Den husker forslag...
Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-10-05 19:22

Hej...

Jeg har en Dankortbetalingsside... men når man skal skrive kortnummer så
kommer den med de forslag den kan huske ligesom i andre tekstfelter...
hvordan slår man det fra???

Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-10-05 20:52

Den 12-10-05 20.21 skrev Peter Nielsen følgende:

> Jeg har en Dankortbetalingsside... men når man skal skrive kortnummer så
> kommer den med de forslag den kan huske ligesom i andre tekstfelter...
> hvordan slår man det fra???

Det er en egenskab i browseren. Prøv at spørge i browsergruppen:
og husk samtidig at fortælle, hvilken browser du bruger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 12-10-05 22:46

Peter Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har en Dankortbetalingsside... men når man skal skrive kortnummer så
> kommer den med de forslag den kan huske ligesom i andre tekstfelter...

I tilfælde af, at der ikke er nogen som kan give dig svaret kan du bruge
denne løsning.

Når en browser foreslår, gør den det på baggrund af feltets navn. Så
hvis du sørger for at feltet skifter navn hver gang, bliver det ikke
foreslået.
Du kunne eksempelvis have et hidden felt (som altid har samme navn),
hvor værdien så er et server-side-generet ord. Navnet på feltet til
dankort-nummeret kan se være ovenstående ord. Derved kan du let få fet i
navnet og dermed værdien af feltet på siden der skal bruge det.

Det er nok ikke den smarteste løsning, men kan da bruges, hvis du ikke
får andre forslag.

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-10-05 01:24

Peter Nielsen wrote:
> Hej...
>
> Jeg har en Dankortbetalingsside... men når man skal skrive kortnummer så
> kommer den med de forslag den kan huske ligesom i andre tekstfelter...
> hvordan slår man det fra???

Måske kan du bruge noget herfra:

http://wssg.berkeley.edu/SecurityInfrastructure/reports/AutoComplete/TestFormOff.html

--
Benny Nissen

Fra : per christoffersen

Dato : 13-10-05 07:52

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kan du bruge noget herfra:

Og det virker fint. Det kan også sættes på de enkelte inputs, så browseren
godt må huske feks. brugernavn, men ikke password. I tilfældet med en
kortbetaling vil det nu nok være tryggest for alle, hvis den ikke husker
noget som helst. Det skal den vidst også efter PBS' retningslinjer (det kan
jeg dog ikke huske klart

/Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-10-05 11:48

Peter Nielsen skrev:

> Jeg har en Dankortbetalingsside...

Bruger du https? Jeg mener ikke at "huskefunktionen" i browseren er
aktiv på https-sider. Hvis du ikke bruger https, ville jeg aldrig
indtaste et dankortnummer på din side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : per christoffersen

Dato : 13-10-05 12:08

> Bruger du https? Jeg mener ikke at "huskefunktionen" i browseren er
> aktiv på https-sider. Hvis du ikke bruger https, ville jeg aldrig
> indtaste et dankortnummer på din side.

Hvis ikke man bruger https, så kan man ikke få en indløsningsaftale med PBS
(ikke hvis man vil holde sig til aftalen ihvertfald).

/Per

Fra : Peter Nielsen

Dato : 13-10-05 20:21

Nemlig rigtigt... Vi bruger https... ellers kan du ikke få dig en
indløsningsaftale hvis betalingssiden ikke er https.. men den husker
stadig.. men forsøger lige med det der autocomplete... siger tak

Peter