CSS - Padding i links
Fra : Anders M

Dato : 05-10-05 20:33

Nedenstående style virker fint i IE6, IE5.5, Opera og Firefox, men ikke i
IE5.01
(det er de browsere jeg har installeret og bruger til test)

Hvorfor bliver padding ikke registreret i IE5.01?
Og er der en måde man kan rette problemet?

HTML-kode:

<a class="pil" href="about.asp">Læs mere...</a>

CSS:

..pil {
background:url("gfx/pil.gif") no-repeat left center;
padding-left:10px;
}

Håber der er nogen der ved noget

Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-05 11:34

Anders M skrev:

> Hvorfor bliver padding ikke registreret i IE5.01?

Formentlig fordi IE5.01 ikke forstår css-koden korrekt. Har du evt
et link til din side?

> Og er der en måde man kan rette problemet?

Du kan se om IE5.01 reagerer hvis du bruger margin - eller en bred
border i samme farve som baggrunden.

I begge tilfælde skal du nok sørge for at det kun er IE5.0x der ser
koden - fx med en conditional comment.

Se forskellige muligheder her:
<http://hintzmann.dk/articles/skjulecss/>

En anden mulighed er helt at skjule baggrundsbilledet for IE5.0x.
--
Jens Gyldenkærne Clausen