Addresser på websites ?
Fra : kirsten

Dato : 15-10-05 18:12

Jeg har set en person offentliggøre mit navn med fuld addrese på sit
websted. Det skal lige siges at det er i god tro og og blot en henvisning
til en udstilling hvor jeg også udstiller.
Jeg har bedt om at få min addresse fjernet og det er sket.
Men hvordan er regler egentligt omkring dette ?
På siden er lavet en liste med ca 60 personer og deres privataddresser, må
man faktisk gøre dette ?
mvh Kirsten

Fra : Henning

Dato : 15-10-05 18:34

www.krak.dk og www.degulesider.dk - her er millioner af mennesker
listet med navn og adresse?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : kirsten

Dato : 15-10-05 18:45

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> www.krak.dk og www.degulesider.dk - her er millioner af mennesker
> listet med navn og adresse?
>

> Henning
> hsb(at)image.dk
Der har man jo selv valgt det og jeg står der ikke da jeg har hemmeligt
telefonnummer.
mvh Kirsten

Fra : Søren G

Dato : 17-10-05 08:50

"kirsten" <kirsten@virkerhellerikkedk> wrote in message
> Der har man jo selv valgt det og jeg står der ikke da jeg har hemmeligt
> telefonnummer.

Nej. Man har selv fravalgt ikke at stå der. Hvis man ikke gør noget (som du
har gjort ved at få hemmeligt telefonnummer), står man der.

--
Søren

Fra : JS

Dato : 17-10-05 14:06

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> [...]
> du
> har gjort ved at få hemmeligt telefonnummer), står man der.

Når du bestiller tlf. vælger du samtidig om det skal registreres i diverse
bøger og baser.

Fra : Søren G

Dato : 17-10-05 14:23

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> Når du bestiller tlf. vælger du samtidig om det skal registreres i diverse
> bøger og baser.

Nej der er et felt hvis man ikke ønsker at blive registreret i diverse bøger
og baser, og/eller ønsker hemmeligt nummer. Det udfylder man hvis man ønsker
at blive udeladt eller få hemmeligt nummer.

Derfor er det et aktivt fravalg man træffer.

--
Søren

Fra : Geert Lund

Dato : 17-10-05 14:44

Bare lige for at begreberne er rigtige:

1) Skjult nummer - er en ren teknisk tilstand på centralen hvor dit
nummer ikke medsendes til Vis Nummer tjenesten hos modtageren.

2) Hemmeligt nummer - du optages stadig i bl.a. telefonbøger, på
nummeroplysningen osv. - med fuldt navn og adresse - men uden optagelse
af nummer "Hemmeligt nr." står der som regel blot.

3) Adresse hemmelig - du optages stadig i bl.a. telefonbøger, på
nummeroplysningen osv. - med fuldt navn og telefonnummer - men uden
angivelse af din adresse.

4) Udeladt nummer - her vil du ikke blive optaget i telefonbogen mv. -
men vil stadig kunne slås op på Oplysningen. Ved faktisk ikke om dette
begreb eksisterer mere...

Alle 4 states er tilvalg man laver ifm. et telefonabonnement - med
mindre det er (mobil-)taletid hvor man som udgangspunkt er annonym
indtil man vælger andet.

Geert Lund
- jeg repræsenterer med dette indlæg ikke andre end mig selv.

Fra : Geert Lund

Dato : 17-10-05 14:47

Geert Lund wrote:

> 4) Udeladt nummer - her vil du ikke blive optaget i telefonbogen mv. -
> men vil stadig kunne slås op på Oplysningen. Ved faktisk ikke om dette
> begreb eksisterer mere...

Her skulle selvfølgelig stå:

4) Der optages ingen oplysninger om dig i hverken telefonbogen eller på
Nummeroplysningen og "Udeladt nummer" er dermed den "hemmeligste" form
for markering på et telefonnummer. Her vil kun dit teleselskab være i
besiddelse af oplysningerne om hvem du er. Dette bruges ofte til
ekstranumre, underliggende tlf.numre i nummerserier hvor man bruger et
bestemt hovednummer osv.

--
//Geert

Fra : kirsten

Dato : 17-10-05 22:39

"Geert Lund" <glund-news@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> besiddelse af oplysningerne om hvem du er. Dette bruges ofte til
> ekstranumre, underliggende tlf.numre i nummerserier hvor man bruger et

Jeg valgte at få hemeligt nummer for flere år siden netop på grund af
chikane fra nettet. men mit spørgsmål her er også om det er ok at andre så
på deres hjemmesider opgiver ens navn og fulde privataddresse uden at
spørge
?
jeg har ikke kunne findet noget om det på nettet.
mvh Kirsten

Fra : Geert Lund

Dato : 17-10-05 23:06

kirsten wrote:

> [...]
> spørge

> jeg har ikke kunne findet noget om det på nettet.

Jeg vil gætte på man skal kigge på Datatilsynets regler om Persondata -
men kan lige på stående fod ikke huske det præcise indhold. Må se at få
deres retningslinier og Persondataloven genopfrisket - men prøv at kigge
nærmere på www.datatilsynet.dk

--
//Geert

Fra : Basil

Dato : 15-10-05 20:22

kirsten wrote:
> [...]
> Men hvordan er regler egentligt omkring dette ?
> På siden er lavet en liste med ca 60 personer og deres privataddresser, må

Jeg undrer mig også (og irriteres).
Jeg ville ønske at jeg kunne komme med nogen paragrafer, men nej.
I de tilfælde hvor min adresse har været publiceret har jeg blot henvendt
mig til rette vedkommende, og bedt dem om at fjerne det, specielt min email,
da jeg ikke lever for spam.
Det har ikke været noget problem, men er skide irriterende.
Kai