Hvordan får jeg åbnet to links i et link?
Fra : Sign

Dato : 20-09-05 20:53

Jeg skal have åbnet noget på min side i et link, men det består
af to links. Min side er opbygget af frames, og jeg har derfor en
menu som standard, og en side med alle tingene på. Jeg har så
lavet Sprog; dansk og engelsk. Når jeg nu er på den danske side,
skal jeg have åbnet både den engelske menu og den engelske side,
altså min menu er et frame, og min side er et andet frame.
Hvordan skal jeg lave linket som åbner både menu og side. F.eks.:
<A HREF="test1" target="test1target" Hvad skal jeg så bruge her?
"&" - "," eller noget helt tredje? Hvordan skal den så afsluttes
efter tegnet kommer?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-09-05 21:50

Sign skrev:

> [...]
><A HREF="test1" target="test1target" Hvad skal jeg så bruge her?
>"&" - "," eller noget helt tredje? Hvordan skal den så afsluttes

Det kan sikkert laves med noget javascript eller lign., men
hvorfor ikke lave en ny indexside til den engelske version?

Det er da meget mere enkelt og nemmere.

Altså en side, der svarer til den du har nu, men som indeholder
de engelske sider og så linke til index_en.html.
--
Knud

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 20-09-05 21:59

"Sign" <Sign_NS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> <A HREF="test1" target="test1target" Hvad skal jeg så bruge her?
> "&" - "," eller noget helt tredje? Hvordan skal den så afsluttes

Jeg kan se at du kender html.dk så tag et kik på http://html.dk/faq/00039/

Sebastian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-05 22:57

Sign wrote:
> [...]
> skal jeg have åbnet både den engelske menu og den engelske side,
> altså min menu er et frame, og min side er et andet frame.

Du laver bare et nyt frameset til den engelske version af siden og linker
til framesettet fra den danske version.

Eller overvejer en løsning uden frames:

http://html-faq.dk/2009.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp