Samme højde på kolonner
Fra : Anne Holtegaard

Dato : 03-10-05 21:27

Hej.

www.marselisborgapotek.frac.dk
www.marselisborgapotek.frac.dk/css/style.css

Nu har jeg endelig fået gennemsigtigheden til at fungere i IE
(kommer senere til Opera og FF, når jeg lige får tid), men det
har krævet en masse ekstra div-er, så det hele er blevet lidt
kompliceret nu.

Mit store problem er nu, at jeg gerne vil have mine 3 kolonner
til at være lige høje (i den højre kolonne vil jeg gerne have
#senestopdateret til at følge med ned til bundlinien sammen med
de to andre kolonner).

Jeg har til formålet givet #ramme en pink border - så man ka se
hvor tæt de er på hinanden. Den bliver slettet igen senere.

Jeg har prøvet med vertical-align = bottom, bottom = 0px og at
sætte højderne til 100%, men lige lidt hjælper det! Har overvejet
om jeg kan lave noget med positionering... men kan ikke lige
regne den ud.

Hilsen Anne.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas gade

Dato : 03-10-05 22:04

Anne Holtegaard wrote:

> [...]
>til at være lige høje (i den højre kolonne vil jeg gerne have
>#senestopdateret til at følge med ned til bundlinien sammen med

Er det meningen at siden skal være skalerbar?
Hvis ikke kan du give elementerne samme (em eller px ikke %) højde og
placer dem ved hjælp af margin.

Hvis den skal være skaleerbar kan du give dem en minimumshøjde men jeg
mener ikke at IE understøtter dette "endnu" men det kan omgåes. Jeg
mener at du kan læse dig til hvordan på hjemmesideskolen.dk

Mvh Thomas

Fra : Anne Holtegaard

Dato : 03-10-05 22:14

Thomas gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Er det meningen at siden skal være skalerbar?
> Hvis ikke kan du give elementerne samme (em eller px ikke %) højde og
> placer dem ved hjælp af margin.

Men vil det ikke give problemer hvis man sætter skrifttypen op (den er
nemlig skalerbar), så vil kasserne forrykkes?

> Hvis den skal være skaleerbar kan du give dem en minimumshøjde men jeg
> mener ikke at IE understøtter dette "endnu" men det kan omgåes. Jeg
> mener at du kan læse dig til hvordan på hjemmesideskolen.dk

Ok, tak. Jeg vil se på det. Det vil være fint til menuen og indholdet,
men ikke til at få min #senestopdateret til at følge med de andres
bundlinie... har du et forslag der?

Fra : Thomas gade

Dato : 04-10-05 16:57

Anne Holtegaard wrote:

>Men vil det ikke give problemer hvis man sætter skrifttypen op (den er
>nemlig skalerbar), så vil kasserne forrykkes?

Nej ikke nødvendigvis.
Em er skalerbar. En boks angivet i EM skaleres ligesom tekst angivet i Em.
Em og % adskiller sig ved at Em angives som en fast enhed den tilpasser
sig ikke automatisk i fx bredden.
Håber det er nogenlunde forklaret der er sikkert nogen der kan gøre det
bedre.

Fra : Thomas gade

Dato : 04-10-05 18:47

Anne Holtegaard wrote:

>Ok, tak. Jeg vil se på det. Det vil være fint til menuen og indholdet,
>men ikke til at få min #senestopdateret til at følge med de andres
>bundlinie... har du et forslag der?

evt.
position:relative;
bottom:0;

Jeg forstår dog ikke hvorfor du vil have den helt i bund. Som jeg ser
det vil det være mest hensigtsmæssig at have den lige under hvor din
newsbox slutter. Du kan jo ikke være sikker på at folk scroller helt i
bund på din side.

Mvh Thomas