Kan et AGPx4-grafikkort bruges i et AGPx8-~
Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-10-05 19:44

Hej

Jeg har lige bestilt en ny computer med et Asus K8U-X bundkort med AGPx8.
Vil der være problemer med at sætte f.eks. et GF5600-grafikkort i (der mig
bekendt er et AGPx4-kort) eller kan det godt lade sig gøre? Jeg er lidt i
tvivl, om de to AGP-standarder er kompatible.

Søren

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 19:56

Søren Nielsen wrote:
> [...]
> GF5600-grafikkort i (der mig bekendt er et AGPx4-kort) eller kan det
> godt lade sig gøre? Jeg er lidt i tvivl, om de to AGP-standarder er

Bundkort plejer at være bagudkompatible hvad AGP angår. Du kan læse lidt
mere her:

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=14&l3=200&model=551&modelmenu=1

Manualen kan du downloade her, og der burde der stå lidt mere om det:

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=K8U-X

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 20:20

Per Nielsen wrote:
> http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=K8U-X

Bortset fra at manualen ser ud til kun at være på kinesisk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-10-05 20:26

Per Nielsen wrote:

> Bundkort plejer at være bagudkompatible hvad AGP angår. Du kan læse
> lidt mere her:
>
> http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=14&l3=200&model=551&modelmenu=1

Vil det sige, at man i teorien også kan sætte et AGPx2 (og AGPx1 for den
sags skyld) i? Er der ikke forskel i de spændinger de kører med?

> Manualen kan du downloade her, og der burde der stå lidt mere om det:
>
> http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=K8U-X

Tak, jeg prøver at kigge på den.

Søren

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 20:33

Søren Nielsen wrote:
> Vil det sige, at man i teorien også kan sætte et AGPx2 (og AGPx1 for
> den sags skyld) i? Er der ikke forskel i de spændinger de kører med?

Hvis bundkortet er 1-8x bagudkompatibelt, er det også din forsikring for at
der leveres den korrekte spænding til kortet. Der må du søge nogle konkrete
oplysninger på lige netop dit bundkort. Det ville dog undre mig meget om det
nævnte bundkort ikke skulle kunne snuppe et 4x kort.

> Tak, jeg prøver at kigge på den.

Desværre er den kun på kinesisk.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 31-10-05 20:53

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bundkort plejer at være bagudkompatible hvad AGP angår. Du kan læse lidt
> mere her:

Det er vist længe siden ...... dagens standard på nye bundkort er vist
8X og ikke andet .. Undtagelsesvis kan der også køres 4X på nogle
men det skal undersøges i de enkelte tilfælde, så nej, der er størst
chance for du ikke kan bruge dit gamle grafikkort. Jeg kunne f.eks
ikke bruge mit gamle GF4 ti 4200 på mit nye A8V bundkort, den bootede
aldrig med det selv om kortet skulle kunne køre 4X

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 21:05

Hans M. Pedersen wrote:
> [...]
> ikke bruge mit gamle GF4 ti 4200 på mit nye A8V bundkort, den bootede
> aldrig med det selv om kortet skulle kunne køre 4X

Har du evt. et link? Jeg regnede selv med at bagudkompatibilitet med 1x og
2x var ved at være yt, men ikke 4x? Der er stadig så mange 4x kort derude,
så det ville da nærmest være at skyde sig selv i foden?

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 01-11-05 17:36

> Har du evt. et link?

Næ, jeg taler af bitter erfaring og en masse problemer sidst jeg skiftede
bundkort. Det endte med en næsten ny PC

Fra : Carl

Dato : 31-10-05 20:37

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bekendt er et AGPx4-kort) eller kan det godt lade sig gøre? Jeg er lidt i
> tvivl, om de to AGP-standarder er kompatible.

Få inspiration her:
http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

Carl Dragert

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-10-05 21:14

Carl wrote:

> Få inspiration her:
> http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html
>
> Carl Dragert

Tak for linket. På Asus's side står der, at den kører AGP3.0 og ifølge det
link du sendte, så skulle det betyde, at den kan køre både 8x og 4x ved
0,8V. So far so good.
Men hvordan finder jeg så ud af det samme for grafikkortet? Skal det blot
have 1,5V Key (og alternativt også 3,3V Key) for at kunne passe i
bundkortet?

Søren

Fra : Carl

Dato : 01-11-05 10:24

> [...]
> Men hvordan finder jeg så ud af det samme for grafikkortet? Skal det blot
> have 1,5V Key (og alternativt også 3,3V Key) for at kunne passe i

Jeg kan ikke (tør ikke) svare dig direkte på dette, så du må gætte
Hvis bundkortet kører med 0,8V kan det nok ikke skade grafikkortet, men
grafikkortet kan evt. skade bundkortet. Jeg har købt et bundkort hvor der
sad en gul mærkat hen over AGP slottet med advarsel om ikke at sætte et gl.
kort i.

mvh Carl

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-11-05 18:41

Carl wrote:

> [...]
> men grafikkortet kan evt. skade bundkortet. Jeg har købt et bundkort
> hvor der sad en gul mærkat hen over AGP slottet med advarsel om ikke

Jeg kan ikke selv blive klog på det, så det endte med at jeg bestilte et
GF6200 (på god anbefaling her fra gruppen). Så er jeg ude over alt det med
at skulle gætte og måske til at skifte bundkort igen ;)

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 05-11-05 17:02

> [...]
> bekendt er et AGPx4-kort) eller kan det godt lade sig gøre? Jeg er lidt i
> tvivl, om de to AGP-standarder er kompatible.

Så vidt jeg ved er alle kombinationer af AGP x4 og x8 bundkort og grafikkort
kompatible med hinanden!

GF5600 er et AGP x8 kort svjv.

Brian