"upload" font.
Fra : Carolyn Annette Werl~

Dato : 16-10-05 12:20

Jeg har brugt en font der ikke er standart, og ville høre, da jeg mener at
man kan få uploadede fonten så den bruger den online, da ikke alle brugere
har den liggende

Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-10-05 12:31

Den 16-10-05 13.19 skrev Carolyn Annette Werlin Hansen følgende:
> Jeg har brugt en font der ikke er standart, og ville høre, da jeg mener at
> man kan få uploadede fonten så den bruger den online, da ikke alle brugere
> har den liggende

Microsoft har lavet noget de kalder Web Embedding Fonts, der overfører
skrifttypen, hvis brugeren ikke allerede har den installeret. Ulempen
er, at det kun virker på Windows, og kun hvis brugeren benytter Internet
Explorer. Hertil kommer, at det kun virker med bestemte skrifttyper. Du
kan læse mere her:
http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft3/default.htm

Hvis du udelukkende benytter den specielle skrifttype til overskrifter,
kan du overveje at benytte billeder i stedet. Det har dog andre ulemper,
fx i forhold til søgemaskiner. Læs evt. her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker.html#skrift

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Carolyn Annette Werl~

Dato : 16-10-05 13:11

> [...]
> at det kun virker på Windows, og kun hvis brugeren benytter Internet
> Explorer. Hertil kommer, at det kun virker med bestemte skrifttyper. Du

så er jeg noget på den, for jeg bruger den til alle mine retter. (se
www.thomaskaarup.com/strand )
overskriften samt prisen skulle have være med denne font

thomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-10-05 13:47

Carolyn Annette Werlin Hansen skrev:

> for jeg bruger den til alle mine retter

Det får du aldrig noget godt ud af, da det er de færreste
der har installeret Good Foot på deres maskine.

Skal du have det til at fungere i alle browsere, så lav det
som grafik, og husk at sætte alt- og title-tekst på.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Leo Børger

Dato : 18-10-05 13:07

> Skal du have det til at fungere i alle browsere, så lav det
> som grafik, og husk at sætte alt- og title-tekst på.
kommer dette ikke til at hindre f.eks. google i at læse det ?

Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-05 15:08

Leo Børger skrev:

> kommer dette ikke til at hindre f.eks. google i at læse det ?

Nej - det er netop derfor man skal bruge alt/title. Indholdet i
alt- og title-parametre er ren tekst, og det bliver indekseret af
søgemaskinerne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-10-05 22:33

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> det er netop derfor man skal bruge alt/title. Indholdet
> i alt- og title-parametre er ren tekst

Det har yderligere den fordel at man kan læse title-teksten
hvis man har vanskeligt ved at læse den uldne skrifttype
det nu er skrevet med.

Jeg tænker på resultatet i Thomas Kaarups eksempel, som
han nu har fjernet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk