Fortrydelsesret køb på nettet af større ti~
Fra : @

Dato : 18-10-05 22:12

Er fortrydelsesretten den samme, når man køber f.eks større og tungere ting
såsom møbler over nettet? Altså må man pakke det op og vurdere det, og så
derefter fortryde købet?

Det er sådan, at jeg går og overvejer at købe et poolbord via internettet,
men jeg er virkelig i tvivl, om jeg overhovedet har plads i det rum, hvor
jeg regner med at have det stående.
Derfor bliver jeg i princippet nød til at bryde emballagen og stille det op
for at vurdere det.
Men så er det, hvis det viser sig, at det ikke rigtig kan stå der, og derved
bliver bordet ubrugeligt - kan jeg da gøre brug at min fortrydelsesret af
vare købt på nettet??

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 18-10-05 20:20

> Men så er det, hvis det viser sig, at det ikke rigtig kan stå der, og derved
> bliver bordet ubrugeligt - kan jeg da gøre brug at min fortrydelsesret af
> vare købt på nettet??

Helt ujuridisk: Mål rummet og se lidt omkring på nettet omkring hvor
meget plads der anbefales

Lidt mere juridisk: Du har returret pga. fjernsalg. Skal returneres i
væsentligt samme stand så jeg vil vurdere at pakket op og ned igen fint
kan opfylde det.

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : @

Dato : 18-10-05 22:39

Tak for jeres svar indtil nu

Jeg har målt rummet og det lever op til de anbefalede mål (på den ene led),
men det er lidt trængt på den anden led.
Jeg synes, det er svært at vurdere, for jeg har set mange steder hvor folk
har et poolbord stående, selvom rummet ikke lever op til anbefalede mål.

Man skal ligesom prøve at stå omkring det med en poolkø, for at se om det er
helt hen i vejret. Og jeg vil være ked af at betale en "masse" penge, og så
finde ud af, at det ikke rigtig fungerer.

Fra : Geert Lund

Dato : 18-10-05 20:32

@ wrote:

> Er fortrydelsesretten den samme, når man køber f.eks større og tungere ting
> såsom møbler over nettet? Altså må man pakke det op og vurdere det, og så
> derefter fortryde købet?

Så længe bordet ikke er special fremstillet i.f.m. din bestilling burde
der ikke være nogen problemer i at du dækker dig ind under reglerne for
fjernsalg og dermed har 14 dage til at fortryde købet. Det ændrer
størrelsen af dit produkt ikke på.

Geert Lund

Fra : Hans

Dato : 18-10-05 21:21

Hej,

Husk at du som køber skal betale for fragten tilbage til afsender/sælger.
Hvis det drejer sig om et poolbord kan det let løbe op i 700-800 kr.

Mvh

Bs

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-10-05 21:47

"@" <interFJERN@netbruger.dk> writes:

> Er fortrydelsesretten den samme, når man køber f.eks større og tungere ting
> såsom møbler over nettet? Altså må man pakke det op og vurdere det, og så
> derefter fortryde købet?

Som andre har nævt så har størelsen af varen ingen indflydelse på
fortrydelsesretten. Men det du eventuelt skal tænke på er at du selv
skal betale returneringen af varen hvis du fortryder.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp