Ny side i tynd ramme
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 08-10-05 23:40

Hej folkens

Er helt grøn i HTML, og har brug for lidt hjælp

Jeg har en række små billeder i 100x100 pixels, hvor når man klikker på dem,
så skal der komme et nyt vindue og vise samme billede i 800x800 pixels, men
kun som en ramme. Altså ikke nogen toolbars eller menulinier. Hvordan klares
det?

Tillægsspørgsmål. Hvis jeg laver et link under billedet kaldt "luk vindue",
hvordan får man så det link til at lukke vinduet.

Jeg leder efter en simpel løsning i HTML, så jeg ikke skal til at bruge
flere måneder på at lære Java eller CSS

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-10-05 00:35

http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm

> Tillægsspørgsmål. Hvis jeg laver et link under billedet kaldt "luk
> vindue", hvordan får man så det link til at lukke vinduet.

Der findes flere muligheder, kig her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/luksluk.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-05 00:50

Erik Ginnerskov skrev:

>http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm

eller

http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm
hvis man foretrækker det på dansk.

Og så bør det vel lige nævnes, at det ikke kan laves med html
alene, men kræver javascript.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-10-05 01:10

Knud Gert Ellentoft wrote:

> http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm
> hvis man foretrækker det på dansk.

Den kendte jeg ikke. Og har egentlig heller ikke savnet den.

> Og så bør det vel lige nævnes, at det ikke kan laves med html
> alene, men kræver javascript.

Korrekt, men man får et færdigt køreklart script. Man skal ikke først til at
lære en masse javscript. Og den smule, der skal bruges, er til at
gennemskue.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-05 02:12

Erik Ginnerskov skrev:

>Den kendte jeg ikke. Og har egentlig heller ikke savnet den.

Måske ikke, men måske Ole eller andre vil foretrække en dansk
side, når det nu findes.

>Korrekt, men man får et færdigt køreklart script. Man skal ikke først til at
>lære en masse javscript. Og den smule, der skal bruges, er til at
>gennemskue.

Ja, det er nemt nok, men det var blot til Oles orientering, da
han skrev: »Jeg leder efter en simpel løsning i HTML«.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-10-05 22:25

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, det er nemt nok, men det var blot til Oles orientering, da
> han skrev: »Jeg leder efter en simpel løsning i HTML«.

Han skrev også:

<citat>
så jeg ikke skal til at bruge flere måneder på at lære Java eller CSS
</citat>

Han mente sikkert Javascript og ikke java. Men som jeg sagde, den smule kan
gennemskues på et øjeblik.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/