Margin eller padding på enkelt celle?
Fra : Martin

Dato : 17-10-05 14:39

Hej

Er det muligt vha. css at sætte en margin eller padding
på en enkelt celle i en tabel?

Jeg har prøvet at skrive < td style="margin:10 px;" > , men synes
det giver noget resultat.

Jeg ved heller ikke, om det er meningen man skal kunne det,
men jeg sidder lige med noget, hvor det ville være rart, hvis man
kan.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-05 16:07

Martin skrev:

>Er det muligt vha. css at sætte en margin eller padding
>på en enkelt celle i en tabel?
>
>Jeg har prøvet at skrive < td style="margin:10 px;" > , men synes
>det giver noget resultat.

Margin kan du ikke bruge, du kan bruge det til at flytte en hel
tabel ind med.

Men padding burde da virke, det er beregnet til at give luft i
fx. en celle.

Et hurtigt lavet eksempel:

http://ellentoft.1go.dk/test/tabeltest.htm
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-10-05 18:12

> Men padding burde da virke, det er beregnet til at give luft i
> fx. en celle.
>
> Et hurtigt lavet eksempel:
>
> http://ellentoft.1go.dk/test/tabeltest.htm

Mange tak for hjælpen.

Padding og css løser problemet.

style="padding-top:10px;padding-left:10px;padding-right:0px;padding-bottom:0
px;">

- Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-05 19:25

Martin Ploug skrev:

>style="padding-top:10px;padding-left:10px;padding-right:0px;padding-bottom:0
>px;">

Og det kan forkortes til

Læses top, right, bottom og left.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 17-10-05 19:33

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Og det kan forkortes til

> Læses top, right, bottom og left.

Jeg er sikker på du mener:

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-10-05 20:11

"Jeppe Høiby" <test@example.com> wrote in message

> Jeg er sikker på du mener:

> --
> Med venlig hilsen
> Jeppe Høiby
> Web-udvikler
> <http://awake.dk/>

Ok, tak for jeres forkortelser
I hvert faldt er det fedt, at det kan lade sig gøre.

- Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-05 20:36

Jeppe Høiby skrev:

>Jeg er sikker på du mener:

Selvf. gjorde jeg det, når man klipper og klistrer, så skal man
huske at slette alt det der skal slettes
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 17-10-05 20:58

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Selvf. gjorde jeg det, når man klipper og klistrer, så skal man
> huske at slette alt det der skal slettes

Hehe, ja jeg kender det - nogle gange glemmer man at rette til og andre
gange stirrer man sig blind. Godt det ikke er alderen der trykker...

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>