Tilgodehavende... hvad gør jeg?
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 29-10-05 14:52

Hej Gruppe

Jeg har et tilgodehavende på lidt over 4000 kr.
Jeg har fået dom på at personerne skylder mig pengene, og at de skulle
betale inden 14 dage... men de kom ikke... hvad gør jeg nu ?

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 29-10-05 15:05

sidder lige og læser domfældelsen...

Thi kendes for ret:
Sagsøgte, Jimmi Lunderskov og Jenny Lunderskov, betaler inden 14 dage til
sagsøgeren, Brian Tingholm, 2.000,00 kr. med procesrente fra den 2. oktober
2003, samt sagens uden- og indenretlige omkostninger mes ialt 2.325,00 kr.

Det betyder vel at det er 4325,- de skylder mig ?? eller er det kun 2325,- ?

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Jonas Kofod

Dato : 29-10-05 15:20

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det betyder vel at det er 4325,- de skylder mig ?? eller er det kun 2325,-
?

Som jeg læser det hæfter de solidarisk for i alt 2325 kr.

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 29-10-05 15:56

Jonas Kofod skrev:
> Som jeg læser det hæfter de solidarisk for i alt 2325 kr.

mine sagsomkostninger alene løber op i 2687,50 !!

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : BJ

Dato : 29-10-05 15:57

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> mine sagsomkostninger alene løber op i 2687,50 !!

Det er dyre lærepenge.;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-10-05 16:04

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er dyre lærepenge.;)

De skylder dig 4325. Du er tilkendt de 2000 PLUS sagsomkostniger på 2325.

så jeg vil sige billige lærepenge

Peter

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 29-10-05 16:13

Peter skrev:
> De skylder dig 4325. Du er tilkendt de 2000 PLUS sagsomkostniger på 2325.

Tak, jeg håber og tror det er dig der har ret...
men tilbage til sagens kerne... hvad gør jeg for at få pengene ??

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Jonas Kofod

Dato : 29-10-05 16:26

> Tak, jeg håber og tror det er dig der har ret...
> men tilbage til sagens kerne... hvad gør jeg for at få pengene ??

Jeg kan godt se jeg læste forkert første gang.

Fra : BJ

Dato : 29-10-05 16:35

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De skylder dig 4325. Du er tilkendt de 2000 PLUS sagsomkostniger på 2325.
>
> så jeg vil sige billige lærepenge

Det er de først blevet efter korrektionen..

Bortset fra det, skal man altid være opmærksom på omkostningerne ved at
drive sit tilgodehavende ind.

Som forretningsdrivende står du særdeles (økonomisk) dårligt ved mindre
fordringer.

Så hellere gennemgå sine betalingsbetingelser en ekstra gang..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-05 16:13

In article <43637e65$0$171$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Brian Tingholm [7900] wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg har et tilgodehavende på lidt over 4000 kr.
> Jeg har fået dom på at personerne skylder mig pengene, og at de skulle
> betale inden 14 dage... men de kom ikke... hvad gør jeg nu ?

Du ringer og rykker dem. Og truer med udpantning.
Nu ved jeg ikek lig hvordan det foregår.
Men det er begge parter du kan rykke, da de begge skylder dig pengene.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-05 17:30

plus renter for de 2000!

Fra : Jens

Dato : 29-10-05 17:51

Brian Tingholm [7900] <rendmig@tingholm.com> wrote:

> Jeg har et tilgodehavende på lidt over 4000 kr.
> Jeg har fået dom på at personerne skylder mig pengene, og at de skulle
> betale inden 14 dage... men de kom ikke... hvad gør jeg nu ?

Du får din advokat til at trække dem i fogedretten.
--

Jens F