Skærme
Fijala 3554
hvad er cleat type ?
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 30-10-05 21:05

nu har jeg læst lidt herinde og set at der er blevet linket til noget
cler type, men hvad gør det mere præcist ?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-10-05 22:12

Ninja Ninjasen wrote:

> nu har jeg læst lidt herinde og set at der er blevet linket til noget
> cler type, men hvad gør det mere præcist ?

Går ud fra det er "Clear type" du prøver at komme frem til?
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/Step1.aspx
Eller 2 sek forbi google.dk

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 30-10-05 22:15

Ninja Ninjasen <nobody@home.com> writes:

> nu har jeg læst lidt herinde og set at der er blevet linket til noget
> cler type, men hvad gør det mere præcist ?

ClearType gør at øjet opfatter bogstaverne som mere 'runde' end
normalt. Dette gøres ved at udnytte at en LCD skærm består af
seperate R, G og B pixels, og 'anti-aliasering', sådan at de skrå
linier ikke bliver så kantede.

Søg på MS' hjemmeside efter ClearType - de har en udemærket og dybere
forklaring om hvordan det virker.

Kai