Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot A20
Fra : Peer Klercke

Dato : 09-06-01 21:25

Hej,

Efter at have læst reviews på nettet og et par indlæg fra folk her i
gruppen, er jeg ved at have bestemt mig til at ofre en lille tusse mere end
først beregnet og få mig et Canon Powershot A20.

Når nu de 4000,- det kamera koster er mit absolutte loft, så er det det
bedste køb p.t.?

--
Peer Klercke <peer(a)klercke.dk>
I represent myself.

Fra : Carl

Dato : 10-06-01 09:47

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing> skrev i en meddelelse
> [...]
> først beregnet og få mig et Canon Powershot A20.
>
> Når nu de 4000,- det kamera koster er mit absolutte loft, så er det
NEJ - Jeg valgte Canon PowerShot G1 - der nu koster 7,845 kr.
men A20 kan da bruges
Kamerahuset.dk Frederikssundsvej København - Pris 3,895 kr.

Fra : Amazing Pudding

Dato : 10-06-01 11:43

> NEJ - Jeg valgte Canon PowerShot G1 - der nu koster 7,845 kr.
> men A20 kan da bruges
> Kamerahuset.dk Frederikssundsvej København - Pris 3,895 kr.

Herligt for dig, men nu har Peer jo angivet et loft på 4000.- og jeg går ud
fra at han mener om A20 er det bedste køb i den prisklasse. Det kunne jeg
faktisk også godt tænke mig at vide. Desuden: Hvordan er kameraet
sammenlignet med f.eks. S10 (som jo er lidt dyrere?).

Amazing Pudding.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-06-01 12:28

On Sun, 10 Jun 2001 12:42:31 +0200,
Amazing Pudding <the_amazing_pudding@hotmail.com> wrote:

> [...]
>faktisk også godt tænke mig at vide. Desuden: Hvordan er kameraet
>sammenlignet med f.eks. S10 (som jo er lidt dyrere?).

S10 har mulighed for CF type II, dvs. IBM Microdrive.
Dette er den ting der angiveligt er det mest populære ved den.

S10 har 1600x1200, 1280x1024 og 800x600.
A20 har 1600x1200, 1024x768 og 640x480

S10 er mere lysfølsom. Kan sættes til 200 og 400 ASA (den har en
fysisk lidt større CCD).

S10 har 2x zoom, A20 har 3x zoom. A20 har den forbedrede AiAF autofocus.

S10 er kun seriel, og kun med de dyre indbyggede Canon batterier.
A20 kører USB, og med standard AA batterier.

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 10-06-01 23:21

> [...]
> først beregnet og få mig et Canon Powershot A20.
>
> Når nu de 4000,- det kamera koster er mit absolutte loft, så er det det

Husk stadigvæk på at du sikkert godt kunne få lyst til at købe lidt ekstra
udstyr så som - kamera-taske, ekstra hukommelse (32 el. 64mb ?), batterier
med tilhørende lader (måske to sæt batterier?).
Alt dette render jo også op... bare sådan lige for at forberede dig.
De tre ting jeg har nævnt ville jeg mene er uundværeligt tilbehør.
Kameratasker ved jeg ikke hvad koster.. men kunne gætte på 250-400kr??
Hukommelse for 250-500kr..
Opladelige batterier og lader for 300 til 400kr...

Mvh.
Stig N. Jepsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-06-01 21:03

On Mon, 11 Jun 2001 00:20:51 +0200,
Stig Nørgaard Jepsen <stignj@mail.dk> wrote:
>Husk stadigvæk på at du sikkert godt kunne få lyst til at købe lidt ekstra
>udstyr så som - kamera-taske, ekstra hukommelse (32 el. 64mb ?), batterier
>med tilhørende lader (måske to sæt batterier?).

Jeg har også købt det hele i løbet af en uges tid.

>Alt dette render jo også op... bare sådan lige for at forberede dig.
>De tre ting jeg har nævnt ville jeg mene er uundværeligt tilbehør.
>Kameratasker ved jeg ikke hvad koster.. men kunne gætte på 250-400kr??

Jeg betalte for kr. 198 for en rimelig fornuftig model til bælte eller
skulderrem.

>Hukommelse for 250-500kr..

Tror købte 64MB Dane-Elec, kr. 649,- Det er Toshiba RAM med anden
label. Plads til 100 billeder i 1600x1200, Fine opløsning. Og det kan
jeg let bruge på en dag.

>Opladelige batterier og lader for 300 til 400kr...

Det eneste problem er, at jeg ikke har set intelligente ladere
i Danmark til en rimelig pris. En timer baseret lader er IKKE
intelligent. De svarer tila t sætte en kop ind under vandhanen
i 30 sekunder. Ind imellem bliver den fuld, ind imellem halvfuld,
og ind imellem løber den over afhængigt af hvor meget der var i den før.

Fra : Peter Joergensen

Dato : 11-06-01 21:50

> [...]
> i 30 sekunder. Ind imellem bliver den fuld, ind imellem halvfuld,
> og ind imellem løber den over afhængigt af hvor meget der var i den før.

Jeg synes at www.batterier.dk har en rimelig pris og fordelagtige
leveringsbetingelser - se specifikt

   http://www.batterier.dk/mw4798.htm

som er en intelligent lader til 4 batterier AAA/AA som også kan bruges i
bilen vha. cigartænderstik. Koster 200 kr.

/Peter

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-06-01 22:28

On Mon, 11 Jun 2001 20:03:27 +0000 (UTC), pope@home.terminal.dk (Povl
H. Pedersen) wrote:

>Tror købte 64MB Dane-Elec, kr. 649,- Det er Toshiba RAM med anden
>label. Plads til 100 billeder i 1600x1200, Fine opløsning. Og det kan
>jeg let bruge på en dag.

øh, hvordan får du plads til 100 ?
jeg kan kun knibe mit til 75
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : J. Trolle.

Dato : 11-06-01 22:56

>øh, hvordan får du plads til 100 ?
>jeg kan kun knibe mit til 75

Syntes det lyder rimeligt med 100 på 64 MB, jeg har 75 på et 48 MB.

Fra : Munch

Dato : 12-06-01 10:56

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message
> øh, hvordan får du plads til 100 ?
> jeg kan kun knibe mit til 75
Antallet af billeder der er plads til er meget afhængig af ens motiver. Hvis
der er mange detaljer kan det selvfølgelig ikke pakkes ligeså meget som hvis
det er noget få detaljer, eller hvis det er f.eks. er natfoto hvor billedet
er meget mørkt.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-06-01 17:17

On Tue, 12 Jun 2001 11:55:55 +0200,
Munch <munchvcd@usa.net> wrote:
> [...]
>det er noget få detaljer, eller hvis det er f.eks. er natfoto hvor billedet

Korrekt. Min sige rnormalt at der er plads til 100 i 1600x1200, Fine.
Men jeg har fået plads til 114 billeder af denne størrelse. Så nogle
ting kan pakkes mere end andre.

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-06-01 17:53

On Tue, 12 Jun 2001 16:17:17 +0000 (UTC), pope@home.terminal.dk (Povl
H. Pedersen) wrote:

>Korrekt. Min sige rnormalt at der er plads til 100 i 1600x1200, Fine.
>Men jeg har fået plads til 114 billeder af denne størrelse. Så nogle
>ting kan pakkes mere end andre.

Ja og med deraf følgende tab i kvalitet.
Og så bedes du holde dig fra at sende mig private mail.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-06-01 22:25

On Tue, 12 Jun 2001 18:53:26 +0200,

>Ja og med deraf følgende tab i kvalitet.

Nej. Et ensfarvet billede kan f.eks. komprimeres till 100 bytes, hvor
et kompliceret billede slet ikke kan komprimeres og fylder 1800 kbytes.

Der er en grund til at der findes komprimerede TIFF'er. Man kan godt
lave tabsløs komprimering.

>Og så bedes du holde dig fra at sende mig private mail.

Jeg har checket min logfil. Det har jeg ikke gjort.

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-06-01 22:36

On Tue, 12 Jun 2001 21:24:34 +0000 (UTC), pope@home.terminal.dk (Povl
H. Pedersen) wrote:

>Jeg har checket min logfil. Det har jeg ikke gjort.
så prøv igen