Menuen flytter sig!
Fra : Preben Larsen

Dato : 30-10-05 09:45

Hej!

Jeg har et problem med sidevisningen i FF. Når der skiftes fra
"Forsiden" til andre menuer forrykkes hele headsektionen
tilsyneladende til venstre - det er ret irriterende at se på!
Det er ikke alle sider, der er oprettet på nuværende tidspunkt -
men det er sikkert ikke årsagen.
Har I andre kommentarer - så kom bare frem med dem!

Med venlig hilsen
Preben Larsen

http://www.webdegn.frac.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-10-05 10:18

Preben Larsen wrote:

> [...]
> men det er sikkert ikke årsagen.
> Har I andre kommentarer - så kom bare frem med dem!

Ingen problem i min Firefox 1.04 el. Opera 8.

Du mangler i den grad en sidefod, der fortæller hvem du er.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-10-05 14:40

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Ingen problem i min Firefox 1.04 el. Opera 8.

Fordi du enten ser siden altid med scroll (800*600) eller altid
uden scroll (1280*1024 eller højere).

I 1024*768 sker det, Kim beskriver (i alle tilfælde, når
browservinduet fylder hele skærmen),
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-10-05 09:37

Den 30-10-05 10.45 skrev Preben Larsen følgende:

> Jeg har et problem med sidevisningen i FF. Når der skiftes fra
> "Forsiden" til andre menuer forrykkes hele headsektionen
> tilsyneladende til venstre - det er ret irriterende at se på!

Det er fordi indholdet på de andre sider fylder mere i højden. Hvis der
ikke er plads til det hele, får man en rullebjælke, og så rykkes det
hele. I Internet Explorer vises rullebjælken altid, derfor er der ingen
forskel på, om siden er højere end vinduet eller ej.

Du kan vælge at få vist rullebjælken altid, også i Firefox, men jeg
husker ikke, hvordan du gør.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-10-05 15:49

"Preben Larsen" <prelar@stofanet.dk> wrote in message
> Hej!

> Har I andre kommentarer - så kom bare frem med dem!

Siden validerer ikke.

mvh
Preben

Fra : Preben Larsen

Dato : 30-10-05 19:34

Hej!
> Siden validerer ikke.

Det problem er løst nu!

Det andet problem med skærmvisningen 1024x768 løser sig måske af
sig selv - fordi jeg ikke er færdig med at sætte tekst ind på
forsiden!

Forslaget med en footer indeholdende oplysninger om hjemmesidens
udgiver og mail - har jeg ligeledes lavet!

Findes der en mulighed for at sætte en fast værdi for en vertikal
søgebjælke - som der er foreslået tidligere!?

Ny adresse: http://www.webdegn2005.frac.dk

Mvh
Preben Larsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-10-05 19:19

Den 30-10-05 20.33 skrev Preben Larsen følgende:

> Findes der en mulighed for at sætte en fast værdi for en vertikal
> søgebjælke - som der er foreslået tidligere!?

Jeg har ikke testet det, men jeg fandt lige dette css-tag i en gammel tråd:

html { overflow: -moz-scrollbars-vertical; }

Det validerer sikkert ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Preben Larsen

Dato : 30-10-05 21:33

Hej Kim!

> html { overflow: -moz-scrollbars-vertical; }
>
> Det validerer sikkert ikke.

Nej - det gør det ikke, men det virker! Overflow har kun 4 værdier og den her
går ikke i henhold til CSS level 2.

Men tak alligevel!
Mvh
Preben Larsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-10-05 00:38

Preben Larsen wrote:

> Nej - det gør det ikke, men det virker!

Og det er en dårlig ide at slukke brugernes vandrette scrollbar, som skulle
vises, hvis vinduet er smallere end siden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Preben Larsen

Dato : 31-10-05 06:10

Erik Ginnerskov

> Og det er en dårlig ide at slukke brugernes vandrette scrollbar, som skulle
> vises, hvis vinduet er smallere end siden.

Ja - det er rigtigt, så vi tager den af igen!
Men det er også et lidt specielt problem i FF og det gælder kun for denne side
og kun i opløsningen 1024x768. Lidt mere tekst løser problemet!

Mvh
Preben Larsen