Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gratis plads til fotos søges
Fra : Tine Müller

Dato : 31-10-05 11:35

Jeg er selv bruger af http://www.megapixel.dk/, selv om denne ikke er gratis
mere.

Jeg har lige været i Egypten med ca. 50 personer og har oprettet et
diskussionsforum, hvor jeg bl.a. har foreslået at bruge Megapixel til at
udveksle fotos m.m.

Jeg er blevet spurgt om der ikke findes et sted som ligner denne service,
hvor det er gratis. Er der nogen af jer som har erfaringer med dette?

/Tine

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-10-05 12:29

"Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er blevet spurgt om der ikke findes et sted som ligner denne service,
> hvor det er gratis. Er der nogen af jer som har erfaringer med dette?

Jo, der er da fotokritik og photosig osv. men der er jo begrænsninger på dem
allesammen. Jeg vil foreslå at man splejser sammen og får sat en lille
server op, men et gallery PHP program på. Der kan i også holde det helt for
jer selv.

Mvh
Simon

Fra : Thor

Dato : 31-10-05 13:11

Hej Tine

I kan oprette et domæne på

https://www.b-one.net/

med plads til 500 MB for 9 kr + moms pr måned + oprettelse
Det funker OK til fremvisning af billeder.

mvh Thor

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 31-10-05 14:36

Tine Müller wrote:
> [...]
>
> Jeg er blevet spurgt om der ikke findes et sted som ligner denne
> service, hvor det er gratis. Er der nogen af jer som har erfaringer

www.shutterbook.com er stadigvæk gratis, og vil forblive det hvis du signer
op inden de går ud af beta.

Meget enkelt at bruge, flot design.

--
Jacob

Fra : blue

Dato : 31-10-05 16:39

"Tine Müller" skrev i en meddelelse news:8rm9f.27$KM3.8@news.get2net.dk:

> Jeg er blevet spurgt om der ikke findes et sted som ligner denne service,
> hvor det er gratis. Er der nogen af jer som har erfaringer med dette?

Jeg har gode erfaringer med:

http://atpic.com/

(http://gallery.atpic.com/da/2001 - et af mine gallerier)

http://fotopic.net/

(http://wiesbaden.fotopic.net/c709316.html - et af mine gallerier.)

Fra : Tine Müller

Dato : 01-11-05 09:17

Tak til jer alle for svarene. Findes der ikke nogen på dansk, da jeg ved at
nogle af kursisterne på rejsen ikke er så gode til engelsk?

/Tine

Fra : Tine Müller

Dato : 01-11-05 14:15

"blue" skrev
> Jeg har gode erfaringer med:

> [...]

Jeg har lige prøvet http://int.pixum.com/, men fandt her ud af at billedet
bliver komprimeret til 500x375 pixel 72 dpi og ikke i den bedre kvalitet som
netop mit kamera har optaget i, men sådan er det måske med alle gratis
tjenester? Det samme er ihvertfald tilfældet for http://fotoupload.dk/. Men
hvis man KUN skal bruge dem til papirfoto på 10x15 cm så ere det vel også
iorden, ikke?

Hvad med ovenstående gratis gallerier - komprimerer de også billederne på
samme måde?

/Tine

Fra : blue

Dato : 01-11-05 17:18

> Hvad med ovenstående gratis gallerier - komprimerer de også billederne på
> samme måde?

Nej.

Fra : Tine Müller

Dato : 02-11-05 08:55

"Tine Müller" skrev
> [...]
Men
> hvis man KUN skal bruge dem til papirfoto på 10x15 cm så ere det vel også

Hvad med dette spørgsmål? Er kvaliteten iorden her?

/Tine