Søg røg Antivirusprogrammet AVG ud til høj~
Fra : Julie

Dato : 31-10-05 17:24

Nu er min tålmodighed med antivirus programmet "AVG 7.1 free edition"
opbrugt.

Efter at være blevet rost her i gruppen, downloadede jeg programmet, og det
har ikke virket noogensinde.
Det kan simpelthen ikke opdateres

Min PV, har "XP proff" og var helt nyinstalleret.
AVG var det første program der kom på maskinen, så den burde være "ren"

Efter gode råd her i gruppen, har jeg afinstalleret, hentet nyt program,
ændret firewall indstilling osv.
Intet har hjulpet.

Har nu undersøgt om andre har døjet med samme problem.
....og det er der, må jeg sige.

Det vælter jo frem i forums om problemer med at opdatere programmet.

Åbenbart har AVG programmet dette problem på mange PC´er....så nu ryger det
a H til.!!!
Stoler ikke på det.

Julie

Fra : Jesper Sloth

Dato : 31-10-05 18:11

"Julie" <julie_dk8000C@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det vælter jo frem i forums om problemer med at opdatere programmet.
>
> Åbenbart har AVG programmet dette problem på mange PC´er....så nu ryger

Hej

Skriv denne linie ind, i stien nedenunder, åben host filen med Noteblok sæt
linien ind og gem, så er

der ingen problemer mere

193.86.103.19 guru.grisoft.com

c:\windows\system32\drivers\etc\host

Mvh

Jesper

Fra : Nicolai

Dato : 31-10-05 19:13

"Julie" <julie_dk8000C@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> opbrugt.
>
> Efter at være blevet rost her i gruppen, downloadede jeg programmet, og

Ingen problemer hos mig. Sidder du et sted, hvor du skal bruge proxy?

> [...]
> ...og det er der, må jeg sige.
>
> Det vælter jo frem i forums om problemer med at opdatere programmet.

Hvilke forums er det? Jeg har kun én gang i de 2 år jeg har brugt det, ikke
kunnet opdatere og det var her for nylig, hvor det virker som om deres
server ikke fungerede. Men det virker da nu.

> Åbenbart har AVG programmet dette problem på mange PC´er....så nu ryger
> det a H til.!!!
> Stoler ikke på det.

Jamen, det gør jeg. Tror du ikke det er dig, som har lavet "ged" i det?

> Julie

Nicolai

Fra : Morten Snedker

Dato : 01-11-05 08:56

On Mon, 31 Oct 2005 19:13:20 +0100, "Nicolai" <news2004@mailme.dk>
wrote:

>"Julie" <julie_dk8000C@hotmail.com> wrote in message

>Ingen problemer hos mig. Sidder du et sted, hvor du skal bruge proxy?

Vi havde netop problemer med at vores domain-server ikke kunne
opdtatere på grund af proxy. Jeg sendte en e-mail til support, fik
svar 1½ time senere, og så kørte det.

Tidligere kørte vi seperate Norton AV-klienter på hver PC, men
manglede AV på vores 2000-Server. Her blev Symantec aaaalt for dyrt.

[reklame on]

Nu kører vi AVG Network Edition. GUI'et er lidt svært i starten, men
når man lige har fået det ind under huden spiller det gevaldig godt.

Styringen af klienter mht. updates og den samlede oversigtsstatus af
alle klienter, virker helt supert.

Og så belastes den enkelte klient væsentlig mindre af AVG, end Norton.
Dog skal det siges, at jeg ingen erfaringer har med Symentec's
tilsvarende netværksløsning.

Men 10 AVG-licenser i to år for ca. 1800,- inkl. moms. Det er sgu da
et røverkøb.

[reklame off]

mvh /Snedker
---

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-11-05 16:34

Morten Snedker wrote:
> Tidligere kørte vi seperate Norton AV-klienter på hver PC, men
> manglede AV på vores 2000-Server. Her blev Symantec aaaalt for dyrt.

Det koster ved det samme som en klient?

> Og så belastes den enkelte klient væsentlig mindre af AVG, end Norton.

Hvad siger din måling?

Fra : Nicolai

Dato : 01-11-05 18:23

"Christian E. Lysel" <sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote in message

>Hvad siger din måling?

Visse ting er altså muligt at "registrere" uden en decideret måling.

Det er noget fnidder du spørger om. Jeg har mærket tydelig mindre
resourceforbrug og andet fnidder, med AVG frem for eksempelvis Norton.

Nicolai

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-11-05 18:49

Nicolai wrote:

> Visse ting er altså muligt at "registrere" uden en decideret måling.

Hvad siger din "CPU-tid", når du laver den samme opgave, på den ene
installation og den anden installation?

> Det er noget fnidder du spørger om. Jeg har mærket tydelig mindre
> resourceforbrug og andet fnidder, med AVG frem for eksempelvis Norton.

Fnidder? Udføre de to produkter den samme opgave?
Er de sat op i den samme konfiguration, og har du fx slået bloodhunter
(eller hvad det nu hedder) fra i NAV, og ligende features?

Det er da interessant at finde ud af hvor CPU tiden bliver brugt, i
hvilken process/system.

Er det ikke interessant at finde ud af hvorfor den ene kører hurtigere
end den anden?

Fra : The Nameless Dude

Dato : 01-11-05 13:45

> Jamen, det gør jeg. Tror du ikke det er dig, som har lavet "ged" i
> det?

> Nicolai

Tror jeg også der var mange der spurgte sig selv da i 2 havde jeres
serie på DR1

--
The Nameless Dude

Fra : Nicolai

Dato : 01-11-05 18:24

"The Nameless Dude" <nom@il.adress> wrote in message

> Tror jeg også der var mange der spurgte sig selv da i 2 havde jeres
> serie på DR1

> --
> The Nameless Dude

Nicolai

Fra : Julie

Dato : 01-11-05 19:21

)

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 21:43

> Det kan simpelthen ikke opdateres

Tjaahh...Her kører det som det skal

> Det vælter jo frem i forums om problemer med at opdatere programmet.
>
> Åbenbart har AVG programmet dette problem på mange PC´er....så nu ryger
> [...]

Nej det skal du så heller ikke. Du skal stole på dig selv, et
antivirus-program er kun en hjælp på vejen.

Jeg kan så af personlig erfaring sige......Lad være med at skifte den ud med
Nortons, for det fucker da virkelig op. Stort set alle de pre-fabrikerede
maskiner jeg har hjulpet med installation af, har problemer.

Sikker på det ikke er en fejl 45 ?

Mvh
Jan Rysz