DIV uden fokus
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-10-05 06:47

Jeg har bygget et site op med DIV'er. Når siden bliver højere end
browservinduetoplever jeg noget underligt. Jeg kan først scrolle nedad med
piletasterne når jeg har klikket uden for DIV'erne. Med andre ord får jeg
først fokus vinduet når jeg klikker uden for DIV'erne.

Jeg går ud fra at det relaterer sig til det forhold at mine DIV'er er
absolut positioneret, men kan man ikke sørge for at uanset hvor man klikker,
så får vinduet/BODY-elementet fokus?

Et eksempel kan se her. Bemærk venligst at sitet IKKE er færdig.
http://www.grouppolicy.dk/default.asp?PageID=18&intTopicID=40

Mvh
Kasper Katzmann

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 06-10-05 08:39

> [...]
> piletasterne når jeg har klikket uden for DIV'erne. Med andre ord får jeg
> først fokus vinduet når jeg klikker uden for DIV'erne.

Hmmm - både i min IE6 og og FF fungerer det fint!

> Et eksempel kan se her. Bemærk venligst at sitet IKKE er færdig.
> http://www.grouppolicy.dk/default.asp?PageID=18&intTopicID=40

Helt OK. Hvis den var færdig, havde du jo sikkert ikke behov for at stille
spørgsmål her - Vel

/Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-10-05 11:30

Kasper Katzmann wrote:
> Jeg har bygget et site op med DIV'er. Når siden bliver højere end
> browservinduetoplever jeg noget underligt.

> http://www.grouppolicy.dk/default.asp?PageID=18&intTopicID=40

Prøv til en start at få din side til at validere:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.grouppolicy.dk/default.asp%3FPageID%3D18%26intTopicID%3D40

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//www.grouppolicy.dk/default.asp%3FPageID%3D18%26intTopicID%3D40

Du har bl.a. flere steder i body et kald til css:

<LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="../styles/forum.css">

Sådan kode må *kun* indsættes i head.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/