Skærme
Fijala 3554
Spm. om Kontrast og Brightness + tip til h~
Fra : Barney Gumble

Dato : 31-10-05 20:16

Er der en der lige hurtigt kan forklare mig begreberne Kontrast og
Brigtness? Jeg behøver ikke de store detaljer, blot om jeg skal gå efter
høje eller lave værdier

Min gamle LCD skærm stod af i går, og jeg skal derfor akut have skaffet mig
en ny.

Har kig på 3 stk. 19" fra Computercity, alle til 2499 kr.:

- Fujitsu-Siemens 19 TFT C19-6
- Fujitsu-Siemens 19 TFT C19-3
- Philips 19 TFT 190V5FB

http://www.computercity.dk/index.aspx?sectionId=420 (3 øverste 4:3 skærme).

De 2 første har begge kontrast på 600:1 og brightness på 250cd/m2, mens den
fra Philips har kontrast på 500:1 og brightness på 240cd/m2.

Skærmen skal bruges til kontorarbejde, hvorfor der ikke er behov for
"spille-egenskaber", hvorimod det er vigtigt, at den ikke giver hovedpine
efter mange timers brug.

Hvilken skærm bør jeg vælge? Er der evt. idé i, at smide 500 kr. oveni og så
vælge én af skærmene på siden til 2999 kr.?

På fohånd tak

BG

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-10-05 22:08

Hej!

Barney Gumble wrote:

> Min gamle LCD skærm stod af i går, og jeg skal derfor akut have skaffet mig
> en ny.

Jeg kan evt. hjælpe dig med en reparation. Gider du maile mig?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Haiwang

Dato : 31-10-05 23:31

Har problemer med Outlook, svarer derfor via Google (dukker måske 2
gange).

-------

Sagen er den, at den i går begyndte at opføre sig underligt. Først
kom der
flimmer på min tv-skærm, når jeg havde skærmen tændt. Lodrette,
gennemsigtige streger, der langsomt bevæger sig opad. Forsøgte med
andet
grafikkort med samme resultat dvs. fejlen er i skærmen et sted.
Fjernsyn og
pc+skærm er i øvrigt tilsluttet to forskellige stikkontakter. Hvis
jeg
slukker for skærmen på skærmens kontrast, forsvinder flimmeren på
mit tv. En
halv time senere gik min pc skærm næsten i sort. Forklaring: Når jeg
tænder
for skærmen, går der ca. 10 sek. hvor den er helt sort. Så kommer
der et
meget svagt billede, hvor man lige netop kan skimte skrivebordet. Jeg
har nu
skruet helt op for lysstyrken og kontrasten, og kan nu som nødløsning
benytte skærmen (stadig meget mørk), uden at jeg dog på nogen måde
kan leve
med det. Hvis jeg piller det mindste ved strømforsyningen der hvor jeg
tilslutter denne til skærmen, går den straks i sort. 10 sek. senere
kommer
der billede, men så skal jeg igen til at skrue op for lysstyrke +
kontrast
som beskrevet. Det var sådan ca. hvad der er galt.

Skærmen er en 15" LCD, og jeg havde i forvejen kraftigt overvejet at
få den
skiftet til en 19", så man kan sige, at defekten kommer på det
rigtige
tidspunkt, hvis den endelig skal komme. Dog vil jeg da hellere være i
besiddelse af en funktionsdygtig frem for en defekt 15" skærm

Ved ikke om du kan udlede noget af ovenstående?

BG / Haiwang
(8000 Århus)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-11-05 00:05

Hej!

Haiwang wrote:

> Ved ikke om du kan udlede noget af ovenstående?

Umiddelbart vil jeg da skyde på den er defekt, men hvorfor det lige præcis
kommer til udtryk sådan er underligt. Jeg vil evt. gerne købe den af dig som
værende defekt. Du kan jo maile hvis du er interesseret.

Fra : Barney Gumble

Dato : 01-11-05 00:40

Kim Voss Schrader wrote:

> [...]
> præcis kommer til udtryk sådan er underligt. Jeg vil evt. gerne købe
> den af dig som værende defekt. Du kan jo maile hvis du er

(Outlook problem: "Article posted in the future". Problemet løst ved at
sætte dato til nutid )

Jeg regner med at købe en ny skærm i morgen (kan ikke undvære den i
arbejdssammenhæng) da det simpelthen er for risikabelt for mig at leve med
denne.

Jeg mailer dig nok indenfor et par dage, når jeg har anskaffet mig en ny
skærm.

Jeg begynder i øvrigt snart at blive en smule paranoid hvad skærme angår.
Indenfor det sidste halve år er et 14", et 20" og et 28" tv blevet "sat i
kælderen"som følge af 3 vidt forskellige defekter. Og nu svigter min
pc-skærm også. Måske man ligefrem skulle begynde at overveje de der ekstra
forsikringer, selvom halvdelen vel går til provision.

BG

Fra : John

Dato : 02-11-05 17:19

Barney Gumble skrev:
> [...]
> en ny.
>
> Har kig på 3 stk. 19" fra Computercity, alle til 2499 kr.:

Jeg har næsten lige købt en C19-6.

Jeg kiggede også på Philips-modellen, men fandt billedet på C19-6 bedre.

Mvh

John

Fra : Barney Gumble

Dato : 02-11-05 20:07

John wrote:

> Jeg har næsten lige købt en C19-6.

Det har jeg også (i går)

> Jeg kiggede også på Philips-modellen, men fandt billedet på C19-6
> bedre.

Ved ikke om jeg kunne se den store forskel i billedet, men jeg synes
designet på Siemens skærmen var noget pænere end Philips', så derfor blev
det den. Fik den i øvrigt til 2299, selv om den stod til 2499 på deres
hjemmeside.

Er indtil videre ovenud tilfreds...

BG

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-11-05 01:43

Hej!

Barney Gumble wrote:

> Det har jeg også (i går)

Skulle du så ikke maile mig, så vi kan finde ud af noget? :)

Fra : Barney Gumble

Dato : 03-11-05 17:25

Kim Voss Schrader wrote:

> Skulle du så ikke maile mig, så vi kan finde ud af noget? :)

Beklager jeg ikke lige fik sendt en mail afsted i går. Men når man går fra
15" til 19" (kan varmt anbefales!) er det som om, Internettet er blevet
opfundet på ny, og så glemmer man lidt for hurtigt andre ting.

Jeg har sendt mail til dig...

BG

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-11-05 02:40

"Barney Gumble" <BG@duffbeer(remove).com> skrev i en meddelelse

> Beklager jeg ikke lige fik sendt en mail afsted i går. Men når man går fra
> 15" til 19" (kan varmt anbefales!) er det som om, Internettet er blevet
> opfundet på ny, og så glemmer man lidt for hurtigt andre ting.

Lige lidt OT..
Har du så lagt mærke til hvor meget du sparer i muse-kørsel ved den nye
opløsning din skærm kører med?
Det er helt utroligt som man sparer, især med en trådløs, man skal ikke
oplade så ofte

Alle burde have mindst 19" skærm til deres computere

Mvh
Benjamin