Ged i jigsaw
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-09-05 00:41

Hej NG

Nogen der ved, hvad der er gået galt med
<http://jigsaw.w3.org/css-validator/>?

I flere år og indtil fornylig har min css været valid og uden warnings.

Uden at jeg har ændret så meget som et komma, får jeg pludselig warnings på
en masse specifikationer, hvor jeg har sat background:transparent;.
Det nytter endda ikke at lave det til background-color:transparent;.

Der er altså elementer i min css, hvor jeg er nødt til at have defineret en
transparent baggrund, da der kan forekomme forskellige baggrunde bag
elementerne.

Sk... irriterende.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-09-05 11:59

Erik Ginnerskov skrev:

> I flere år og indtil fornylig har min css været valid og uden
> warnings.
>
> Uden at jeg har ændret så meget som et komma, får jeg
> pludselig warnings på en masse specifikationer,

Som dem her?

<http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fhjemmesideskolen.dk%2F&warning=1&profile=css2&usermedium=all>

(et link er altid en god ide)

> hvor jeg har sat background:transparent;. Det nytter endda ikke
> at lave det til background-color:transparent;.

background: transparent bliver bare læst som background-color:
transparent, så det er ikke overraskende at det ikke gør nogen
forskel.

Jeg tror forklaringen skal findes her:
<http://www.websitedev.de/css/validator-faq#color>. Transparent
læses som standardværdien for baggrundsfarven - og den kan blive
overridet af et bruger-css-ark.

Hvis du kan bruge inherit i stedet for transparent, slipper du for
advarslen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-09-05 21:23

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Som dem her?

<http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fhjemmesidesko
len.dk%2F&warning=1&profile=css2&usermedium=all>

Ja, netop.

> (et link er altid en god ide)

Jeg betragtede spørgsmålet som værende så generelt, at en specifikt link var
overflødigt. Min fejl.

> Hvis du kan bruge inherit i stedet for transparent, slipper du for
> advarslen.

Det er en mulighed jeg vil kigge nærmere på, takker. Nu skal jeg på arbejde
(revision af css).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/