Skærme
Fijala 3554
forskel på dvi-kabler til 30tommer lcdskæ~
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 30-10-05 20:04

Hej jeg har min pc med et 6800gt grafikkort med dvi udgang og et
dvikabel sat til min lg rz30lz50 lcdskærm her i stuen

og mit spørgsmål er nu vil jeg få endnu bedre billedkvalitet af at
købe et dyrt dvikabel ? det jeg har kostede ca 250kr og er 5meter
langt

kan det betale sig at få et der er dyrere ?

jeg får nogle gange i spil hvor der er ekstremt god grafik
"3d-skydespil" som Doom3 med alle detaljer slået til, nogle striber
kortvarigt på skærmen men det er vel noget med
opdateringshastigheden fra skærmen ikke ?

kan der gøres noget ved det ? min skærm er lidt over 1år gammel, og da
jeg købte den gik jeg mest op i at der var dvi-indgang på så min pc
kunne køre over den og alt ser også godt ud det er kun i krævende spil
at der kan komme små striber håber nogen kan hjælpe, men frygter
at der ikke er noget at gøre

Fra : JK

Dato : 31-10-05 09:15

On Sun, 30 Oct 2005 20:03:46 +0100, Ninja Ninjasen <nobody@home.com>
wrote:

> [...]
>købe et dyrt dvikabel ? det jeg har kostede ca 250kr og er 5meter
>langt
>
>kan det betale sig at få et der er dyrere ?

Det tror jeg ikke

> [...]
>kunne køre over den og alt ser også godt ud det er kun i krævende spil
>at der kan komme små striber håber nogen kan hjælpe, men frygter

Det er jo et LCD-TV du kalder en skærm:

http://www.prad.de/tvguide/screen243.html

Når man sammenligner specifikationerne for det med deres 30" skærme:

så ser det ud som om dit TV svarer til denne skærm:

http://www.prad.de/guide/screen853.html

altså et display med 25 msec respons og S-IPS og kontrast 400:1.

Med den respons (de nye modeller har det halve) er der vel ikke noget
at sige til, hvis skærmens elektronok heller ikke rigtigt kan følge
med til det mest vilde ?

mvh

John

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 31-10-05 18:16

> [...]
>
>Med den respons (de nye modeller har det halve) er der vel ikke noget
>at sige til, hvis skærmens elektronok heller ikke rigtigt kan følge

ok det tænkte jeg nok, men tror du at jeg kan brænde noget af i tvet
ved at spille krævende computerspil på det ? kan man ikke lave nogen
triks så det får en bedre responstid ?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-11-05 02:11

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Med den respons (de nye modeller har det halve) er der vel ikke noget
> at sige til, hvis skærmens elektronok heller ikke rigtigt kan følge

Et S-IPS panel med 25 ms respons er nu ikke så dårligt, det burde nok kunne
fremvise billeder uden trailing.
Havde der nu været tale om f.eks. et TN panel så havde responstiden været
dårlig..

Læs mere på www.flatpanels.dk

Mvh
Benjamin

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 03-11-05 21:56

On Thu, 3 Nov 2005 02:11:07 +0100, "Laziter [9440]"
<laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

> [...]
>fremvise billeder uden trailing.
>Havde der nu været tale om f.eks. et TN panel så havde responstiden været

så er jeg ved at være lidt forviret jeg ved godt at min skærm/tv
ville blive forældet også at priserne ville falde meget, men jeg har
nu ikke fortrudt er glad for mit LG , men ville da ønske at jeg kunne
købe et dyrere dvi-kabel og få de der fartstriber væk som kommer under
ekstreme grafikudfordringer. Men det kan man vel ikke ? kan man ikke
købe noget andet til at sætte til en form for forstærker eller ligende
? mit grafikkort og resten af min pc er hurtig nok til at køre det
hele det er min skærm som er flaskehalsen nu