Inlineframe - hvordan gør man en "home", s~
Fra : Jan Koburg

Dato : 12-10-05 08:08

Jeg har lavet siden www.famiglia-ferrari.dk til min kone. Og jeg
havde fjernet HOME knappen i bunden af de enkelte html sider i
inlineframen (2956 sider), da den åbnede hele websiden en gang
til i selve vinduet, hvilket var en klar fejl og så åndsvagt ud.

Men nu er så problemet at når folk på f.eks. google søger på et
navn, så kommer kun den enkelte html side op, og der er så ikke
nogen henvisning til hele www.famiglia-ferrari.dk via en home
link.

Er dette umuligt ? Altså, hvis jeg laver en henvisning på
siderne, så vil de selvfølgelig komme til hele hjemmesiden fra
den enkelte html side, hvis de har ramt en sådan på en
søgemaskine, men hvis hjemmesiden er der fra start, og man så
trykker på linket i inlineframen, så kommer hjemmesiden EN gang
til i inlineframen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 12-10-05 09:14

On 12-10-2005 09:08 Jan Koburg wrote:
> [...]
> søgemaskine, men hvis hjemmesiden er der fra start, og man så
> trykker på linket i inlineframen, så kommer hjemmesiden EN gang

Det er et klassisk problem - og en af de vægtigste grunde til *ikke* at
benytte frames!

Det du er ude efter er noget á la <a href="forside.html"
target="_top">Dette link åbner ikke i framen</a>, altså med
target="_top" sat ind.

Hvis du vil forsøge at undgå, at folk kommer direkte ind på en af dine
frames-sider uden at se menuen, kan du søge på google efter "force
frames" - der finder du f.eks. et javascript på
http://javascript.internet.com/navigation/force-frames.html der måske
kan hjælpe dig. Metoden er dog usikker, da nogle brugere har valgt at
slå javascript-understøttelsen fra i deres browser.

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-10-05 21:39

Jan Koburg skrev:

> Men nu er så problemet at når folk på f.eks. google
> søger på et navn, så kommer kun den enkelte html
> side op

Den bedste måde at undgå det på er at skrotte dine
<iframe>. Det har ydermere den fordel at man nu kan
give et unikt link til en af dine mange sider - det kan
man ikke nu.

> hvis jeg laver en henvisning på siderne, så vil de...

Du kan selvfølgelig scripte dig ud af problemet, men
det er en lappeløsning på det dårlige i at bruge frames.

Du kan lave noget der ligner, og alligevel får hele adressen
med, se:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Jeg ville bruge ssi til at inkludere de enkelte sider i
hovedsiden.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk