php include i htm
Fra : Thomas K

Dato : 28-10-05 19:08

kan jeg, da jeg ikke kører med php lave en <?php include="......> i et
html doc

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 28-10-05 19:18

Thomas K wrote:
> kan jeg, da jeg ikke kører med php lave en <?php include="......> i et
> html doc

Nej. Der skal være PHP på serveren for at du kan køre PHP-kode. Hvis du
ikke umiddelbart har adgang til selv at installere det, så undersøg om
du ikke i stedet kan afvikle en anden serversideteknik såsom SSI, ASP
eller .NET der kan gøre mere eller mindre det samme.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://www.sappy.dk/

Fra : jopa

Dato : 28-10-05 19:51

Thomas K skriblede bla:
> kan jeg, da jeg ikke kører med php lave en <?php include="......> i et
> html doc

Ja da hvis din server understøtter det

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-10-05 22:27

Thomas K skrev:

> kan jeg, da jeg ikke kører med php lave en <?php include="......> i et
> html doc

Hvis du giver en fil efternavnet .htm(l), bliver den behandlet
som en HTML-fil. "<?" er en ukendt kode i HTML (foruden alt det
andet PHP-specifikke snav).

Hvis du giver den efternavnet .php *og* hvis PHP er installeret
på den server filen ligger på, så bliver den behandlet som en
PHP-fil. I den kan man skrive HTML som om det var en HTML-fil, og
så kan man putte PHP-afsnit ind ved at omklamre dem med <? og ?>.

--
Bertel