Topdanmark - thumbs down
Fra : Patrick @ nobo-desig~

Dato : 19-10-05 11:41

Hej NG,

så er det tid til endnu et forsikringsspørgsmål.

Min mor har haft en bil forsikret i TopDanmark, der desværre blev stjålet.

Topdanmark har tilnærmelsesvis chikaneret hende fra dag 1, grundet en tvist
fra en tidligere forsikringssag, og har netop konstateret at de nu ikke vil
udbetale så meget som en krone på bilen.

De lagde ud med at tilbyde kr. 90.000,- for en VW Lupo årg. 2001 med ca.
150Tkm på bagen. Det var ikke acceptabelt, og hun afslog.

Herefter gik det nærmest kun ned af bakke, og som sagt vil de ikke udbetale
erstatning for bilen. Begrundelsen er at de ikke finder det sandsynligt at
bilen er blevet stjålet.

Dermed siger de jo at der er tale om svindel. Mig bekendt, er det politiet
der tager sig af sådanne sager, ikke forsikringsselskabet.

Næste skridt er naturligvis ankenævnet, men er der nogle tunge juridiske
argumenter der taler mod Topdanmarks beslutning?

På forhånd tak for al hjælp.

Med venlig hilsen
Patrick Blom

Fra : Christian P.

Dato : 19-10-05 13:29

On Wed, 19 Oct 2005 12:40:34 +0200, "Patrick @ nobo-design.com"
<patrick@nobo-design.com> wrote:

>Topdanmark har tilnærmelsesvis chikaneret hende fra dag 1, grundet en tvist
>fra en tidligere forsikringssag,

Hvorfor så ikke bare skifte selskab?

> og har netop konstateret at de nu ikke vil
>udbetale så meget som en krone på bilen.

>De lagde ud med at tilbyde kr. 90.000,- for en VW Lupo årg. 2001 med ca.
>150Tkm på bagen. Det var ikke acceptabelt, og hun afslog.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=104600296&page=1

Lupo, årg. 6/2001 - 49TKm - 89000.- ?

>Herefter gik det nærmest kun ned af bakke, og som sagt vil de ikke udbetale
>erstatning for bilen. Begrundelsen er at de ikke finder det sandsynligt at
>bilen er blevet stjålet.

Hvorfor ikke ?
Selskaberne plejer at begrunde afvisninger mere end som så.

>Dermed siger de jo at der er tale om svindel. Mig bekendt, er det politiet
>der tager sig af sådanne sager, ikke forsikringsselskabet.

Forsikringsselskaberne vil ofte undgå at spilde tid på oplagte
svindelsager. Ikke dermed sagt at denne er en af dem, det er der for
få oplysninger til.

Fra : Peter

Dato : 19-10-05 15:24

"Christian P." <no@not.available> skrev i en meddelelse

[klip]

> Selskaberne plejer at begrunde afvisninger mere end som så.

Ikke nødvendigvis.

Til spørgeren: Sagen bør omkring en advokat som kan hjælpe med at udforme en
ordentlig klage til nævnet.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : Jesper Juul

Dato : 19-10-05 16:55

"Christian P." <no@not.available> skrev i en meddelelse

> Hvorfor så ikke bare skifte selskab?

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=104600296&page=1
>
> Lupo, årg. 6/2001 - 49TKm - 89000.- ?

Uden at vide det, ville jeg gætte på at der er tale om en Lupo 3L, og den er
væsentligt dyrere.

Jesper Juul

Fra : Brian Binnerup

Dato : 19-10-05 16:52

> Lupo, årg. 6/2001 - 49TKm - 89000.- ?

Mon ikke det er en 3L - den er noget dyrere.

På bilbasen er niveauet fra ca. 115.000 og op på en tilsvarende, så de
90.000 det mener jeg bestemt også er for lidt hvis det er en 3L'er.

Mvh

Brian

Fra : Patrick @ nobo-desig~

Dato : 19-10-05 20:17

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=104600296&page=1
>
> Lupo, årg. 6/2001 - 49TKm - 89000.- ?

Der er tale om en model 3L som andre har påpeget. Min fejl. Sorry.

/Patrick

Fra : ms

Dato : 20-10-05 06:15

> Der er tale om en model 3L som andre har påpeget. Min fejl. Sorry.

Du skal huske at klargøring osv. skal trækkes fra. Det du får skal du
ikke(altid) forvente at du kan gå ud og købe en tilsvarende for.
Dog lykkes det mig da min mekanikker og jeg kunne "påvise" at den bil jeg
skulle have erstattet var i bedste stand incl. klargøring. men det var ved
at vise række regninger fra bla. når jeg havde sat den til mekanikker for at
få den gået igennem fra a-z.

/Max

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-10-05 13:41

"Patrick @ nobo-design.com" <patrick@nobo-design.com> wrote in message
> [...]
vil
> udbetale så meget som en krone på bilen.

Jeg ville gå til en advokat med det samme - det behæver ikke koste en
bondegård og det plejer at få dem til at vågne op at få et brev fra en
advokat.
De plejer ellers selv at være hurtige nok til at lade sagen overgå til
politiet hvis de mener der er noget lusk med i spillet.

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Patrick @ nobo-desig~

Dato : 19-10-05 20:06

> [...]
> De plejer ellers selv at være hurtige nok til at lade sagen overgå til
> politiet hvis de mener der er noget lusk med i spillet.

Vil FDM's advokater slå til? De har virket lidt lade indtil videre i
forløbet...

/Patrick

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-10-05 12:21

> Vil FDM's advokater slå til? De har virket lidt lade indtil videre i
> forløbet...

Er ikke medlem af FDM så det vides ikke.
Helt konkret brugte jeg Dahl Kock og Boll (www.dkblaw.dk) - de var yderst
proff og klærede alle ærterne for mig da codan ikke ville makke ret.

--
/Dennis