Må kreditorer ringe en op?
Fra : MArtin Nielsen

Dato : 29-10-05 14:21

Hvis man har glemt en regning og kun fået rykker nr 1 er det så helt
almindelig godt stil at begynde at ringe folk op og spørge efter pengene?
Også om aftenen?

Fra : alexbo

Dato : 29-10-05 14:35

"MArtin Nielsen" skrev

> Hvis man har glemt en regning og kun fået rykker nr 1 er det så helt
> almindelig godt stil at begynde at ringe folk op og spørge efter pengene?
> Også om aftenen?

Der er ikke noget galt i at henvende sig for at høre om hvorfor du ikke
betaler, eller henvender dig om regningen, det må bare ikke udvikle sig til
chikane.
Hvis kreditor regner med at det er nemmest at træffe dig om aftenen, er det
selvfølgelig det bedste tidspunkt.
Du ville med rette kunne klage, hvis han ringede til din arbejdsplads.

Hvor mange rykkere vil du mene er passende før du foretager dig noget med
hensyn til regningen?

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-10-05 16:33

Den 29-10-05 15.34 skrev alexbo følgende:

> Der er ikke noget galt i at henvende sig for at høre om hvorfor du ikke
> betaler, eller henvender dig om regningen, det må bare ikke udvikle sig til
> chikane.

Ret beset er det vel en service, frem for at man blot sender endnu en
rykker med gebyr.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : MArtin Nielsen

Dato : 29-10-05 17:53

Nej ok ok. Mente bare de forskellige normalt holdt sig til skriftlige
henvendelser.

> Hvor mange rykkere vil du mene er passende før du foretager dig noget med
> hensyn til regningen?

Underligt spørgsmål. Det drejer sig om en regning på blot 140 kr så det er
ikke fordi jeg ikke kan/vil betale hvis det er det du hentyder til mellem
linierne. Har bare aldig oplever med mine andre kreditorer at de begynder at
ringe til en fordi man er 6 dage over tid.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-10-05 19:24

MArtin Nielsen wrote:

> Underligt spørgsmål. Det drejer sig om en regning på blot 140 kr så det er
> ikke fordi jeg ikke kan/vil betale hvis det er det du hentyder til mellem

Hov, hov, slap nu lige af, MArtin.

Han aner jo ikke hvor mange penge det dreje sig om, vel.?
Det er først her du åbenbarer at det kun er 140 kr.

Som mange andre tror _du_ at læserne af dit indlæg er _tankelæsere_, og
har samme indstilling og kendskab til tingene som du har.

Overvej lige at det du måske har spekuleret på en uge, er totalt nyt for
os.

Vi kan jo kun læse det du _skriver_.

Som kommentar til spørgsmålet:
Skulle det da være ulovligt at kontakte kunden for at få sine penge.?
Nej.

Selvfølgelig er det et problem hvis de ringer 4 gange hver nat ml. kl. 1
og 6. For 140 kr.
Men ellers gælder vel de normale regler (og de uskrevne) for kontakt med
sine medmennesker.

Mvh. Jørgen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-10-05 21:45

On Sat, 29 Oct 2005 20:24:29 +0200, Jørgen Rasmussen wrote:

> Vi kan jo kun læse det du _skriver_.

Så kan man jo nøjes med at svare på det.
--
MVH
osv...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-10-05 20:42

Hej,

On Sat, 29 Oct 2005 18:53:05 +0200, "MArtin Nielsen"
<jadahva@hotmail.com> wrote:

> [...]
>linierne. Har bare aldig oplever med mine andre kreditorer at de begynder at
>ringe til en fordi man er 6 dage over tid.

Hvor mange rykkere regner du med at få på 6 dage?

Og hvis du allerede har fået én rykker - hvorfor har du så bare ikke
betalt? Helt ærligt..... Det er 140 kroner vi taler om...

** Lars

Fra : vmx

Dato : 29-10-05 21:53

"MArtin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> ringe til en fordi man er 6 dage over tid.

Og ?? Er det ikke flintrende ligegyldigt hvor meget det drejer sig om ?
Siden hvornår er det "dig" skyldneren der skal bestemme om et beløb
er et "blot" beløb ? Hvis du køber varer i den lokale brugs, og det "blot"
bliver 140 kr., synes du så det er ok at gå uden at betale.. og betale når
det engang passer dig ?

Bevares; "dine andre kreditorer" Hvorfor er du overhovedet "over tid" ?
Køber du varer / tjenester du ikke kan betale for ? Udnytter du at andre
således skal lægge ud for dig ?

Jeps! Du kan ikke betale, ellers havde du vel gjort det til tiden. Er der
andre undskyldninger ?

Sikke da en holdning !

PS: køber du kun ind der hvor du kan få kredit ?

Fra : MArtin Nielsen

Dato : 30-10-05 10:53

> [...]
"blot"
> bliver 140 kr., synes du så det er ok at gå uden at betale.. og betale når

Så fat dog at der er en forglemmelse - og den er i øvrigt betalt nu så
rolig! I har måske aldrig prøvet få en rykker eller hvad? Min pointe med at
det kun var 140 kr var såmænd bare at det ikke var fx en efterregning for
strøm på 4000 som jeg ikke kunne betale! Hvorfor forholder i jer ikke bare
sagligt til spørgsmålet? Istedet for at blive personlig????

> Jeps! Du kan ikke betale, ellers havde du vel gjort det til tiden. Er der
> andre undskyldninger ?

Den ER betalt nu. Hold dig dog saglig. Eller er denne juragruppe virkeligt
faldet til snak.mudderkastning-niveau?

> Sikke da en holdning !
>
> PS: køber du kun ind der hvor du kan få kredit ?

Det hjælper da hvis man kan ;)

Fra : KNT

Dato : 30-10-05 11:22

Slap dog af mand - du startede med at gøre det til et problem at du var
blevet påmindet om dit betalingsmæssige efterslæb via telefon.

Knud

'

Fra : alexbo

Dato : 30-10-05 11:12

"MArtin Nielsen" skrev

> Underligt spørgsmål.
Det er afledt af dit "jeg har kun fået 1 rykker"
Så er det jeg gerne vil vide hvor mange du mener der skal til, før kreditor
bør henvende sig telefonisk.

>Det drejer sig om en regning på blot 140 kr
Mener du små regninger har mindre ret end store?

> ikke fordi jeg ikke kan/vil betale hvis det er det du hentyder til mellem
> linierne.
Næh, jeg hentyder ikke noget jeg undres bare, en rykker er jo netop for at
huske en glemsom debitor på en ubetalt regning.
Hvis det ikke virker kan en telefonsamtale måske hjælpe, det har da i hvert
fald fået dig op af stolen.

>Har bare aldig oplever med mine andre kreditorer at de begynder at
> ringe til en fordi man er 6 dage over tid.
Næh, men det ville måske være klogt af dem, hvis de vil have deres penge til
tiden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Tveskaeg

Dato : 29-10-05 15:04

On Sat, 29 Oct 2005 15:21:15 +0200, "MArtin Nielsen"
<jadahva@hotmail.com> wrote:

>Hvis man har glemt en regning og kun fået rykker nr 1 er det så helt
>almindelig godt stil at begynde at ringe folk op og spørge efter pengene?
>Også om aftenen?

Ja hvis du skylder penge til rockere så er det vist meget normalt.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-10-05 15:06

Hej,

<jadahva@hotmail.com> wrote:

>Hvis man har glemt en regning og kun fået rykker nr 1 er det så helt
>almindelig godt stil at begynde at ringe folk op og spørge efter pengene?
>Også om aftenen?

Det ville jeg da mene var meget oplagt, risikoen er jo at posten
bliver afleveret forkert. Så var det da i virkeligheden ganske nemt
lige at ringe og høre om der var noget galt, siden der ikke er betalt?

** Lars

Fra : KNT

Dato : 29-10-05 16:07

Hvorfor skulle de ikke måtte det?

Havde jeg penge til gode ville jeg ikke anse nogen metoder for værende for
fine!

Knud