Valg af hæk: Surbær (Aronia Melanocarpa)
Fra : Anders Majland

Dato : 25-10-05 16:22

Så blev hækken sat. Fredag røg den gamle tjærnehæk og lørdag satte vi 175
små nye hækplanter. Så vil det vise sig om nogle år om det var det rette
valg

Men de nye planter var noget mindre end annonceret - jeg havde udfra
annoncen bestilt 40/60 men sækken var mærket med 20/40... Men det blev de
ikke billigere af.... Planteskolen stod ligesom også med den lange ende
lørdag morgen da vi havde brugt fredag på at fjerne den gamle hæk og gøre
stykket klart ....

Fra : Leonard

Dato : 25-10-05 19:22

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Planteskolen stod ligesom også med den lange ende
>lørdag morgen da vi havde brugt fredag på at fjerne den gamle hæk og gøre
>stykket klart ...

Jorden går da ikke istykker ved at vente en uge eller 14 dage.

Hvad kostede hækken pr. meter?
- jeg er nysgerrig, da jeg selv skal have sat hæk.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Anders Majland

Dato : 25-10-05 20:36

> Jorden går da ikke istykker ved at vente en uge eller 14 dage.

Nope - men "medhjælpen" var tilkaldt og vi var mentalt forberedte på at
blive færdige

> Hvad kostede hækken pr. meter?
> - jeg er nysgerrig, da jeg selv skal have sat hæk.

Prisen for 40/60 var 10 for 99,- og vi satte dem med 30cm imellem
(anbefaling 3-4 per meter) - reklame fra planteringen der blev
hustandsomdelt hos os for et par uger siden.

I forholdet til arbejdet synes jeg nu ikke "materialerne" var så slemt
dyre....selvom naboen var flink at fjerne den gamle tjørnehæk (4ton bobcat
med greb kunne hurtigt fjerne den) og så sætter vi den nye på vores side af
skel så vejen kan blive lidt bredere