Kryderurter i vindues karmen
Fra : Jeanette Thorup

Dato : 21-10-05 16:26

Jeg er storforbruger af friske kryderier, synes at det hurtigt løber
op. Har desværre ikke adgang til egen have, så jeg selv kunne
producerer mine kryder urter.

Jeg har fået en idé om at indrage mit køkkenvindue og karm.
Men hvordan jeg skal gører, det ved jeg ikke, for jeg kan jo ikke bare
smide en stak jord ind i karmen.

Er der mon nogen der har nogle gode idéer?

Jeg kunne også godt tænke mig at have peberfrugter, og nogle
citrusplanter stående, men hvordan jeg griber det an, ved jeg heller
ikke.
--
Jeanette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-10-05 16:33

Jeanette Thorup <jeanette.thorup@FL0SAmail.dk> (slet FL0SA) writes:

> Jeg har fået en idé om at indrage mit køkkenvindue og karm.
> Men hvordan jeg skal gører, det ved jeg ikke, for jeg kan jo ikke bare
> smide en stak jord ind i karmen.

Hvad med at bruge altankasser? Man kan få sådan nogle pæne nogle i
flettet pil med plastik inderst. Mine forældre har krydderurter i
deres i vindueskarmen.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Anker

Dato : 23-10-05 21:37

Fra : Anker

Dato : 23-10-05 21:42

Dit største problem er ikke "emballagen, for da kan du jo bare så i
nogle plasticurtepotter, som sættes ned i pæne keramik / terracotta
urtepotteskjulere....plastikurtepotterne fåes i nakken ved henv. på
mange planteskoler.

Dit største problem her i vinterhalvåret bliver da lyset. Så prøv
dig frem og invester evt. i noget kunstigt lys.

Har selv lige sået citron basilikum og koriander i vindueskarmen.

Fra : Jeanette Thorup

Dato : 26-10-05 10:37

Anker <lillebaelt@mail1.stofanet.dk> skrev:
> [...]
prøv
>dig frem og invester evt. i noget kunstigt lys.
>
>Har selv lige sået citron basilikum og koriander i

Kan kun give dig ret med hensyn til emballagen.
Hvad med kulden fra vinduet, det er ikke til at undgå at kulden
udefra sætter sig på vinduet.

Jeanette