opsigelse af mobil abonoment
Fra : Helle

Dato : 29-10-05 13:11

Jeg har opsagt mit abonoment hos debitel.
De siger at man ikke kan opsige det i de første 6 måneder. Så der kommer en
måned ekstra på før jeg kan slippe ud af det.
Jeg har opsagt det da der var gået 4 måneder. Jeg ved godt at man binder sig
for 6 måneder men er det ok at de tar en måned ekstra.
mvh
Helle

Fra : Holst

Dato : 29-10-05 13:21

Helle wrote:

> [...]
> Jeg har opsagt det da der var gået 4 måneder. Jeg ved godt at man binder sig
> for 6 måneder men er det ok at de tar en måned ekstra.

Hvad står der i de betingelser, som du har accepteret?

Fra : Helle

Dato : 29-10-05 13:44

15. Aftalens ophør
Aftalen er, medmindre andet er skriftligt aftalt, uopsigelig fra kundens
side i 5 måneder, hvorefter kunden kan opsige aftalen med 30 dages varsel
regnet fra tidspunktet for debitels modtagelse af opsigelsen. Opsigelsen kan
rettes til debitels Kundeservice på telefonnummer 4366 9098.

det er hvad der står om opsigelse

mvh
Helle

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-10-05 13:47

Helle <hk.n@nakskovnet.dk> wrote:

> [...]
> 30 dages varsel regnet fra tidspunktet for debitels modtagelse af
> opsigelsen. Opsigelsen kan rettes til debitels Kundeservice på

Dvs. din abbonnementsperiode skal løbe i mindst 6 måneder.

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-10-05 14:57

On Sat, 29 Oct 2005 14:43:51 +0200, "Helle" <hk.n@nakskovnet.dk>
wrote:

> [...]
>regnet fra tidspunktet for debitels modtagelse af opsigelsen. Opsigelsen kan
>rettes til debitels Kundeservice på telefonnummer 4366 9098.

Jamen så er den jo klar, du kan opsige efter 5 måneder. At de så siger
noget andet tilskriver jeg personligt bare at Debitel altid har været
og sikkert altid vil være det største fuskerfirma indenfor den
branche...Og det siger ikke så lidt..

De kan selvfølgelig være i deres gode ret til at afvise en opsigelse
der kommer FØR de 5 måneder er gået..(Men kun for at være tvære, så
længe du skriver at du ønsker at opsige pr. datoen hvor bindingen
ophører)..

Et godt råd når det gælder DebiTræls...

Den dag hvor der er 31 dage til din bindingsperiode udløber skriver og
sender du dem et anbefalet brev som så dumper ind hos dem den dag der
lige netop er 30 dage til. I brevet skriver du at du gerne vil opsige
dit abbonement pr. den dag hvor bindingsperioden udløber. (Anbefalet
fordi det også er set at Debitel "mister" folks breve og dermed
tvinger dem til en ekstra måned eller 2 hos dem)

Grunden til at Debitel gør som de gør er at de mangler kunder noget så
frygteligt, derfor giver de fine tilskud på mobil telefoner, disse
køber folk så for det er somme tider den billigste måde at få en ny
telefon på. Debitel håber jo selvfølgelig at du bliver hængende på
deres dyre abbonement (Dyrt for de skal jo have pengene de gav i
tilskud på telefonen hjem igen). Når du så IKKE bliver hængende ja så
er du jo sådan set på vej ud af butikken og så kan de ligesågodt se om
de kan blokke dig for en måned ekstra eller måske 2 ..(Debitel
filosofi)

DET er Debitræls kundestrategi...At det så er rimeligt dumt er så
noget andet for de kunder de forsøger at blokke for en ekstra måned
kan de jo være sikre på IKKE kommer tilbage og det giver så det
problem at de så står tilbage BÅDE med for få kunder OG alt for mange
utilfredse mennesker der ALDRIG vil være Debitel kunde mere fordi de
blev behandlet så dårligt..

Henrik

Fra : Repzak

Dato : 29-10-05 15:13

> [...]
> noget andet tilskriver jeg personligt bare at Debitel altid har været
> og sikkert altid vil være det største fuskerfirma indenfor den

DYBT ENIG !!

Og så lige et godt råd:

(men det er ikke engang nok, da min mor skulle ud af det gjorde hun som
skrevet, men de havde fået brevet væk og om hun ikke lige kunne sende en fax
med det... + en masse mere bøvl etc... HOLD ØJENE ÅBNE med de girokort der
kommer og hvad du betaler for og for hvornår !!)
Det endte med hun kom til at betale 85kr for meget til dem da de ikke kunne
regne, og hun fik at vide på et papir det var betalt for meget ind... dem
har hun stadig ikke set...

velbekomme, og hold snitterne fra debitel
Kasper

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-10-05 16:03

On Sat, 29 Oct 2005 16:13:14 +0200, "Repzak" <repzak@GEDhotmail.com>
wrote:

> [...]
>regne, og hun fik at vide på et papir det var betalt for meget ind... dem

Hey

Det lyder som min far's historie..

De endte også med at skylde ham nogle penge, det var sådan at han
vidste det inden han indbetalte sidste girokort, så ringede han derind
og de sagde han bare skulle betale beløbet på girokortet så ville de
sende det overskydende retur..

Det tog ham 3 breve og 2 vrede telefonopkald at få sine penge.
(Telefonopkald var ihvertfald dengang lig mindst 30 minutter i en
telefonkø)

Det sidste han gjorde var at sende dem et brev hvor han forlangte sine
penge samt forlangte de 100+200+300 Kr som de selv opkrævede som
rykkergebyrer for hhv 1. 2. 3. rykker. han truede dem også med inkasso
hvis hans penge ikke snart gik ind.

Først da han skrev dette brev omkring et ½ år efter han var helt ude
fik han pengene.

Det var så ikke noget med et undskyldende brev eller noget, nej bare
et simpelt brev fra Den Danske Bank hvori det fremgik at der var først
X kroner over på hans konto fra deres kunde Debitel.

Og de rykkergebyrer som de selv er så nidkære med at indkræve ville de
ikke betale ham.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG vælge Debitel...Med mindre du har en god advokat
når du skal sige dit abbo op.

Ja og så har jeg ikke engang fortalt historien om min samlevers
erfaringer med Debitel.

De sendte hende et brev som modtog's den 14/4. Dette var en regning
som senest skulle betales 01/04 .. Den 15/04 sendte de så hende
rykkeren for det brev hun modtog dagen i forevejen. Deres svar da hun
ringede ind var "ja det kan vi godt se, det er jo en fejl men når der
er skrevet et rykkergebyr ud så SKAL Det betales uanset hvad"..

Behøver jeg at sige at der var en Debitel medarbejder som var rimelig
uheldig da hun fik mig i røret da jeg ringede dem op for at snakke
lidt med dem om det..

Det endte med at medarbejderen lød mest af alt som om vedkommende var
i behov for akut krisehjælp og hun ville ikke engang udlevere sit navn
til mig. (Bad om navnet for at klage over hende) .. Huha, jeg tror sgu
hun tog en pause efter det opkald. (Selvfølgelig lidt synd for
hende, hun havde sikkert ikke kompetencen til at gøre en skid ved mit
problem men ok hun havde jo selv valgt at arbejde for det lortefirma
og jeg vil vædde med at de fik mange sure opkald om dagen derinde.)..

Henrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-10-05 17:00

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 29 Oct 2005 16:13:14 +0200, "Repzak" <repzak@GEDhotmail.com>
> wrote:
>
> Ja og så har jeg ikke engang fortalt historien om min samlevers
> erfaringer med Debitel.

Jeg har erfaringer fra SONOFON fra for mange år siden og nu også i denne
søde juletid, hvor Sonofon i stedet for at ringe (som aftalt) og finde ud af
hvilken form for abo man ønskede, så røg man bare på en med dyrt abo for en
som næsten ikke ringer (maks. 10 kr. om måneden), at betale 200+ kr. om
måneden.

Det hjælper ikke at klage.

--
Per, Esbjerg

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-05 23:49

Henrik Madsen skrev den 29-10-2005 17:02:

> [...]
> problem men ok hun havde jo selv valgt at arbejde for det lortefirma
> og jeg vil vædde med at de fik mange sure opkald om dagen derinde.)..

Og du brokker dig over dårlig service. Det burde du ikke!
Det er typer som dig der gør, at man ikke yder anden service end den
absolut nødvendige.

Det skæggeste er jo, at endnu engang er påstanden om, at 90% af en
sætnings budskab ligger efter men'et.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk