ægtepagt
Fra : Ralph

Dato : 19-10-05 19:59

Så - ved en fejl - en trailer til en serie, her blev en kone tvunget til at
skrive under på en ægtepagt, det fik mig til at tænke........

HVORFOR (hvis det er tilfældet) skal en ægtepagt underskrives af begge
parter, man kunne jo tænke sig at man ikke ønskede at konen arvede noget,
underskrive en ensidig pagt der forhindrer een selv fra at arve noget fra
konen, mod at hun ikke skal arve noget fra een selv.

Min pionte er at det er ens eget ønske, så kan konen vælge det samme eller
lade være, og HVIS hun så vælger at lade være kan man fraskrive sig arv og
gæld, eller hvad??

--
venligst
Ralph

Fra : John Nielsen

Dato : 19-10-05 20:10

Du kan sammenligne en ægtepagt med en aftale mellem to parter og i så fald
begge parter jo skriver under for at dokumentere de er enige.
john

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-05 20:59

In article <435699fa$0$38627$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, John Nielsen wrote:
> Du kan sammenligne en ægtepagt med en aftale mellem to parter og i så fald
> begge parter jo skriver under for at dokumentere de er enige.

Og da hun bliver tvunget til at skrive under, så er det vel
en ugyldig viljeserklæring, og konen kan få den omstødt.