java menu altid i toppen
Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 06-10-05 16:34

Hej igen jeg takker meget for den hurtige respons på mit sidste spørgsmål og
har nu noget i samme stil...

Jeg har en java menu som jeg vil have låst fast i topen a min side med css

hvor skal jeg class/id den??

<script
language="javascript"
src="http://de2dumme.dk/MenuTop/dmapi/1_0_1924_1130/DMAPILOADER.js"
DMAPI_BASEURL=""
DMAPI_DATASOURCE="http://de2dumme.dk/MenuTop/menus/Menu.js"
DMAPI_SKIN="OSX"
DMAPI_STYLESHEET="http://de2dumme.dk/MenuTop/styles/Menu.css">

scc:

#menu {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
width: 100%;
height: 20px;
}
#indhold {
padding-top: 25px;
}
body>div#menu {
position: fixed;
}

Jeg ved ikke om der er fejl i min css men det mener jeg ikke der skulle
være...

eller skal jeg smide den i en box?? og hvordan? jeg kunne meget godt tænke
mig at have den i en box...

Håber i kan hjælpe mig hurtigt...

MVH
Sebastian

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 06-10-05 20:56

Har selv løst problemet jeg har sat scriptet ind i en layer box...

men er nu kommet ind i det problem at det virker i FF og opera men ikke i
IE

jeg har prøvet med hjemmeside skolens svar på problemet:
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp#ie
Men kan ikke få det til at virke, og så mister jeg min scrool bar når jeg
sætter koden ind
det er nok mig der laven en fejl men hvad.. jeg har kun en menu i topen
indtil vidre og den kode de udlevere er til en side hvor der er menu både i
top og bund...

Hvad skal jeg sætte ind istedet?

MVH
Sebastian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-10-05 22:08

Sebastian Støttrup wrote:
> Har selv løst problemet jeg har sat scriptet ind i en layer box...
>
> men er nu kommet ind i det problem at det virker i FF og opera men
> ikke i IE

Lad os se siden, så er det lettere at svare på. Kom med en url.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 07-10-05 16:33

> Lad os se siden, så er det lettere at svare på. Kom med en url.

http://www.de2dumme.dk/index.htm

MVH sebastian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-10-05 20:37

Sebastian Støttrup wrote:

> [...]
> ikke i IE

> http://www.de2dumme.dk/index.htm

> jeg har prøvet med hjemmeside skolens svar på problemet:

Det fremgår ikke af din kildekode, at du har indført det særlige css, som
skal få IE til også at virke. Prøv lige igen at læse det afsnit på min side,
som du refererer til - hele afsnittet. Og lav så det nødvendige css og den
nødvendige browserafhængige referance til det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 09-10-05 19:37

Så er det inde men virker stadig ikke... håber du kan hjælpe...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-10-05 22:32

Sebastian Støttrup wrote:

> Så er det inde men virker stadig ikke... håber du kan hjælpe...

Du har lavet overflow:auto på div#indhold, men du har ikke nogen <div
id="indhold">, derfor kommer der ikke nogen scrollbar.

Den del af din side, der ikke skal scrolles, *skal* være udenfor <div
id="indhold></div>. Den del af siden, der skal kunne scrolles, *skal* være
inde i <div id="indhold></div>.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 10-10-05 07:06

> [...]

> Den del af din side, der ikke skal scrolles, *skal* være udenfor <div
> id="indhold></div>. Den del af siden, der skal kunne scrolles, *skal* være

okay det prøver jeg så at lave... jeg vender tilbage hvis der er flere
problemer med det....