butik vil ikke bytte computer mus uden ori~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-10-05 12:44

Hej

For en lille måned siden købte jeg en computermus i en normal computer
butik. Desværre virker scroll hjulet ikke længere, og jeg henvendte
mig i butikken. Butikken siger dog at de ikke vil bytte den fordi jeg
har smidt den originale embalage væk. De har dog snakket med
fabrikanten og jeg kan formodentlig godt få en ny, hvis jeg sender den
ind til fabrikanten. Men det telefon nummer jeg fik til fabrikanten er
altid optaget.

Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ikke bare kan aflevere den i
butikken og få en anden mus?

JonB

Fra : per christoffersen

Dato : 18-10-05 12:58

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ikke bare kan aflevere den i butikken
> og få en anden mus?

Det forstår jeg heller ikke
Der er jo tale om en reklamation, og det er derfor uden betydning, om du har
originalemballage eller ej.
http://www.forbrug.dk/oss/61/

/Per

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 18-10-05 18:47

On Tue, 18 Oct 2005 13:58:16 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

> [...]
>
>Det forstår jeg heller ikke
>Der er jo tale om en reklamation, og det er derfor uden betydning, om du har

Enig. De skal da reparere eller ombytte. Butikken har måske
misforstået reglerne.

/Lars

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-10-05 18:55

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Enig. De skal da reparere eller ombytte. Butikken har
> måske
> misforstået reglerne.

netop - hvis man altså skal følge købeloven så har man
reklamationsret i sådanne sager - men det er ikke sådan at
forretningen kan forlange original embalage. Til gengæld kan
de vælge at sende musen til reparation for egen regning.

Det er blot krakileri at de forsøger at sno sig uden om
problemer med en mus. Til gengæld har man som kunde ikke ret
mange chancer for at få ret når det gælder mus. Det er
nemlig sådan at man vist skal over et beløb af 1000 kr. før
fx forbrugerankenævnet vil gå ind i en sådan sag.

Man skal altså overveje om man skal spilde sin tid i den
forretning for at få ret, når det er mere udgiftskrævende
end at købe en ny et andet sted.

--
ahw

Fra : Spangkuk

Dato : 18-10-05 16:36

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev

> Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ikke bare kan aflevere den i butikken
> og få en anden mus?

Det er sq for plat. Forslå forretningen at du tager en mus ud af
en anden pakning, så kan de smide den defekte deri og sende
den til distributøren.....og alle burde være glade.

Spang

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-10-05 18:40

Spangkuk wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev

> Det er sq for plat. Forslå forretningen at du tager en mus ud af
> en anden pakning, så kan de smide den defekte deri og sende
> den til distributøren.....og alle burde være glade.

Det vil jeg gøre i morgen, for da jeg var der inde i dag var den
medarbejder med min sag gået.

En anden ting er, hvordan med reparation vs. ombytning?
Hvem er det der bestemmer om jeg får det ene eller det
andet?

JonB

Fra : Ole C

Dato : 18-10-05 20:15

Jon Bendtsen skrev blandt andet:

> En anden ting er, hvordan med reparation vs. ombytning?
> Hvem er det der bestemmer om jeg får det ene eller det
> andet?

Ordet "købelov" i Google finder blandt andet denne side:
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

--
vh
Ole C

Fra : Spangkuk

Dato : 20-10-05 18:41

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i

> Det vil jeg gøre i morgen, for da jeg var der inde i dag var den
> medarbejder med min sag gået.

Hvordan gik det ? Fik du den byttet ?

Spang

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-10-05 19:36

Spangkuk wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i

> Hvordan gik det ? Fik du den byttet ?

Jeps, det gik heldigvis fint.

JonB

Fra : Spangkuk

Dato : 21-10-05 04:34

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev

> Jeps, det gik heldigvis fint.

Kanon - og så enda uden en advokat ved din side

Spang