/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Kan sælger opsige aftale om køb u
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 26-10-05 16:58

Jeg har for ca. 6 uger siden bestilt en ny låge til et eksisterende
køkken. Der blev købt hos et af de kendte køkkenfirmaer for ca. 3 år siden.
Lågen skulle laves i specialmål. (Højde)

Efter et problem med at opindelig bekræftelse angav forkert mål, fik vi
det rettet.
Jeg skrev til dem (mail) mht. status og leveringstid, uden svar.
Ringede til dem 2- 4 dage senere. Intet E-mail svar fordi vedkommende
der besvarer E-mail havde fri.!

Jeg fik så en dato for hvornår den kunne afhentes: Uge 41.

Jeg har uge 41, d. 12/10 tilladt mig at sende dem en mail om at nu var
ugen kommet. Hvornår kan den hentes.?

Jeg blev mandag 24/10 ringet op om at leveringen er udskudt til uge 46.

Derefter skrev jeg d. 25/10 til dem at jeg havde et forslag til at undgå
yderligere forsinkelse:
At prisen reduceres med 25% for hver uge der forsinkes efter uge 46.
Dvs. den var gratis mandag d. 12/12.!
Og at jeg skrev "service" i anførselstegn. Det var tilsyneladende for
groft.

Det syntes de tilsyneladende ikke var morsomt.

Ihvertfald har de idag opsagt aftalen pr. E-mail. Det skriver de
ihvertfald.
_Kan_ _de_ _ensidigt_ _gøre_ _det_.?

De skriver bla.:
Citat start:
en speciallåge overskrider den nye leveringstid = uge 46, som er
stipuleret af fabrikken. Da overholdelse af leveringstid ligger helt
udenfor vores kontrol, har vi besluttet at annullere ordren.

Vi tager din melding til efterretning, at du ikke er tilfreds med den
”service”, vi har ydet.
Citat slut.

Jeg har da ikke meget lyst til at handle hos dem. Men lågen passer jo
til køkkenenet, og deres design-detaljer er vel ikke offentligt
tilgængeligt. (Rundingsradius på kanten mm.)

Har du gode råd til hvad jeg gør ved sagen.?

Den var dyr, (ca. 2000kr) men en speciallavet af en snedker er sikkert
ikke billigere.

Mvh. Jørgen

 
 
Jonathan Stein (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 27-10-05 12:52

Jørgen Rasmussen wrote:

> Jeg har for ca. 6 uger siden bestilt en ny låge til et eksisterende
> køkken. Der blev købt hos et af de kendte køkkenfirmaer for ca. 3 år siden.
> Lågen skulle laves i specialmål. (Højde)
>
> Efter et problem med at opindelig bekræftelse angav forkert mål, fik vi
> det rettet.
> Jeg skrev til dem (mail) mht. status og leveringstid, uden svar. Ringede
> til dem 2- 4 dage senere. Intet E-mail svar fordi vedkommende der
> besvarer E-mail havde fri.!
>
> Jeg fik så en dato for hvornår den kunne afhentes: Uge 41.

Hvis du er blevet _lovet_ levering i uge 41, skal det også overholdes -
men hvis du blot er blevet oplyst et _forventet_ leveringstidspunkt
(eller hvis der i øvrigt er taget højde for forsinkelser), er der ikke
så meget at gøre.

- Og en domstol kan under alle omstændigheder ikke trylle en låge frem,
så det, du evt. ville kunne få ved at gå rettens vej, er erstatning for
det tab, du evt. har lidt, hvilket i dette tilfælde måske kan være
merudgiften ved at købe lågen et andet sted.

Derfor bliver det mindre juridiske råd at glemme pågældende forhandler -
evt. prøve en anden butik i kæden (specielt hvis kæden består af
selvstændige forhandlere) eller nogle af de firmaer, der reklamerer med
nye låger til eksisterende køkkener.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
http://www.jsp-hotel.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste