driver til skærmkort
Fra : johny møller

Dato : 01-11-05 22:44

jeg skal bruge en driver til min søns com.
han køre vindows 95 men kan ikke installere spil da den kun kan køre i 16m
bit farver.
så det er nok fordi jeg mangler en driver
hvor kan jeg finde en som passer

jeg mangler også en lyddriver
hilsen
johny møller

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-11-05 22:55

johny møller wrote:
> [...]
> i 16m bit farver.
> så det er nok fordi jeg mangler en driver

Det kræver jo nok lidt at du lige skriver hvilket grafikkort og lydkort.

Fra : johny møller

Dato : 02-11-05 18:33

hej igen.
jeg har set lidt på hvilke kort der er i min søns com

inde under enhedshåndtering står der
Grafikkort:
pci vga-compatible display adapter
Lydkort:
Creative vibra 16x pnp.
håber det er svar nok.
den køre med windows 98.
hilsen
johny møller

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-11-05 19:11

"johny møller" <hauge@vip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> inde under enhedshåndtering står der

Ja problemet er så bare at enhedshåndtering viser hvilke drivere der er
startet, så hvis det er drivere du mangler skal du nok kigge fysisk på
hardwaren, eller finde et program som kan sniffe oplysningerne fx.
Everest@Home.

> Grafikkort:
> pci vga-compatible display adapter

Std VGA driver når Windows selv ikke kan finde bedre.

> Lydkort:
> Creative vibra 16x pnp.
> håber det er svar nok.
> den køre med windows 98.

Dvs Windows har selv opdaget det er et Vibra 16 kort og installeret driver
dertil. Nødvendigvis ikke nødvendig at opdatere, men kunne sikkert gøre
godt.

http://dk.europe.creative.com/support/downloads/

Nok en god ide du finder det originale CTxxxx produknummer på kortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : johny møller

Dato : 02-11-05 19:53

t at hente nogle forskællige drivere.
men uden held

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-11-05 23:48

johny møller wrote:
> t at hente nogle forskællige drivere.
> men uden held

Prøv at finde nogle mere eksakte oplysninger med Everest Home Edition
(gratis):

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

Kig under Grafikkort\Windows video

Fra : johny møller

Dato : 03-11-05 20:30

hej
jeg har kørt everest igennem og kortener er som følger.

grafik kort
s3 virge/dx/gx(86c375/86c385
lydkort
creative vibra 16x audio adapter.
jeg har prøvet at køre nogle driver igennem men uden held for den skriver
at
jeg skal isætte windows 98 cd 2.
men har ikke nogen cd til den com.
det er en gammel 200 mhz com som vi har fået.