Iframe ned Scrolling
Fra : Kristian

Dato : 14-10-05 16:58

Jeg har et problem med mit iframe, jeg vil gerne lave iframe med
scrolling men jeg vil kun have at man kan scrolle lodret og IKKE
vandret, hvordan kan jeg løse dette problem ?

Vhs Kristian Ladefoged

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-10-05 20:40

Kristian wrote:
> Jeg har et problem med mit iframe, jeg vil gerne lave iframe med
> scrolling men jeg vil kun have at man kan scrolle lodret og IKKE
> vandret, hvordan kan jeg løse dette problem ?

Det kan du i og for sig løse alene ved at læne dig tilbage og gøre ikke
noget. Forstå det sådan at:

En side (i en iframe eller direkte i browservinduet - det er et fedt) får
lodret scroll, når siden er længere end den viewport (iframe eller
browservindue), siden vises i.

En side (i en iframe eller direkte i browservinduet - det er et fedt) får
ikke vandret scroll, medmindre man definerer bredder på hele siden eller på
enkeltelementer på siden, større end den bredde, viewporten giver mulighed
for at vise.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kristian

Dato : 15-10-05 17:02

> [...]
> enkeltelementer på siden, større end den bredde, viewporten giver mulighed

dette er html koden for selv mit iframe:
width="436" height="590" name="tekst" src="index1.htm" frameborder="0">
<!--DWLayoutEmptyCell-->&nbsp;</iframe></td>

Detter er html koden for den fil jeg vil have i mit iframe
<!--DWLayoutTable-->
align="center"><u>Home</u></h1>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-10-05 21:02

Kristian wrote:

> dette er html koden for selv mit iframe:

> Detter er html koden for den fil jeg vil have i mit iframe

Du vil putte et element på 371px plus sidens defaulte venstre og højre
margin plus lodret scrollbars bredde ind på 436px?

Jeg tror ikke regnestykket går op og derfor får du også vandret scroll. Du
kan eventuelt i det dukoment, du vil have indlæst i iframe nulstille margin,
så vinder du lidt:

body {
margin:0;
}