Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg har for ca. 6 uger siden bestilt en ny låge til et eksisterende
> køkken. Der blev købt hos et af de kendte køkkenfirmaer for ca. 3 år siden.
> Lågen skulle laves i specialmål. (Højde)
>
> Efter et problem med at opindelig bekræftelse angav forkert mål, fik vi
> det rettet.
> Jeg skrev til dem (mail) mht. status og leveringstid, uden svar. Ringede
> til dem 2- 4 dage senere. Intet E-mail svar fordi vedkommende der
> besvarer E-mail havde fri.!
>
> Jeg fik så en dato for hvornår den kunne afhentes: Uge 41.
Hvis du er blevet _lovet_ levering i uge 41, skal det også overholdes -
men hvis du blot er blevet oplyst et _forventet_ leveringstidspunkt
(eller hvis der i øvrigt er taget højde for forsinkelser), er der ikke
så meget at gøre.
- Og en domstol kan under alle omstændigheder ikke trylle en låge frem,
så det, du evt. ville kunne få ved at gå rettens vej, er erstatning for
det tab, du evt. har lidt, hvilket i dette tilfælde måske kan være
merudgiften ved at købe lågen et andet sted.
Derfor bliver det mindre juridiske råd at glemme pågældende forhandler -
evt. prøve en anden butik i kæden (specielt hvis kæden består af
selvstændige forhandlere) eller nogle af de firmaer, der reklamerer med
nye låger til eksisterende køkkener.
M.v.h.
Jonathan
--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
http://www.jsp-hotel.dk/