Min opvasker, vasker ikke rent!
Fra : Morten

Dato : 26-10-05 20:46

Hej

Jeg har en opvaskemaskine som er begyndt ikke at vaske ordentligt - har jeg
f.eks. en sovsegryde, så er der stadig sovserester når den er færdig o.l...
jeg har prøvet at skrue helt op for afspændingsmiddelet, og jeg har prøvet
at bruge 65C i stedet for 50C men det har ikke hjulpet ...

Hvad kan det være?

Fra : johny møller

Dato : 26-10-05 20:51

har du prøvet at gøre filtret rent i bunden.
vi plejer altid at skylle vores ting af inden vi sætter det ind i vores
opvasker.
men er filtret stoppet vasker den heller ikke ordentligt rent
hilsen
johny

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 26-10-05 21:02

On Wed, 26 Oct 2005 21:46:23 +0200, "Morten"
<NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>jeg har prøvet at skrue helt op for afspændingsmiddelet, og jeg har prøvet
>at bruge 65C i stedet for 50C men det har ikke hjulpet ...

Det kan være, at de huller i spulearmene, som vandet kommet ud af, er
snavsede/tilstoppede.

Venlig hilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : johny møller

Dato : 26-10-05 21:18

prøv at gøre den ren og rens filtret og spule armene, de kan tages af,
rens
de små dyser.
når du er færdig så kør en vask med opvaskemaskine rens.
husk at fylde speciel salt på også, til blødgørings anlægget.
hilsen
johny møller

Fra : Martin

Dato : 26-10-05 23:35

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg har prøvet at skrue helt op for afspændingsmiddelet, og jeg har prøvet
> at bruge 65C i stedet for 50C men det har ikke hjulpet ...

Tjek at afløbspumpen virker og pumper det brugte vand ud.... (fx lyt efter
og mærk på afløbsslangen at den bliver varm)
Mvh Martin

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-10-05 19:34

> [...]
> jeg har prøvet at skrue helt op for afspændingsmiddelet, og jeg har prøvet
> at bruge 65C i stedet for 50C men det har ikke hjulpet ...

Coops vaskebrikker duer ikke. Brug de originale "Neofos(s)".

--
Per, Esbjerg