HTML e-mail <table> - UDFORDRING
Fra : Jesper Frier

Dato : 30-10-05 12:15

Det er ved at drive mig til vanvid. Jeg har testet i én uendelighed for at
finde en løsning, men desværre uden held. Nu mangler jeg inspiration for at
komme videre ...

Jeg koder html-filer til Outlook og bygger design op vha. tabeller. Det
fungerer fint når de afsendes fra Outlook og vises også korrekt hos en Lotus
Notes modtager.
Men ... når Notes modtageren svarer på min e-mail, så ændres tabellens
udseende når den åbnes i Outlook (tabellens rækker er blevet ca. dobbelt så
høje). Sjovt nok så vises den afsendte e-mail stadig korrekt i Notes sent
mappen.

Er der nogen som kan komme med et forslag til en løsning på det problem ?

Mange tak !

Mvh
Jesper Frier

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-10-05 13:02

Jesper Frier skrev:

> [...]
> er blevet ca. dobbelt så høje). Sjovt nok så vises den
> afsendte e-mail stadig korrekt i Notes sent mappen.

HTML-mails kan godt bringes til at se nogenlunde ensartet ud når de
modtages, men dit problem - at få svar på html-mails til at se
fornuftigt ud - er en hel del sværere. Du har praktisk taget ingen
indflydelse på hvordan et program vælger at besvare en html-mail,
og uanset hvor pænt og korrekt du stiller din html-kode op, vil din
citerede udgave i et svar næppe være helt den samme.

Det eneste råd jeg kan give er at prøve at bruge en simplere
skabelon til dine mails - evt. helt droppe brugen af html. Det er
langt lettere at svare på tekstindlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen