CSS i en inlineframe
Fra : Jan Koburg

Dato : 03-10-05 10:05

Min kone har en website med slægtsforskning,
www.famiglia-ferrari.dk.

Denne site har ikke rigtigt været igang endnu, da hun ville have
flere data. Dette har hun nu fået og siden skal så igang nu.

Jeg bruger GoLive, og har lavet en side med inlineframe, hvor jeg
gerne vil have lavet en CSS som gælder for alle 2956
underliggende html sider.

Spørgsmålet er nu, kan man lave en CSS som bestemmer font,
størrelse o.s.v., som blot placeres på indexsiden, eller er man
nødt til at sætte den på hver af de 2956 html sider ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-05 12:09

Jan Koburg skrev:

> Spørgsmålet er nu, kan man lave en CSS som bestemmer font,
> størrelse o.s.v., som blot placeres på indexsiden, eller er man
> nødt til at sætte den på hver af de 2956 html sider ?

Det sidste. CSS virker ikke på tværs af rammer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 03-10-05 14:09

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>Det sidste. CSS virker ikke på tværs af rammer.

Nej, men det er muligt at have en fil med stylesheetet i, og så linke
til denne fil i alle de filer der skal bruge den. Så skal der kun
rettes i en fil når den blå farve en dag skal være rød. Dette gælder
da uanset rammer eller ej.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-05 14:19

Leonard skrev:

> Nej, men det er muligt at have en fil med stylesheetet i, og
> så linke til denne fil i alle de filer der skal bruge den.

Jep - og det kan klart anbefales. Men hvis der ikke i forvejen er
en henvisning til et centralt css-ark i de 2000+ indholdssider,
skal samtlige sider tilrettes (det kan så gøres med søg/erstat over
flere filer).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-10-05 16:03

On 03 Oct 2005 09:05:08 GMT, Jan Koburg <jan.koburg@mail.dk> wrote:

> [...]
>størrelse o.s.v., som blot placeres på indexsiden, eller er man
>nødt til at sætte den på hver af de 2956 html sider ?

En side-kommentar:
Hvis jeg havde så mange sider, ville jeg klart overveje at lære ASP
eller PHP. At opdatere *så* mange sider manuelt lyder som en straf til
ulydige teenagere ...
Denne gang er det CSS-linket, næste gang måske noget andet.

Ignorér ovenstående, hvis det er helt off-topic

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj