Matt Wrights gæstebog
Fra : PGaard

Dato : 06-10-05 16:37

Hej derinde

Har sat matt wrights gæstebog op på min side..
Den virker på de andre sider jeg har lavet, men har åbenbart ikke samme
opsætning hos Surftown som hos DHT Hosting..

Jeg får beskeden: Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL
/guestbook/guestbook.pl.

nå jeg prøver at skrive en besked i den..
Gæstebogen kan ses her http://www.rcpics.dk

Jeg har intet begreb om, hvordan jeg skal komme videre, så jeg håber på
noget hjælp fra eksperterne herinde
Med venlig hilsen
Palle

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-05 17:29

PGaard skrev:

> Jeg får beskeden: Method Not Allowed
> The requested method POST is not allowed for the URL
> /guestbook/guestbook.pl.

Jeg gætter på at der ikke er Perl på din webserver - eller
alternativt at din konto ikke har lov til at bruge perl på
maskinen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : PGaard

Dato : 07-10-05 07:35

> Jeg gætter på at der ikke er Perl på din webserver - eller
> alternativt at din konto ikke har lov til at bruge perl på
> maskinen.

Jeg kontaktede med det samme Surftown, for det havde jeg selvfølgelig ikke
undersøgt..
Men jo, surftown har Perl på deres linux webhoteller..

Så et eller andet er der i vejen med min opsætning eller??

Mvh. Palle

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-05 10:11

PGaard skrev:

> Jeg kontaktede med det samme Surftown, for det havde jeg
> selvfølgelig ikke undersøgt..
> Men jo, surftown har Perl på deres linux webhoteller..

Så vidt jeg forstår fejlmeddelelsen, er det et opsætningsproblem på
serveren. Af en eller anden grund er POST-beskeder ikke tilladt til
pl-filer. Det kan enten være fordi man af sikkerhedshensyn har
valgt at begrænse brugen af perlscripts til GET-operationer, eller
fordi der ikke er blevet åbnet eksplicit for POST i forbindelse med
perl-scripts.

Prøv at kontakte Surftown igen, og tjek om det er (skal være)
muligt at bruge POST i forbindelse med perl-scripts.

Alternativt kan du se om du kan få scriptet til at virke med GET i
stedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : PGaard

Dato : 07-10-05 14:39

> [...]
> muligt at bruge POST i forbindelse med perl-scripts.
>
> Alternativt kan du se om du kan få scriptet til at virke med GET i

Jeg sendte dem tidligere den fejlmeddelelse jeg fik, når jeg prøvede at
skrive en besked i gæstebogen. Har efterfølgende været inde og har ændret
rettighederne på guestbook.pl til exec for other "serveren". Men det hjalp
desværre heller ikke noget. Så lige nu skriver supporten derinde, at en
tekniker vil kigge på det. Håber det hjælper.. Så jeg afventer lige
yderligere svar fra surftowns support..

Foreløbig tak for hjælpen...
Ønsker alle en rigtig god weekend.
Med venlig hilsen