lade sig
gøre (det er lykkedes for mig)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Max

Dato : 27-10-05 21:41

Hej

> Bor nogle nye op ved siden af de eksisterende, ja røret sidder i vejen,
men
> hvis du borer lidt på skrå, og vridder lidt i røret kan det nok lade sig
> gøre (det er lykkedes for mig)

Har tænkt lidt på en sådan løsning, men et 1" rør er ikke lige sådan
at vride lidt med. Jeg tror jeg vil prøve at lege lidt med noget
ekspanderende
lim, lidt ala det man bruger til klæbeankre, mon ikke det kunne give
et positivt resultat.

Mvh Max