centrere i firefox
Fra : martin fæster

Dato : 03-10-05 15:10

Jeg har cotl.htmltips.dk/index1.html som har 3 boxe under logoet. Det er 1
table, og den er centereret i IE men ikke i Firefox, hvad gør jeg?
NB: Gå over 1024pix i opløsning på skærmen, så ses det.
--

Venlig hilsen,
Martin Fæster

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-05 15:41

martin fæster wrote:
> Jeg har cotl.htmltips.dk/index1.html som har 3 boxe under logoet.

Mon ikke snarere problemet ligger på <http://cotl.htmltips.dk/main2.html>?

Jeg vil tro, det kan have noget at gøre med, at du i en side med extension
..html forsøger at lave noget php-include: <?php require("./SSI.php"); ?>

Hvis ikke serveren specifikt er sat op til at håndtere filer af typen html
som php-scripts, vil det ikke virke. main2.html skal med andre ord omdøbes
til main2.php. Og så er det en yderligere forudsætning for at virke, at
serveren faktisk understøtter php.

En anden mulig årsag til din fejl er, at du med en url-løs DTD sætter
browserne i quirks-mode. Sæt en fuldstændig DTD på siden:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : martin fæster

Dato : 03-10-05 16:46

Tak for dit udmærkede svar. Jeg har efterkommet det ved at ændre til php
extensions,
(Pudsigt nok, så er logoet foroven centreret, dog har jeg ikke sat noget for
at bede den gøre dette).
og sat en DTD ind på main2.php, som straks ændrede det til korrekt centreret
i IE, men Firefox er stadig uberørt af det ændrede kode på main2.php.

Med venlig hilsen
Martin Fæster

> [...]
<snip>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-05 21:53

martin fæster wrote:

> og sat en DTD ind på main2.php, som straks ændrede det til korrekt
> centreret i IE, men Firefox er stadig uberørt af det ændrede kode på
> main2.php.

Når jeg nu kigger på http://cotl.htmltips.dk/main2.php i FF, er det pænt
centreret, så jeg kan ikke se, hvad du mener. I eftermiddags var der en
bredere margin i højre side end i venstre, men nu er de altså ens.

Derimod er http://cotl.htmltips.dk/top.php ikke centreret. Måske fordi den
stadig har en url-løs DTD og derfor sætter browserne i quirks-mode

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/