Vedr. HTML - Kit?
Fra : Martin Ploug

Dato : 16-10-05 17:37

Hej

Jeg er en meget tilfreds bruger af teksteditoren HTML - Kit
fra www.chami.com.

Men jeg har to spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

1. Jeg oplever nogle gange, at nogle af funktionerne - bla.Gem-funktionen -
bliver inaktiv, også når jeg laver ændringer i mit dokument.
- som om programmet fryser, men jeg kan stadigvæk skrive i det.
Hvad er problemet / fejlen?
Bliver mit dokument gemt alligevel, når jeg klikker på "Save" eller taster
ctrl + s?

2. Kan man få programmet til at lade være med at komme og spørge, om jeg vil
se
efter opdateringer?
- er det i så fald under "Preferences"?
Koster det noget at opdatere, og skal man registrere sig?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Per Rasmussen

Dato : 16-10-05 20:37

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Hvad er problemet / fejlen?
> Bliver mit dokument gemt alligevel, når jeg klikker på "Save" eller taster

Så kan man undre sig over at du er tilfreds med den!!

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-10-05 20:44

Martin Ploug skrev:

> Hvad er problemet / fejlen?

Jeg kender ikke programmet, men har du problemer
med det, så prøv at afinstallere det, og installere det
igen.

Dit spørgsmål falder udenfor denne gruppes formål,
så du skal finde en passende gruppe at spørge i hvis
problemet fortsætter.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 17-10-05 08:02

>Så kan man undre sig over at du er tilfreds med den!!

Jeg er tilfreds med den, fordi den har de funktioner, jeg har
brug for og samtidig er overskuelig i sin opbygning.
Desuden har problemet ikke været der hele tiden.
Men jeg vil da gerne høre, om du kan anbefale en teksteditor

>Jeg kender ikke programmet, men har du problemer
>med det, så prøv at afinstallere det, og installere det
>igen.

Ok tak, det kan være jeg prøver det.

>Dit spørgsmål falder udenfor denne gruppes formål,
>så du skal finde en passende gruppe at spørge i hvis
>problemet fortsætter.

Hvilken gruppe hører mit spr. til?

- Martin

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 17-10-05 08:23

> [...]
> efter opdateringer?
> - er det i så fald under "Preferences"?
> Koster det noget at opdatere, og skal man registrere sig?

Begge dine spørgsmål er nogle du måske burde stille direkte til chami.com. Det
er tekniske problemer med den software de har 'stillet til rådighed' og som du
måske endda har betalt for(!). Jeg var lige forbi www.chami.com og så at de
her har et forum som du kan poste dit indlæg i!
Der er der sikkert flere som vil kunne hjælpe dig.

/Claus

Fra : Martin

Dato : 17-10-05 09:48

> [...]
> her har et forum som du kan poste dit indlæg i!
> Der er der sikkert flere som vil kunne hjælpe dig.

Tak for tippet.
Jeg har nu oprettet et indlæg på www.chami.com

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-10-05 17:42

>Tak for tippet.
>Jeg har nu oprettet et indlæg på www.chami.com

Jeg har fået følgende svar fra supporten på www.chami.com:

"This usually means that the editor window doesn't have the focus. For
example, if you click inside the Workspace window or the Messages window,
the focus is taken away from the editor and since the other windows don't
have save functions the save button is disabled.

To give the focus back to the editor window, click inside an editor. If
already inside an editor, you can use Ctrl+Tab to focus other editor"

Så må jeg se, om Ctrl+Tab hjælper, næste gang problemet opstår.

Tak for jeres indlæg.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-10-05 20:23

Martin Ploug skrev:

> Tak for jeres indlæg.

Det er temmelig forvirrende at du nogen gange kalder
dig Martin, og andre gange Martin Ploug. Det er ikke
lige til at vide om det er den samme person.

Kalder du dig Martin Ploug hver gang, så...

God fornøjelse med dit program!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-10-05 22:57

> [...]
> dig Martin, og andre gange Martin Ploug. Det er ikke
> lige til at vide om det er den samme person.
>
> Kalder du dig Martin Ploug hver gang, så...

Ja, jeg er den samme.
Ja, undskyld, det er vist lidt forvirrende.
Jeg har ikke tænkte over det, og ved ikke, om det kan skyldes,
at jeg har to e-mail adresser, somjeg sender fra, eller hvorfor
der nogle gange står Martin og andre gange Martin Ploug
ud for From:.

Tak.