/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Mobiltelefonen der gik sort
Fra : Ulrich


Dato : 28-10-05 19:10

Hej NG, et spg.



Jeg købte en mobiltelefon (w800) i UK (lufthavn), tog den med til DK - hvor
den gik sort efter 3 timers brug. Tlfen har aldrig set sollys, og er i
visuel 'mint-condition'.



Jeg tog den med til en reparatør, som godkendte garantibeviset/kvitteringen,
så jeg efterlod tlfen hos ham.

Han sender tlfen udenbys da han ikke kunne reparere den 'in-house'.



Ovenstående er nu 16 dage siden, og jeg har ikke umiddelbart udsigt til at
få min tlf. igen da hans reparatør mangler en 'patch' til tlfens software.
Der kan gå opmod 14 dage inden den kommer.



Har jeg nogen rettigheder der gør, at jeg kan 'kræve' at få tlfen lavet
hurtigere eller ombyttet? Der er jo som sådan 'verdensgaranti' på den - men
den er jo ikke købt hos ham der giver sig god tid til at fremskaffe
software.. Eller må jeg betale en tålmodig pris for et dristig impulskøb?



Mvh

/Ulrich



 
 
Povl H. Pedersen (28-10-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 28-10-05 21:25

In article <43626978$0$41138$14726298@news.sunsite.dk>, Ulrich wrote:
>
> Har jeg nogen rettigheder der gør, at jeg kan 'kræve' at få tlfen lavet
> hurtigere eller ombyttet? Der er jo som sådan 'verdensgaranti' på den - men
> den er jo ikke købt hos ham der giver sig god tid til at fremskaffe
> software.. Eller må jeg betale en tålmodig pris for et dristig impulskøb?

Som udgangspunkt er det din forhandler du skal gå til. Det er almindeligt
kendt, at udenlandske varer på Europæisk garanti kommer bag i køen.

Men principielt har du ikke andre rettighder end hvis den var købt i
Danmark. Men dit krav skal rettes til Sony-Ericsson, som så må stille
en erstatningstelefon til rådighed.

SoftMan Brian (28-10-2005)
Kommentar
Fra : SoftMan Brian


Dato : 28-10-05 21:36


"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message
news:slrndm527t.4og.povlhp@ip100.home.terminal.dk...
> In article <43626978$0$41138$14726298@news.sunsite.dk>, Ulrich wrote:
>>
>> Har jeg nogen rettigheder der gør, at jeg kan 'kræve' at få tlfen lavet
>> hurtigere eller ombyttet? Der er jo som sådan 'verdensgaranti' på den -
>> men
>> den er jo ikke købt hos ham der giver sig god tid til at fremskaffe
>> software.. Eller må jeg betale en tålmodig pris for et dristig impulskøb?
>
> Som udgangspunkt er det din forhandler du skal gå til. Det er almindeligt
> kendt, at udenlandske varer på Europæisk garanti kommer bag i køen.
>
> Men principielt har du ikke andre rettighder end hvis den var købt i
> Danmark. Men dit krav skal rettes til Sony-Ericsson, som så må stille
> en erstatningstelefon til rådighed.

Ikke helt korrekt. Hvis den var købt i dk var den dækket af den danske
lovgivning om reklamationsret.

Da den er købt i UK er den dækket af de britiske regler (hvilket nok kræver
indlevering i UK) eller de garanti betingelser som sony-ericsson har
fastsat, som muliggør indlevering i dk.

Det mest interessante er derfor hvad betingelserne er i deres
"verdensgaranti".



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste